В общи линии системата е организирана по следния начин...
1. Всичките светофари /на Фисман и Шнайдер/ имат общ вход - плюс/анод на светодиодите. По една жица, обикаляща в кръг под целия макет и със съответните разклонения, се подава +16 волта на всички светофари - входни, изходни, двуцветни, трицветни, маневрени... След което от всеки светодиод на съответния светофар се опъва жица /с определено оцветяване за по-лесно проследяване и монтаж/ до съответното табло - до съответен ЦК ключ. ЦК ключетата са с по две независими прекъсвани вериги и с по 2 крайни фиксирани положения. Средният извод на всяко ЦК ключе се свързва с минуса на 16-те волта, който отново е с един общ кабел, обикалящ под всички плотове. Когато има индикация в таблото за положението на светофара, тогава тя се свързва с едната верига на ЦК ключето, а другата управлява самия основен светофар. Когато няма индикация, и двете вериги управляват светофара.
2. За двуцветните светофари мисля, че положението е ясно. В едното положение на ключето свети "зелен", в другото "червен" сигнал. Прието е, когато лостчето на ЦК ключето е насочено към средата на коловоза, да свети "червено", когато е към стрелките - изхода, да свети "зелено". Има монтирани и трицветни светофари, които работят също с едно ЦК ключе - при тях заедно са свързани жълтата и зелената светлина - когато се излиза през отклонение на стрелката. В този случай няма смисъл да се разделят двете светлини, тъй като маршрутът е винаги през отклонение, тоест трябва да се излезе с понижена скорост.
3. Има обаче входни и изходни светофари, с които се позволява движение както направо през стрелката, така и в отклонение. Примерно: първи коловоз на основната гара, или входен светофар преди двете двойки стрелки. В този случай светофарът се управлява с две ЦК ключета. Схемата е така направена /и за основен светофар, и за индикацията/, че жълтата светлина може да се включи само при включена зелена. Тоест, при зададен червен светофар, жълтата не може да се включи с второто ЦК ключе. Схемата мога да я дам, ако има интересуващи се.
4. Има и ще има още светофари, които ще бъдат маневрени в съответните райони на гарите и които няма да се управляват от централните табла, а от "местни" ЦК ключета, разположени под плотовете на удобни места. Причината за тях е, че част от стрелките в тези зони остават на ръчно управление за удобство при маневрени дейности и съответно заедно с обръщането на стрелките ще се обръщат и съответните светофари.
5. Индикация на светофарите по трасето се прави само на тези, които не се виждат от местата на контролните табла - идват гърбом. На табло №2 са добавени правоъгълни зелени светодиоди за допълнителна визуална индикация на положението на всички стрелки, намиращи се в тунела под голямата планина, както и жълто-оранжева индикация на двойките стрелки - тя свети когато двете стрелки са в положение "отклонение". При положение "направо" не свети нищо, с изключение на двойката стрелки в тунела, която има индикация и за двете положение на стрелките. За двойките стрелки бе решено да се управляват заедно от една страна за облекчаване на управлението, а и да не се забравя втората стрелка в неправилно положение, защото сърцата на флайшманските стрелки са захранени и правят веднага късо съеднинение при опит за срязване на езиците от локомотива.