Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Състаряване на модели
pach:
Едно нещо е сигурно, независимо от техниката на състаряване и това е много старо правило.
Трябва да имаш достатъчно снимки на това което искаш да направиш, да гледаш внимателно
различните износвания, стечки, ръжда и начина и на поява на определени места и т.н. и т.н.
Колкото по-добре пресъздадеш видяното на снимките (не е задължително на същия вагон да са)
толкова по-добре се получава. Освен очи си трябват и ръце, както и правилен избор на техниката за състаряване.
Стендовиците в това отношение, бих казал че водят класацията по майсторство.
Но тук като виждам моделите на Зазо и Митко, бих казал че доста добре се справят и железопътните моделисти!
:clapping: :hi:
Mixy:
А водните бои достатъчно издържливи ли са после на пипане? Все пак кожата е мазна, отделя пот... Няма ли да се размажат? Или след състаряването има и някакво консервиране (с матов лак например)?
BaHkaTa:
Водните бои не са издръжливи на пипане. Казах го като пример с който да се престрашите и да хванете четката. По-скоро като тренировка преди да скочите към акрилните и други бои. За диорама примерно може и с водни да мине, но пък там има и ландщафт и материалите са други които задържат водна боя.
Аз си падам по лекото състаряване, колкото да се вижда че е в употреба, текло е масло примерно насъбрало е прах там или дъжд го е валял и се е стичал. За стечките които пламен спомена правят се много лесно с рядка боя и капкомер, намокряте обилно и оставяте да се стече и изсъхне. Става съвсем истинско.
До сега не съм пробвал да консервирам водни бои с лак или друго покритие, но някой може да измисли начин и да го сподели тук надявам се :)
mitko0888:
--- Цитат на: pach link=topic=48.msg82044#msg82044 date=1348551504 ---...
Но тук като виждам моделите на Зазо и Митко, бих казал че доста добре се справят и железопътните моделисти!
:clapping: :hi:
--- Край на цитат ---
Назад в темата има и други бих казал перфектни творби. Не искам да правя класация, но и DB cargo платнището е много ефектно, замъкът, тунела, естествено и 06 и 131/164 ... Има и снимки които вече не се виждат и не мога да кажа нищо за тях.
И то какво стана? Във форума има няколко стойностни колекции, няколко макета, няколко конверсии на модели, няколко изработки, излиза че и бояджиите са същото количество? Не е толкова страшно!
--- Цитат на: Mixy link=topic=48.msg82048#msg82048 date=1348553978 ---А водните бои достатъчно издържливи ли са после на пипане? Все пак кожата е мазна, отделя пот... Няма ли да се размажат? Или след състаряването има и някакво консервиране (с матов лак например)?
--- Край на цитат ---
Ще пиша по-късно какво съм използвал. Но не се залъгвайте с водни боички и пастели.
pach:
Вярно че пропуснах БДЖ_06-ците... :blush2:
Те наистина са също много добре!!! :hi:
Всъщност покрай лошо направените модели, някакси не обърнах внимание, че добрите майстори
правят редовно и резултатите им са все по-добри. За бояджийте също си прав...а един от тях му е такава
и фамилията!!! ;) Всъщност за да го похваля искрено, трябва да уточня че той до преди три години само питаше и пробваше.
ама сега определено се справя (при това сам - без чужда помощ) перфектно с моделите. То така става като иска(ме) БДЖ.
Изключая трите фабрични локомотива и Иво, всичко друго което е в БДЖ е именно от майсторите на аерографа.
Те разбира се не могат да се сравняват с "маестрото на четката" и любимеца на Адри - мистър Тони(еми)!!!
:hi: ;D ;D ;D
ПП. Митко, продължавай в същия дух (макар форума да не е в същия дух) да ни радваш с моделите си.
Така майсторите със стойностните неща се множат, а и имат последователи от младите! :dance1:
Форума просто трябва да обхваща всички ...и децата ...и майсторите...и макетите...и наредените овалчета по пода...за това е форум! ;)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия