Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на j.k.kolev

<< < (5/37) > >>

j.k.kolev:
Оставаме още за малко  отново на Кел:



Както се вижда предстои още доста довършителна работа, чудя се още стените отзад какво да ги правя. Би било добре да не останат такива бели, но засега решение по този въпрос нямам.
Гаровото здание, както вече бях писал е на Кибри, пероните в средата са ICE платформите на Faller, част от тях съм оставил непокрити, както на истинската гара, малките перони откъм гарата са на Vollmer. Както се вижда самата гара е разположена по- дългата страна на стаята, стрелките са към другите две стени, защото няма как иначе на едната стена с обща дължина от около 4 метра да се направят прилично дълги коловози, в които да се събират пътническите и товарни влакове. Нямаше начин да се избегнат и тези 90 градусови завои, опитах да ги смекча с малко зеленина. Няма как всичко е един компромис :yes:
Пренасяме се сега в другия край на макета на изцяло пътническата гара Митълщат.

gregary:
За много години, Живко! :drinks:
Направи ни подарък за празниците с твоята тема. Винаги ми е било приятно, да се представя и разисква даден макет, модел от колекция, техника за макетиране, състаряване и т.н.

Относно:
--- Цитат на: j.k.kolev link=topic=4807.msg102648#msg102648 date=1451670674 --- чудя се още стените отзад какво да ги правя. Би било добре да не останат такива бели, но засега решение по този въпрос нямам.

--- Край на цитат ---
Смятам, че е единственото решение е поставянето на фон с промишлена, градска, планинска или равнинна картина. Зад Кел, може би ще е подходящ фона на FALLER 180510


Принципно има и други фонове, това просто на първо четене...

j.k.kolev:
При нея се оказа, че компромиса ще значително по-голям, поради ред причини.
Връщам се отново малко по-назад. Когато започнах новия макет, беше ясно че района на Кел ще е задължително равнинен, поради естеството на релефа на територията, която все пак правя опит да пресъздам. В бившия вече хол, повече от ясно пейзажа трябваше да се разчупи, поне с още едно ниво, но така че хем да остане достатъчно място за индустрията, която обикновено е разположена в равнина, хем пък и на такава площ е добре да се развие някаква теснолинейка H0m(повечето от Вас знаят любовта ми към тази железница). От друга страна нищо не трябваше да пречи на жп магистралата да изпълнява основната си функция - не възпрепятстван пренос на влакове от единия до другия район, все пак в един затворен кръг, за да може да човек да поседне някъде и просто да се полюбува на композициите. Не на последно място - гарата, на която винаги се акцентира  във всеки железопътен макет, да има достатъчно място за дълги пътнически композиции от порядъка на 8-9 вагона, все пак времето в проекта е 5-6 та епоха. Доста задачи, а пространството не е толкова голямо, отделно от това бях решил да подчиня всичко на подвижния състав с който разполагам и най-вече на това, което ми се гледа на мен самия. Реших, че ще е по-добре да разделя пътническата от товарната гара, това би позволило значително по-голямо спокойствие при пътническите превози, с възможност на вагоните и мотрисите да постояват на коловозите необезпокоявано. Челна/глуха пътническа гара в най-голяма степен отговаря на тези критерии, не случайно както знаем на Запад има доста такива в големите градове. Така и направих - качих пътническата гарата на ниво + 10 см по дългата около 5 метра стена на стаята, връзката с основното за движение трасе стана чрез удвоен коловоз, по естакада със сравнително приемлив наклон от малко над 3 промила. Двойната линия влиза в гарата и се разклонява на общо шест коловоза, с възможности за лесен преход между отделните линии ще видите след малко.
 Дотук нещата горе-долу биват, 6 коловоза не са много, но общо взето прилично за средно голяма гара, все пак са и само пътнически, дължина за композициите достатъчно, обаче теснолинейката как да впиша? За нея остана място колкото само за един коловоз вече седми за гарата, което е добре по принцип за такова междурелсие, но ако и тя завърши челно в гарата, как да завъртя един много по-малък разбира се кръг? А е добре да може самостоятелно да се движи и теснолинеен влак. Остана толкова малко място защото гарата не можеше повече расте на ширина, магистралното трасе макар и на друго ниво се движи успоредно на гарата - за него вече казахме по-възможност дълги прави участъци. При това положение - не оставаше друго освен теснолинейния коловоз да преминава транзитно през иначе челната гара Митълщат. Освен всичко недостига на няколко сантиметра площ, ме принуди да поставя пероните чак в гърловината на самата гара - горките пътници, трудно ще прекачват влаковете ;D По мои наблюдения обаче, често за теснолинейките по света се прилагат различни по-нестандартни решения.  Тук започнаха и проблемите с теснолинейния релсов материал.
 Първо взех малко релси на Bemo и дори пробвах да баластирам част от трасето. Резултатът изглеждаше обнадеждаващ, линията с малка подложка от корк за баластовата призма и тревичка наоколо изглеждаше симпатично и реалистично. Но пинчетата(май така се казват) за връзка между отделните релсив тази система не са фиксирани като на Пико например, при това не само на флексовете. Това доведе, до недобро уплътняване между релсите, голяма загуба на ток при отдалечаване от източника, често дерайлиране на капризните вагони на Bemo, от единствената засега пътническа композиция. Отделно от това предстоеше трасето да минава през трудно достъпни горски райони. Опитах и някакво запояване, но накрая се ядосах и реших да не се мъча повече и да сменя релсовата система с тази на Тилиг с готовата бетонна призма. Грозничко е, но здраво, пак казвам - всичко е един голям компромис, особено теснолинейката.  Аз лично не се справих с релсите на Bemo, Гришата казва, че няма проблеми, надявам се да сподели своя опит с нас.

j.k.kolev:
Гриша за много години на теб и всички съфорумци, да сме живи и здрави всички!
Този фон зад тополите на западната гърловина, ще е супер, проблем стана когато сложих подобен само че с природен пейзаж на друг участък, където линията минава непосредствено до стената. Някак липсваше дълбочина на визията и реших да го махна.
 Ето и гара Митълщат:

е друго пише на пероните, но това ще се оправи, тук малко нещата са сглобявани, всъщност те трябваше да са за друга гара, но да не влизам в повече подробности. Е идна снимка от към гаровото здание:

Тези релси отпред ще ги махна, мислех ги буренясвам, като отдавна извадени, но сега като ги гледам на снимката не ми харесват

j.k.kolev:
Още една по-обща снимка от гърловината към гарата:


на първата снимка се вижда по ясно колко малко не достигна и за един нормален пък било и доста тесен перон за теснолинейката. Отдолу в дясно на същата снимка се вижда главното трасе излизащо  от тунел да влиза в района на Митълщат.
снимка от гарата към стрелките

в дъното се вижда, теснолинейната гара до стрелките с една линия към гаровото здание. Известно време нямаше въобще  никаква сграда, а само две стрелки и два коловоза с перон за пътници. Ще има и пешеходен надлез над линията към стената, не е готов още. В дясно е депото за вагони и локомотиви, с ляв завой коловозите тръгват по естакадата към ниво кота 0.

горе виждате гарата и успоредната до нея главна линия, излизаща от тунела започващ още на територията на Кел, в дъното влиза в друг тунел, третия коловоз включва влаковете от товарната гара Митълщат.

зад депото, има малка ремонтна работилница. И така и тук има още доста довършителна работа, а може би и някой промени. Много ми се искаше гарата, или поне голяма част от нея да е изцяло покрита, ще мисля нещо за по-нататък, засега остава така. Оставаме на второ ниво, по пътя на теснолинейката.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия