Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на j.k.kolev

<< < (19/37) > >>

Best Ripper:
Още малко 3Д от различни страни...






В лявата стая на десния плот програмата не дава правилно равнината - прехвърля наклон през преградната стена между стаите. Там няма хълмове, а е завод и е напълно равно. Ама не остава време да го коригирам...

Относно управлението накратко. Трите мащаба с реално движение - H0, H0m и H0e, ще са независими един от друг. Всеки ще е с отделно цифрово управление на локомотивите, като огромната част от трафика ще е в H0. Всяко трасе е с дублирано захранване през 1,5-2 метра. Управлението на стрелките ще е от три табла с общо захранване от един пиковски траф FZ1 с неговите 16 V AC. За целта под цялото трасе вървят два затворени кръга за нулата и фазата му. Трафът е за 1,2 ампера ток максимално, но едва ли ще има едновременно движение на повече от 2-3 механизма за стрелки, така че не се очаква претоварването му. Едното табло ще е пред гарата в лявото помещение, второто ще е от тясната страна на средния плот /до балкона/, а третото /поне по първоначални сметки/ ще е пред гарата в H0m в дясното помещение, но може и да се обединят второ и трето табло /предстои уточнение предвид размерите на таблото и удобството за управление/. Всички пиковски стрелки в промишлените клонове в дясното помещение, които се намират в тунел, ще бъдат със стандартни пиковски механизми с горно монтиране, част от стрелките в промишлените клонове и гарите ще бъдат с ръчно управление за удобство при маневрени дейности. Основната част от видимите стрелки са с хофмански механизми, монтирани отдолу под плота. Светофарите са с отделно захранване с 16 волта прав филтриран и нестабилизиран ток, който е за всичките светофари. Управлението им ще става през таблата за стрелки. Управлението им е аналогово с ЦК ключета. По желание на Живко не се предвижда на този етап цифровизацията им. Сигнализацията в таблото за стрелките ще става механично с положението на лостчето на ЦК ключето, за светофарите ще се уточнява в процеса на каране на влакове дали ще има светлинна индикация в таблото - може би само където е необходимо поради липса на видимост и за опростяване на електрическата част. Светофарите ще се управляват също с ЦК ключета от таблата. Не се предвиждат блокировки, маршрутизация и пр.

j.k.kolev:
Ето и малко снимки, макар че всичко е още в доста "суров" вид.
Прехода между двете помещения през коридора:




входа на големия тунел, който излиза чак на гарата е все още без портал

иглолистната гора над малкия тунел към хола:




за оформяне на планинския релеф, съм използвал най-обикновена строителна пяна. Нанасям на предварително подготвено място, изчаквам да изсъхне, оформям с макетен нож и залепвам тревите и дърветата. Бързо, лесно, удобно и сравнително евтино. Както се вижда на снимките по-горе, остава още доста работа с тънка четка, докато изчезне бялото на пяната от горските масиви. Вече сме в хола и входните стрелки на голямата гара след малкия тунел, Н0m вече катери нагоре:


гарата с почти готовото табло за управление:



и под гарата кипи огромен труд:

в индустриалната зона на гарата:



два коловоза за рафинерията и два за контейнери и и други товари от камиони, ето и другото отклонение към завода:




j.k.kolev:
изходящите стрелки от другия край на гарата зад ТЕЦ-а:

през терасата Н0 след къс мост влиза в другата стая, Н0m влиза в тунела и чрез обръщателно ухо излиза обратно:

все още недовършената гара Н0е:

изхода на гарата - надясно по моста към стаята, напред старите фабрики:

след тунела Н0 излиза на висящия мост, където са и входните стрелки за гара Н0, над него прехода чрез двата моста за Н0е към стаята:


гара Н0, над нея теснолинейката катери към мостовете:



непосредствено след гарата, главното трасе Н0 влиза в големия тунел под планината, който излиза в коридора от изхода без портал. Изходните стрелки са вътре в тунела. Портала за вход на Н0е, ще е някъде до този на Н0, вижда се и как изглежда още недовършената планина:


след изхода, Н0е влиза в комбинираната гара Н0/Н0е:



първи проби за Н0е с максимално натоварване и целия подвижен състав в този мащаб



пяната докато не се оправи изглежда доста лишена от "реализъм" :yes:

j.k.kolev:
обща снимка на пристанището и гара Н0/Н0е и изходите към тях:

крановете за въглища, контейнери и други товари от завода, скрап депо, както и вече неизползвана теснолинейка Н0е за въглища



от другата страна на речните канали, коловозите Н0 се използват предимно за течни горива от и за рафинерията, а на горно ниво - Н0m:



Н0m излиза от главната гара към коридора:



гледам свлачище се е активирало на завоя към другата стая:


"разсича" планината и продължава към гара Н0m






още малко снимки от озеленените части на планината:






с цел повишаване на риализъма, повечето треви за озеленяване са истински - ситно нарязани коприва, мента, еньовче, босилек, шипка, канела, ягода. Освен че бързо създават шарено-зелен килим, миришат съвсем автентично ;D. Свила от царевица използвам за кафявия слой на  иглолистните гори.
 :) :) :)

Best Ripper:
Виден рИалист, еколог и озеленител започва ликвидиране на последиците от ЖП моделизЪма...  :spiteful:



 :drinks: :drinks: :drinks:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия