Автор Тема: Вагон "бурета за вино"  (Прочетена 3470 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Вагон "бурета за вино"
« -: 11 Декември 2015, 17:56:27 »
Реших да се похваля с този вагон. Тъй като има редица подобрения и усъвършенствания, го представям в този раздел.
Вагончето е на доста десетилетия. Продаваше се под имато Пико, въпреки че няма нищо общо с него. Заедно със серия от цистелни, тези вагончета имат доста "ефирна" рама, което имдава един добър вид, дори и по сегашните разбирания за детайлност. Има изработено подобие на спирачно лостове и други джунджурии отдолу. Цялата серия е със специфични ресори и имитации на букси и окачване, но тук реших да ги сменя с други:



Добре се вижда и стълбичката за качване до горе, за да видим как се пълнят буренцата ...
От другата страна - добре се вижда че тук стълбичката е само за качване върху рамата на вагона. Не се прегъва и да продължава нагоре, а има една удължена ръкохватка и свършва при рамата на вагона. Е, някои си мислят че стълбичката е счупена, ама не е, оставям я така.
Ето го с новите ресори и от другата страна:



Добре се виждат и специфичните старовремски закачалки - естествено бяха сменени с ККкинематика според NEM и купли според останалия ми подвижен състав.



Също така и колелата бяха сменени със спицовани такива. (страхотна дума измислих). Малко освежаване с четката, нови колела, кинематика - вагончето придоби съвсем друг вид:




Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: Вагон "бурета за вино"
« Отговор #1 -: 11 Декември 2015, 23:12:34 »
Хубаво е станало вагончето с буретата за вино. И в старото ВТТВ имаше такива и други екзотични вагончета, и аз си правя същите "модернизации" като сменям колелата с метални и старите закачалки (куплунги) с новите според NEM. Стават доста по-добри при движение и закачване. Куриозното е, че тези стари вагончета, купувани преди 40 години от Млад Техник (аз си ги пазя в оригиналните кутии, на които е отбелязана цената) са стрували по 1,80 лв. - 2.40 лв., а подменянето на колела и купли за вагон излиза към 12 лв.
"Ова е прогрес" както би казал сърбина! :sarcastic: :yahoo:. Tillig произвежда много от тях и като ги погледнеш от близо и сравниш, имаш чуство, че са от същата матрица.