Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Макетът на j.k.kolev
Old Boris:
Както виждам от текста и картинките, голяма инвазия или интервенция се е случила през последния период. :hi:. Няма ли вече подадена нота до ООН-то за засегнатите :). Всичко е добре направено с добре изразена германска по дух плановост :clapping:. Това, което се вижда, надхвърля понятието макет. Бих го нарекъл система от макети.
Схващам, че няма директна видимост между двете крайни стаи и връзката между тях. Къде ще бъде основният диспечерски център?
Adrian:
Живко, спретни един общ план на макета , че въображението ми показва как спите на закрит балкон , а в апартамента ви е половин Германия 1:87 - това на шега , разбира се !
j.k.kolev:
Още един поглед към западната гърловина:
на последните две снимки, се виждат двата електрифицирани коловоза, част от трасето по което се осъществява основното движение на влаковете, както и стрелките водещи към каналите и големия завод.
Когато пусна и схемата на коловозното развитие, ще стане по-ясно, но сега ще се опитам да обясня основните направления и движение на влаковете в проекта, както и защо именно тази гара се явява най-важният железопътен възел на макета. Всички пътнически влакове тръгват от челната Митълщат и стигат до преходната Кел, влизайки само през западната гърловина на гарата. Спират на някой от трите коловоза пред гарата или на челния до самата сграда. Ако са мотрисни влакове или композиции с вагони тип Щоервагени, просто сменят посоката и се връщат към челната гара, която е и нещо като гара за домуване, с малко депо за вагони и локомотиви, така или иначе на глухите коловози могат спокойно да останат без да пречат. Ако композицията е съставена само от пътнически вагони, тогава локомотива прави маневра и начело на влака се връща от Кел към Митълщат отново само през западната гърловина. Така нареченото от мен магистрално трасе, е под формата на затворен кръг и пътническия влака може да направи няколко обиколки, преди да спре, но само в тази посока на движение. За съжаление, мястото не позволи да има още една междинна гара или поне спирка за S-bahn например, така че всички влакове - скоростни, експресни, пътнически се движат само по този единствен за тях маршрут.
За почти всички товарни влакове, Кел е също начална или крайна дестинация
разликата с пътническото движение, е че схемата позволява товарните да влизат, както от западната, така и от източната( с моста) гърловини. Влизайки в гарата, товарните спират на някой от двата предназначени изцяло за тях коловози, където електровоза (най-често с такъв се осъществява прехода между районите) се разкача и се закача дизеловия маневрен локомотив, който поема по-често бутайки назад вагоните към западната гърловина на гарата и навлиза в зоната с пристанището и завода. Тук разбира се може, композицията да се разцепи на две и единия дизел да поеме към предприятието, друг да закара вагони към терминала за петролни продукти например, намиращ се на самите канали.
j.k.kolev:
--- Цитат на: Old Boris link=topic=4807.msg102640#msg102640 date=1451656974 ---Схващам, че няма директна видимост между двете крайни стаи и връзката между тях. Къде ще бъде основният диспечерски център?
--- Край на цитат ---
Да, наистина няма пряка видимост между двете стаи, коридора между тях, освен чудесно място за трейнспотинг, става и за наблюдение на почти целия макет, за това ще стане въпрос малко по-късно.
Между другото значително увеличеното времепътуване, създава и една друга екстра- влакът не само не е постоянно пред погледа, но дори по някое време спира да се чува. И тъкмо когато в началото, започвах да се чудя дали изобщо ще дойде, започва да шуми от тунела например и най-после се показва, направил пълна обиколка.
Адри, закрития балкон отдавна е погълнат от индустрията, нали знаеш с каква упорита последователност дойчовците превземат територия? :lol: В кръга на шегата разбира се. Все пак да кажа, че функционалността на апартамента не е съвсем нарушена, и има още две стаи и кухничка на другата тераса, настанил съм се само в по-малко употребяемата част на жилището :yahoo:
Колкото до цялостна схема - да ще има такава, но още не е съвсем готова.
j.k.kolev:
Продължавам с товарите.
Контейнерните влакове, които съм снимал например по-горе, единия поема на изток към товарна гара Митълщат, другия тръгва с маневрата на запад към пристанищния терминал и крана за контейнери до реката. Линиите се освобождават в очакване на следващия влак. По тази логика, всеки товарен вагон на макета има маршрут, който започва с маневрен локомотив от някой индустриален клон, където е натоварен/разтоварен, стига до място където товарните вагони оформят композиция( в случая на Кел двата товарни коловоза, които вече споменах), там влакът изчаква да се освободи трасе за него и когато е възможно тръгва по удвоената магистрала към друг индустриален район с друга товарна гърловина, където когато пристигне, товарната композиция се разформирова и отново маневра закарва всеки вагон до съответния индустриален клон, където той отново ще бъде натоварен/разтоварен или просто ще остане да си домува. Основните превозвани стоки са нефтени продукти, контейнери, въглища,рулони, скрап, метални изделия на машиностроителното предприятие и др. Когато започнах описания вече рестарт, горе долу се опитвах да съобразя предприятията с вагоните, които дотогава вече бях събрал, т.е. всеки вагон да може да върши някаква "работа". Останалия извън концепцията подвижен състав, полека отпада от колекцията, за сметка да кажем на повече открити Е вагони за скрап, тъй като обикновено в действителността се движат поне по 12-15. Направо се чудя на кого да харижа Cholcim- те :)
Двата района - Кел и Митълщат, са обособени като индустриални зони с по няколко промишлени клона, третия район е по-малък и е само с един клон, но отново маневрен локомотив подготвя композиция за транзит.
Коловозната схема е направена така, че товарните влакове могат да се движат от Кел към Митълщат и обратно и от Кел към третия район и обратно. Между Митълщад и малкия район няма връзка, тъй като третия район е само предприятие свързано с друго от района на Кел, затова между него и товарна гара Митълщат товари не пътуват и директа връзка няма.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия