Автор Тема: БДЖ 07-25  (Прочетена 19961 пъти)

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
БДЖ 07-25
« -: 28 Април 2015, 13:40:34 »
Моделчето е правено от майстора ... ;)




























Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #1 -: 28 Април 2015, 16:18:39 »
Страхотен!  :hi:

Какъв е мащаба?

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #2 -: 28 Април 2015, 16:49:02 »
:) H0 ...






ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #3 -: 03 Май 2015, 14:40:59 »
Вече с боядисана кабина и странични огледала ...




























TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #4 -: 03 Януари 2016, 14:23:53 »
 :hi:За много години! :drinks:
Малко сравнения м/у 07.11 и 07.25. Старахме се със Сашо да ги снимаме под абсолютно същия ъгъл. На някои снимки не сме успели, обаче.
Понеже сме си българчета искам да направя категорично уточнение. Идеята е да сравните Ревел и Пико, а не Стоян и Васко. С този последният си пия ракията с най-голямо удоволствие, а моделите са си модели. Аз лично хващам разлики м/у двата модела, вие сте на ход. Ако има коментари, нека да са безпристрастни и обективни.











zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #5 -: 04 Януари 2016, 18:14:11 »
Евалата, че го направихте това с Васята.

Опитах се да се абстрахирам, от това което сте правили и двамата по моделите и да сравнявам само "фабричния" им вид.
Не мога да посоча нищо конкретно, но така гледани един до друг, не мога да се отърва от усещането за нещо леко сбъркано в модела на Пико.

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #6 -: 04 Януари 2016, 19:52:37 »
И на двата модела няма жълтата кутия до десния буфер за СМЕ.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #7 -: 04 Януари 2016, 20:14:48 »
Цитат на: vesko76 link=topic=4716.msg102736#msg102736 date=1451929957
И на двата модела няма жълтата кутия до десния буфер за СМЕ.
Точно така. Не трябва и да я има.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2393
  • Рейтинг: 989
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #8 -: 04 Януари 2016, 21:18:20 »
Малко ми е трудно да сравня Ревел и Пико, понеже и на двата модела сте пипнали доста.

На първо време ми се вижда че извивката на плуга на пико е по-правилна. Става въпрос за ръбчето откъм рамата. Надолу ревел няма нищо, Тано го е правил, но чупката от рамата ми се вижда грешна.

Свирките и дръжките на челото на ревел определено не стават. (това го казвам като гледам и моят недовършен / едва започнат ревел.

Ауспуха на ревел е от по-късните серии, дупката трябва да е отзад, а не отпред на гърнето.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #9 -: 12 Януари 2016, 11:35:07 »
Предварителна забележка!
Тъй като се оказа, че има промяна в броя на знаците в един прозорец за писане и показващото се във форума като действителност,
ако ви се разбъркат таблиците под снимките (всичко е на един ред в тях) просто натискайки и задържайки "CtrL" завъртаете скрола,
за да намалите временно екранния образ и да видите поста, респективно съответните таблици във вида в който е замислен и написан.
(аз го намалих на 90% при 19 инчов екран, а за 17 инчовите би трябвало да ви свърши работа намаление на 75%  ;))


bg&flag
И така... ;D ;D ;D
Ще се опитам да отбележа на мен какво ми харесва и какво не ми харесва в изпълнението на този локомотив,
само като матрици и детайли от двете фирми - REVELL & PIKO. Ако някъде са били тотално подменени
детайли, тоест някой от майсторите е подменил оригиналните, изводите остават за човека.
Така или иначе, тук професора помоли за обективен поглед на моделите, а не на майсторлъка.
Така че подменен детайл, означен от мен в червено, значи че майстора е сбъркал (според мойте виждания) 
съответно ако е означен в зелено, означава, че майстора е имал основание да направи подмяната.

Пак подчертавам - това е опит за анализ на моделите като фирмена изработка, а не като майсторско тунинговане.
Още повече, че с двамата майстори (водещите според мен в България на тая тема - тунинговане) и аз си пия ракията,
и аз еднакво ги уважавам и се гордея, че ги познавам.

Да погледнем моделите!
Държа да отбележа, че внимателно разглеждах и снимките на изходните прототипи, тоест БДЖ-07.11 и съответно БДЖ-07.25.
За жалост на втория има твърде малко снимки, така че някои забелязани от мен детайли, не съм ги означил, защото не съм убеден
дали те не са така в оригиналния си вид. Това се отнася и за двата локомотивни модела, въпреки че БДЖ-07.11 има доста изходни снимки.

Опитал съм се да сравнявам само детайли за които съм сигурен,
че присъстват и в комплектацията на на моделите от двете фирми.

Както споменах по-горе:
- в червено означавам невярните детайли, било то като размери, изпълнение или конфигурация.
- в зелено означавам вярно пресъздадените детайли, според мойте виждания и сравнения (доколкото е възможно) от снимките.

Резултата ще се получи като сбор от зелени и червени точки за съответната фирма. За един детайл - 1 точка.
В кратки забележки в скоба след оценките, ще означа приблизително точно "за какво иде реч".

Сн.1


   Детайл      REVELL      PIKO       ТОЧКА +      ЗАБЕЛЕЖКА   
   цяла талига
   по-реална визия      стои "дървено"      за REVELL +1      най-видимата разлика   
   жалузен капак       грешно      вярно      за PIKO +1      от REVELL не са догледали   
   свирка      груба      финна      за PIKO +1   PIKO-ската стои по-добре, дори ако е грешна   
   конструкция около акум.сандък      ажурно      вижда се      за REVELL +1          при PIKO се вижда "запълването" от конструкцията   
   маслоуловител      по-голям от действ.      точен размер      за PIKO +1       този на REVELL стига над половината от ресивера   
   жалузни капаци на покрива      чудесна и точна визия      по-малки размери      за REVELL +1      тези на PIKO са направени по-малки и асиметрично
   най-дълга лайсна от гофрето      твърде дебела      по-плоска спрямо остан.      за PIKO +1       много набиващ се на очите детайл - на PIKO e перфектен   
   цилиндър и въздуховоди      нежно и реално      грубо и дебело      за REVELL +1         PIKO-ските са прекалено груби за визията си
   пруж.ресор      действителен разм.      твърде дебел      за REVELL +1          PIKO-ските са прекалено груби за визията си
   резултати      за REVELL      5точки (от 9)      за PIKO       4 точки (от 9)   
                                                

Сн.2

   Детайл      REVELL      PIKO       ТОЧКА +      ЗАБЕЛЕЖКА   
   стълбичките
   по-реална визия      доста дебели      за REVELL +1      PIKO-ските с адебели и груби   
   капаци моторно отд.       правилно      грешно      за REVELL +1      от PIKO са добавили несъществуваща лайсна   
   предни ръкохватки      твърде груба      финна      за PIKO +1   PIKO-ската стои много по-добре   
   резултати      за REVELL      2 точки (от 3)      за PIKO       1 точки (от 3)   

Сн.3


   Детайл      REVELL      PIKO       ТОЧКА +      ЗАБЕЛЕЖКА   
   чело м/у стъкла
   оригинална визия      грешно      за REVELL +1      най-видимата разлика   
   чистачки       грешно      грешно      PIKO+REVELL 0      и двете фирми са ги уголемили много   
   охл.капак   вярно      грешно      за REVELL  +1   REVELL-ския е съвсем точен   
   носещи       точен размер      твърде дребни      за REVELL +1          при PIKO са се престарали в "нежността"   
   маркучи      по-голям от действ.      точен размер      за PIKO +1       тези на REVELL са дебели като пожарникарски   
   резултати      за REVELL      3 точки (от 5)      за PIKO       1 точки (от 5)   

Сн.4


   Детайл      REVELL      PIKO       ТОЧКА +      ЗАБЕЛЕЖКА   
   контурен ръб
   по-реална визия      много "ръбато"      за REVELL +1      най-видимата разлика   
   пола (снегорин)       вярно      грешно      за REVELL +1     от PIKO са го претупали   
   буфери      едра визия      много обли      PIKO+REVELL 0   PIKO-ските стоят по-добре, но са обли по 3D-копчета за ръкавели   
   автосцепка      проверена (? но голям отвор)   съмнителна в радиусите      PIKO+REVELL+1          PIKO-трябва да е по-свободна, а REVELL-много "на широко"   
   резултати      за REVELL      3 точки (от 4)      за PIKO       1 точки (от 4)   


   Детайл      REVELL      PIKO       разлика      ЗАБЕЛЕЖКА   
   Снимка 1
   5 точки      4 точки      за REVELL +1      Revell e "по-убедителен"   
   Снимка 2       2 точки      1 точка      за REVELL +1      от REVELL "дръпва" напред   
   Снимка 3      3 точки      1 точка      за REVELL +2   за REVELL преднината се увеличава   
   Снимка 4      3 точки      1 точка      за REVELL +2          REVELL вече е безспорен победител   
   резултати      общо 13 точки   общо 7 точки      за REVELL+6т       по-убедителен и реален модел е този на "REVELL"   

И така, позволих си да напиша част от мойто скромно мнение, по въпроса за автентичността на двата модела,
 според производителите  от REVELL и PIKO!!! Със сигурност има и още детайли, но за тях бих могъл да се произнеса
само ако имам двата модела на живо и в ръка. Колкото до майсторлъка на двамата моделистти - тук не е предмет на темата.
Поздрави и за двамата безспорни лидери в "тунинговането" (ама хубава българска дума)
на модели  в БДЖ-ливреи и реалностти според епохите!!!
 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 12 Януари 2016, 11:41:08 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #10 -: 12 Януари 2016, 13:22:09 »
Впрочем забравих,  специалния поздрав за трима майстори (не е грешка - трима са).
Двама от "тунинг-клуба" на българския моделизъм и третия от "макетостроителите-уникати".
Оказа се, че имам снимки и на двата локомотива, които освен всичко друга са теглели в различните
години и "Orient Express" !!!  ;) :hi: &bgflag

 :scratch_ones_head:...всъщност този се оказа не БДЖ-07.26, ами БДЖ-07.26...ама са си братя по номер де! ;)






 &bgflag :hi: :hi: :hi: &bgflag

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2393
  • Рейтинг: 989
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #11 -: 12 Януари 2016, 14:43:30 »
pach, от всичките тези червени нещица за ревел, си отбелязвам само че трябва да смаля "голямата лайсна". Тя си е широка колкото другите, но не трябва да е толкова изпъкнала.

За жалузите - не знам какво не им харесваш. На снимката се вижда като една цяла, на живо на моите ревели са си абсолютно точни.

Талигата - така или иначе при задвижен модел талигата е от донора, а не от ревелския кит.

Маслоуловител в комплекта не видях.

Предните дръжки и свирката очевадно трябва да са роковски, а не ревелски. Това се знае от "всички".
п
Не разбрах какво е широка и свободна сцепка ... На ревел този възел трябва да се изработи изцяло по български. Пиковската е нещо, което в домашни условия е отврат - да се върти рамата заедно с кинематиката ...


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #12 -: 12 Януари 2016, 14:55:07 »
Мите за "голямата лайсна" - точно казано.

За жалузите - тези на покрива не съм сигурен заради снимките, но тези на страничния капак между голямото проветрение и джамовете на борда - на Ревел е симетрично горе/долу (като посоки) но на истинските локове от снимките на прототипите,
жалузите са повече нагоре (пак посоки горе долу) спрямо хоризонталната ос на капака. PIKO са го направили асиметричен и
спорез мен това е вярното.

За талигата независимо от къде е и по-финна спрямо оригиналната, Пиковска, освен пружините.

Това отдолу до  цилиндъра м/у талигата под 1-кабина на Ревел (означил съм го в червено кръгче) най-прилича на маслоуловител (не казвам, че такова) който е дълъг и слезнал под центъра на окръжността от цилиндъра. На оригиналните снимки тази част не стига до центъра на въпросната окръжност. За това Пиковския е по-точен в размера си.

Дръжките ясно имат и малко от "ръчичките" на бояджията, но все пак са дебелите на Ревел.... :hi: :hi: :hi:

Сцепката на Ревел е в много широк отвор на модела (правоъгълен), което е грозно ако не е належащо за радиусите.
На Пиковската пък въобще не е в отвор, но ме съмнява, че е чак толкова "гъвкава" за радиусите.

Но това е само по снимки, а не с моделите на масата....

« Последна редакция: 12 Януари 2016, 14:57:33 от pach »

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #13 -: 12 Януари 2016, 20:36:42 »
Момчета ,имайте предвид,че реално сравнявате две,съвсем различни конструкции.Ревел е СТЕНДОВ модел и конструкцията на рамата и корубата са много по-разпарчетосани и всеки отделен детайл може да се направи по-точен.При Пико моделът се състои от много по-малък брой детайли-матрицата е съвсем различна.Поставена на тази основа ,съпоставката е малко некоректна.А това,че тунинг майсторите са направили уникални модели е друга бира. :hi:
« Последна редакция: 12 Януари 2016, 22:07:58 от refil »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ 07-25
« Отговор #14 -: 13 Януари 2016, 08:03:06 »
Всъщност търсим чия матрица и чий модел от наличните, може да даде най-добрата основа за направата на БДЖ локомотив.
Да от REVELL цял куп допълнителни детайли в кутията, но само с около 1/3 по-малко (вероятно) същите детайли са вече монтирани
във фабриката на PIKO.
Пък и в кутията на REVELL има не един, а цели два незадвижени локомотива по цени в Ebay за около 38 евро.
Пиковската Людмила, от друга страна струва в магазина им цели 119,99 евро.
Така че съпоставката наистина е некоректна, дори и при сравняване на цените им.
Но пак казвам - става въпрос от кой модел може най-точно и достоверно да се направи БДЖ локомотив!!!!
 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 14 Януари 2016, 14:28:57 от Mixy »