Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на j.k.kolev

<< < (13/37) > >>

j.k.kolev:
Рафинерията разполага с три коловоза и газов терминал:













j.k.kolev:
Толкова заводи и електровози, а накъде без ток? Сега нещо като опит за такава централа, само голяма охладителна кула все още липсва :yes: . ТЕЦ-а, макар и ръбато модерно изглеждащ, все още активно използва въглища, казах аз още в началото, че този макет е с голям въглероден отпечатък :lol:




някога, 600мм теснолинейка е захранвала централата с въглища, чийто останки все още се виждат, даже и вагонетки са останали :







явно някога там е имало мина...... ;D

j.k.kolev:
Както бях обещал - малко по-обобщени снимки от този макет:



които обаче ще се окажат последни за проекта :give_rose:

j.k.kolev:
В началото на февруари, след кратък размисъл, реших - промяна! Причините, както най-често става са комплексни. Най-напред - местата за достъп до макета - трудни и с чести навеждания тип "делфинче"от казармата. Под основата в голямата останаха още преди старите мокети, два дивана, старите секции и други неща, грижливо събиращи прах, които постоянно ми пречеха и затрудняваха. Терасата, присъединена доста по-късно определено си беше като пришита към макета,а и тя с труден достъп. Огромната крива тип обратен завой - с доста усилия успях да я наглася да минават, особено пътническите влакове, проблема обаче когато влака е воден от "щоерваген" не можах да реша. Физиката пак победи :hi:. Мога и други дефекти да изброя, но едва ли вече е чак толкова важно - този макет е вече в историята, с което опровергавам собствените си твърдения, от началото на тази тема, че ще продължа да работя по този проект, но когато съм го писал, все още мислех така. Не съжалявам, нито че го правих, нито че го развалих - всеки прекаран час там, ми е бил истинска почивка и удоволствие в натовареното ежедневие :yes: Отделно от това поддържаше интереса ми към хобито жив с години.
И така, веднъж преди почти два месеца, докато мислех как да продължа с довършителните работи, просто седнах и казах СТОП - нещо трябва да се промени! Първото ми решение, беше просто да изчакам желанието за промяна да отмине, но още същата вечер новата схема вече се завъртя в главата ми и знаех, че краят на проекта в този му вид неизбежен. Съжалявам само, че не направих по-качествени клипове, наистина ми беше интересно, цистерните например от рафинерията, да ги изкарам с дизелов лок до разпределителна, после до гара Кел, а от там до коловозите край реката. Както обикновено обаче, време за това не остана. За една седмица разглобих всичко, за още една изчистих, след още две направих и новата основа- след работа разбира се и в "дългите" почивни недели. Както и да е - хич не се оплаквам, само си улеснявам работата на макета  - сега има повече място и за мен. Влизам с едно навеждане и имам достъп до навсякъде. "Терасата" вече не стои като зашита, а активно участва наравно с другите помещения, индустрията намалява за сметка на планинските възвишения, теснолинейките получават по-добро развитие, цялото движение на влаковете е значително опростено и облекчено.

j.k.kolev:
За да е ясно всичко от самото начало, този път започвам със схемата:

Общо взето, вече сте наясно с помещенията, така че сега ще е по-лесно да обясня какви са плановете. Част от основната идея от предния проект остава - удвоено магистрално трасе в Н0 за основното движение на макета. Промишлените клонове остават само два - към завода и рафинерията с контейнерен терминал до нея, началото им е разбира се от главната гара в по-голямата стая. Н0м и Н0е ще бъдат по-скоро за атракция, без интензивно движение по тях, като 1000 мм-та теснолинейка, ще е за пътническо и товарно движение, 760 мм - та само за пътническо. Съвсем символично Н0f,ще излиза от тунел до кран за претоварване на въглища. Идеята е да има повече разнообразие и лесно управление. Малко снимки към момента:
хола със завода отляво, рафинерията и контейнерния терминал в средата, бъдещата главна гара в ляво





прехода през коридора:


поглед от хола към терасата- виждат се горе долу къде ще са мостовете на магистралата и теснолинейката до нея, и прехода на Н0 към спалнята(там артиса един стъклопакет :yes:)



Тец-а ще се бъде захранван с въглища този път от Н0м, както и фуражния завод, малката пътническа гара Н0м ще е където е композицията в момента. Сега към спалнята



в дъното в дясно ще е  спирката на Н0 заедно с Н0е, в средата малката глуха гаричка на Н0м и изхода на мина с вагонетките на Н0f и малко градче с работнически общежития, както и крана за претоварване на въглищата, отляво на височина от около 20 см над кота нула ще е теснолинейната гара Н0е, с малък град. Всичко, най-вече в спалнята ще е добре залесено.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия