Автор Тема: Въпрос относно Trix Marklin и Multimaus :)  (Прочетена 3885 пъти)

bouzanis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Въпрос относно Trix Marklin и Multimaus :)
« -: 29 Ноември 2015, 15:37:33 »
Здравейте, имам нужда от съвет от хора, които имат опит с продуктите на Trix и Marklin...

Преди време подариха на сина ми влак от серията Marklin My World - на батерии, самият влак е елементарна детска изработка, но идеален за 4-5 годишно дете. Релсите обаче са C-track и са подходящи и за каране на ток. По-късно взехме и от картонените сгради на Auhagen за деца и малкият много се запали (за което разбира се допринася и моя макет в ТТ). Искам сега да му купя още релси и някакви съпътстващи аксесоари, с тенденция януари за 6-ия рожден ден да вземем и влак на ток. Мислех да продължим с Marklin, защото са подходящи за деца – c-gleis се строят лесно,  my world серията има светофари, бариери и т.н. подохдящи за малки деца, а имат и серия Start с локомотиви и вагони , които са вече на ток, с добра детайлност, но пак стават за деца.

Почти бях напазарувал разни неща когато откривам, че Marklin не просто работят с трета релса, но и имат разлика в ширината на осите и практически не се комбинират с никаква друга марка. А не работят и с multimaus (който така или иначе имам)... Същевременно пък, Trix предлагат уж техните продукти , пригодени по NEM стандартите, които другите производители спазват. Или поне така разбирам. Та ще помоля, който има опит с тези марки, да потвърди следните неща

1. C-track на Marklin и на Trix могат да се закачат една за друга... не може да се кара на ток по тях без модификация по marklin релсите, но няма проблем на батерии (marklin my world влак примерно).

2. Всякакъв локомотив на PIko, Roco и прочие може да се кара по релси на Trix в DCC

3. Всичко това ще работи с multimaus-а

4. Локомотивите от Marklin Start серията няма как де се ползват, но пък няма проблем за вагоните от същата серия (които се намират на много добра цена) с локомотив от друга марка (стига да се сменят колоосите с изолирани такива, както и да се сменят куплунзите при нужда)

Предварително благодаря, надявам се темата ще е полезна и на други бащи, които искат да въведат децата си в хобито :)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Въпрос относно Trix Marklin и Multimaus :)
« Отговор #1 -: 29 Ноември 2015, 19:03:09 »
Здравей. Мерклинските бебешки сетове от My World са изцяло на батерии и на прав ток. Техните колела, доколкото съм ги виждал, са изолирани и изобщо не ползват токопредаването от линиите. Влакът е с 4 батерии AA (R6) и дистанционно, което го командва директно него. Поради тази причина въпросният влак по-късно не може да се използва в централите. Линиите обаче са напълно съвместими с цялата система на Мерклин и могат да се ползват без никакви проблеми. Имам сетове със стрелки и релси от тая серия и работят отлично, могат да се електрифицират и цифровизират. Ако под "ширина на осите" имаш предвид междурелсието - тук бъркаш, няма никаква разлика. И при Мерклин, и при Трикс, и при другите двурелсови системи разстоянието в мащаб Н0 е еднакво - 16,5 мм. Дори и при Хорнби и мащаб 00 /1:76/ междурелсието е пак същото. Имам най-различни вагони на най-различни фирми и вървят без проблем по мерклинските релси. И обратното става, но след смяна на колоосите - мерклинските са неизолирани, а правотоковите системи двете релси трябва да са изолирани. Външно С-профилът на Мерклин е същият като С-профила на Трикс - неслучайно двете фирми имат едни и същи релси като радиуси и дължини, разликата е с каталожните номера. На Мерклин са 24ххх, а на Трикс - 62ххх /освен разбира се и електрическите разлики, породени от системите!/. Лично аз не съм пробвал свързване на С-профилите на двете фирми, може и да не стават, да има някаква шашма, за да не се объркват. В последствие обаче не можеш да ползваш смесено мерклински и трикски линии в правотоково трасе, защото мерклинските ще ти правят късо съединение, дори да не ползваш третата релса.
Върху трикските релси можеш да си караш всякакви правотокови локомотиви. Не те съветвам обаче да се мъчиш да преправяш мерклински локомотив в правотокова система - много тежко, сложно и скъпо излиза. Обратното става доста по-лесно.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Въпрос относно Trix Marklin и Multimaus :)
« Отговор #2 -: 30 Ноември 2015, 08:26:23 »
Доколкото знам от Мерклин работят в цифров стандарт на "моторола",
следователно ако въпросните локомотиви имат въобще дешифратори,
те ще работят съвместно с мултимаус, само ако имат възможност и са  превключени на DCC-стандарт.
Мултимауса на Роко не ползва стандарта на "моторола" за управление - той е изключително за DCC.

Това за мултимауса...

За релсите не съм запознат, но знам, че повечето локомотиви на Мерклин,не стават за друга система
 само с проста подмяна на колоосите, поради конструктини ...особености.
Заради тези особености (обща метална рама и различното токоснемане) голяма част от локомотивите,
въобще не могат да бъда преустроени (лесно) в общоползваната у нас система на задвижване (DC или DCC).
С подмяна на колооси (и автосцепки евентуално) вагоните им са напълно съвместими с Н0 мащаб.

По въпроса за подвижен състав и релси на Трикс в мащаб Н0, някои по запознати да кажат.
« Последна редакция: 30 Ноември 2015, 08:33:30 от pach »

bouzanis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Въпрос относно Trix Marklin и Multimaus :)
« Отговор #3 -: 02 Декември 2015, 10:08:27 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=4789.msg102063#msg102063 date=1448816589
Здравей. Мерклинските бебешки сетове от My World са изцяло на батерии и на прав ток. Техните колела, доколкото съм ги виждал, са изолирани и изобщо не ползват токопредаването от линиите. Влакът е с 4 батерии AA (R6) и дистанционно, което го командва директно него. Поради тази причина въпросният влак по-късно не може да се използва в централите. Линиите обаче са напълно съвместими с цялата система на Мерклин и могат да се ползват без никакви проблеми. Имам сетове със стрелки и релси от тая серия и работят отлично, могат да се електрифицират и цифровизират. Ако под "ширина на осите" имаш предвид междурелсието - тук бъркаш, няма никаква разлика. И при Мерклин, и при Трикс, и при другите двурелсови системи разстоянието в мащаб Н0 е еднакво - 16,5 мм. Дори и при Хорнби и мащаб 00 /1:76/ междурелсието е пак същото. Имам най-различни вагони на най-различни фирми и вървят без проблем по мерклинските релси. И обратното става, но след смяна на колоосите - мерклинските са неизолирани, а правотоковите системи двете релси трябва да са изолирани. Външно С-профилът на Мерклин е същият като С-профила на Трикс - неслучайно двете фирми имат едни и същи релси като радиуси и дължини, разликата е с каталожните номера. На Мерклин са 24ххх, а на Трикс - 62ххх /освен разбира се и електрическите разлики, породени от системите!/. Лично аз не съм пробвал свързване на С-профилите на двете фирми, може и да не стават, да има някаква шашма, за да не се объркват. В последствие обаче не можеш да ползваш смесено мерклински и трикски линии в правотоково трасе, защото мерклинските ще ти правят късо съединение, дори да не ползваш третата релса.
Върху трикските релси можеш да си караш всякакви правотокови локомотиви. Не те съветвам обаче да се мъчиш да преправяш мерклински локомотив в правотокова система - много тежко, сложно и скъпо излиза. Обратното става доста по-лесно.

Да, да, my world е на батерии, но идеята ми беше да запазя релсите и да се ползват по-нататък с влак на ток (като закупя примерно локомотив от Start Up серията), явно обаче ще се бяга от марката Мерклин заради несъответствие с останалите марки.
За междурелсието моя грешка, пуст немски, височината на профила на релсите се различавала с малко, а не междурелсието.

В крайна сметка ще купувам Трикс релси сега за Коледа, като ще може влака на батерии да се кара по комбинирано трасе мерклин и трикс, а за рождения ден някой по-евтин локомотив от Piko или другаде. А мерклин релсите ще трябва да се пенсионират тогава, като се мине на токово каране. Ще докладвам по-нататък, защото предполагам информацията ще е ценна и за други родители.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Въпрос относно Trix Marklin и Multimaus :)
« Отговор #4 -: 02 Декември 2015, 15:55:08 »
    Не разбрах само защо реши, че при Мерклин има "безтоково" каране. Пак ти казвам - само бебешките стартсетове не ползват ток от релсите - крайна защитна мярка от токови поражения, тъй като тази серия е от 3 г. възраст. Всички други серии за деца от 7 г. нагоре са с ток по релсите. Всички релси на Мерклин са пригодени за "токово" каране, но в система "трета релса". За твое сведение всички свестни производители произвеждат локомотиви и в системата на Мерклин. Малко са по-скъпи поради наличието на декодер, изпълняващ и функцията на токоизправител - всички производители вече работят с правотокови мотори /включително и Мерклин/.
  На Мерклин С-профилните линии са код 90 /2,3 мм височина/. На Трикс колко ги дават?

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Въпрос относно Trix Marklin и Multimaus :)
« Отговор #5 -: 02 Декември 2015, 17:57:29 »
C-gleis на Trix са код 83 (2,1мм височина), т.е. същите размери като на Tillig Elite.