Автор Тема: Сбъдната мечта...по следите на SBB и BLS отново и отново, и отново...  (Прочетена 4869 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
   Всичко започна още миналата година, когато след първото ни посещение в страната на любимите ни железници, си дадохме обещание да я посетим отново и отново, и отново...Вече се бяхме опиянили от красотата на  това райско кътче в Европа и лечението на махмурлука беше, да се върнем отново и отново, и отново...
   Героите бяхме j.k.kolev, liro и gregary. Организацията бързо се разви и вече брояхме дните до старта. Той беше на 10 юни, като за час и половина полет, видяхме Алпите. След което започнахме да снижаваме над Бодензее, където се събират границите на държавите с любимите ми железници Швейцария, Германия и Австрия.


 На летището в Цюрих ни посреща

Посрещна ни безпилотна ж.п. совалка, коята минавайки под пистите на летището, ни докарва до сърцето на летището. Там, още едно ниво под земята хващаме SBB електричка, която ни закарва до Zurich Hbf.



 
Направихме разходка в града покрай чистата пълноводна река до езерото. След два-три часа отново се оказахме на централната гара да се полюбуваме на постоянното заминаване и пристигане на любимите влаци :yes:










едно от другите ми хобита


На гарата ни посрещна Рейлджета от Виена

после това

след това

после...

и влака от Милано



Забележете годината




Отнова и отново, и отново...
Замаяхме се от движение, от маневри, от движение, от маневри...
Тръпка си е!
Времето неусетно мина и тръгнахме към хотела, който имаше поглед към жп гара Оерликон ( аналог на гара Искър, но с постоянно движение)  :) и на биричка от терасата, споделяхме впечатления от изминалия ден.

Следва продължение...

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Поздравления, gregary :hi:! Очаквам хубава, поетична серия от снимки и текст за вашето пътуване. Дано това да ме стимулира да седна и опиша моето 20 дневно пътешествие с "влакчетата" на Швейцария, което беше малко след вашето (16 юни-6 юли). В очакване съм, както и много от форума :)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
  На другият  ден, след закуска, кафе и осигуряване на транспорт, се запътваме по добре устроените магистрали към столицата Берн. От там тръгва трасето на Берн-Льочберг-Симплон (BLS). За съжаление, времето е променливо и по пътя ни заваля дъжд. Спуснаха се и ниски облаци, които ни скриваха живописните гледки...
Но, преди да влезнем в Берн, слънцето изгря и лятото се върна. Влязахме в стария град през моста на реката, паркирахме колата и направихме едночасова разходка.
       


         
Парламентът

Катедралата
 

Времето отново се влоши и ние тръгваме на юг към Алпите :)
Решаваме да се отбием малко вляво покрай езерото Тун, към Интерлакен и после към водопадите на Латербрунен.

Влизаме в същинските Алпи.

Зад един от многото завои (мисля, че беше десен :haha:) и се появява и големия водопад на Латербрунен. Невероятна красота...Спираме да се полюбуваме и виждаме още водопади по-нагоре в клисурата. Нащракахме ги, полюбувахме им се, откраднахме идеи за макет (но, как ли се пресъсдава такава красота?) и отидохме на гарата. От там тръгва и маршрута за най-високата железница в Европа - Юнгфраубан 3454 м. или както швейцарците я наричат - Top of Europe.










На мен, лично не ми се тръгваше...Вярвам, че и моите спътници чувстваха същото, но трябваше да вървим, график гонехме.
Трябваше да нощуваме в Фрутиген и на път за там минахме и през Вилдерсвил

Тук тръгва и Schynige Platte Bahn, SPB



Следва...

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Ех, мога само благородно да ви завиждам за приключението.  :yes:
А снимките са уникални!!!  :) Такава красота и чистота...  :)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Продължихме към крайната дестинация за деня - Фрутиген. Селце в малка долина, където след  ж.п.гарата, строителите за избрали да построят новия Lötschberg Base Tunnel с дължина 34,57км. в Бернските Алпи. Уникално съоръжение! Построена е нова гара, като старата остава малко встрани. Трасето, преди да влезе в новата гара, се разделя на две. Едното влиза в тунел и минава под гарата, без да има връзка с нея - един вид скоростно трасе. Другото влиза в гарата, за регио влаковете. След гарата, горното трасе се разделя също на две! Едното се връща при долното (което е излязло от тунел под гарата), като заедно с него влизат в дългия тунел, а другото правейки ляв завой над дългият тунел, продължава нагоре в планината към старият (късият) Льочберг тунел (старият маршрут). И с цялата тази плетеница от трасета нагоре-надолу, два тунела  - малък под гарата и дългия (34,57 км.) след гарата, строителите е трябвало да се съобрязят и с буйна река от топящите се ледници. Тя минава непосредствено преди новата гара, като горното трасе минава над нея с мост и влиза в гарата, а долното минава под нея (малкият, къс тунел).
Не намерих схема, но ТУК може да се ориентирате.

Старата гара.



Новата гара



Края на късият тунел под гарата и вдясно връзката между горно и долно трасе, преди да се гмурнат заедно в дългия тунел. Вляво е трасето родължава по стария маршрут, нагоре към планината.


Портала на новият тунел. Отгоре е старият маршрут.


Тук, неподготвени ни свари пощенския влак (любима моя композиция)


От гарата, се запътихме към култово, емблематично място за феновете на швейцарскирте железници. Хълмче над селото, на което има стара вековна кула, от където се вижда цялата долина и трасе.


Непосредствено преди да стигнем бърха на хълма се вижда това. Сложена е удобна пейка и информационно табло за трейнспотърите.


Сравнително късно е удвоено трасето. Работило е в пълния си капацитет само 25 год., преди да пуснат новия тунел, който вдействителност обезмисля удвояването му. Но, за сметка на това, сега си имат идеален байпас.

Вековно дърво пред кулата.


Поглед от върха на кулата, към идващия регио влак от едната страна с двата моста и след това от другата страна към дългия тунел и подхода към гарата.




Вече изморени от приятните емоции от видяното и преживяното, се прибрахме. Вече се беше и свечерило...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Сутринта, отпочинали, тръгваме с нови сили по легендарния маршрут на BLS. Като се сетя, че тук е минавал и Venice Simplon-Orient-Express и множество други любими композиции - настръхвам! Времето беше хубаво и ние се насладихме на склоновете около долината на Фрутиген, преди да продължим по маршрута.








С пожарния влак продължихме към следващата гара Blausee Mitholtz.



Гарата е с особен сантимент за мен! На модел, тя се прави от Кибри и аз съм я избрал за планинска гара на моя макет.
Тук, гарата е в подножието на склона и вляво над нея се вижда още една отбранителна кула. Тя има видимост с кулата на Фрутиген, която е в подножието и аз мисля, че и двете са служили за пазителите на прохода. Или май много филми съм гледал... :haha:


Наснимах гарата от всички страни, като най-важо за мен беше да имам снимки на светофарите по коловозното развитие. За съжаление, то е променено. Двете линии в трасето са без връзка помежду си, т.е. премахнали са английските стрелки в двете гърловини. Предполагам, гарата е малка и вече е само спирка. Аз правя старото коловозно развитие и сега светофарите са други. Швейцарската сигнализация е малко сложна за мен, но ще я разучавам. Та, по темата...
За наше щастие, деня беше неделя и имаше атракционни влакове. Засякохме стара ел. мотриса на гарата.


Взех си камъче за вграждане в макета и продължихме нагоре към Кандерстег (последната гара преди стария тунел)


Следва...


bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Цитат на: gregary link=topic=4881.msg104844#msg104844 date=1470747444
Продължихме към крайната дестинация за деня - Фрутиген. Селце в малка долина, където след  ж.п.гарата, строителите за избрали да построят новия Lötschberg Base Tunnel с дължина 34,57км. в Бернските Алпи. Уникално съоръжение! Построена е нова гара, като старата остава малко встрани. Трасето, преди да влезе в новата гара, се разделя на две. Едното влиза в тунел и минава под гарата, без да има връзка с нея - един вид скоростно трасе. Другото влиза в гарата, за регио влаковете. След гарата, горното трасе се разделя също на две! Едното се връща при долното (което е излязло от тунел под гарата), като заедно с него влизат в дългия тунел, а другото правейки ляв завой над дългият тунел, продължава нагоре в планината към старият (късият) Льочберг тунел (старият маршрут). И с цялата тази плетеница от трасета нагоре-надолу, два тунела  - малък под гарата и дългия (34,57 км.) след гарата, строителите е трябвало да се съобрязят и с буйна река от топящите се ледници. Тя минава непосредствено преди новата гара, като горното трасе минава над нея с мост и влиза в гарата, а долното минава под нея (малкият, къс тунел).
Не намерих схема, но ТУК може да се ориентирате.
Супер история, както винаги  :hi:

Точно вчера гледах старта гара Frutigen и странните факти от описанието към тази снимка
https://www.flickr.com/photos/kecko/22047281745/in/photolist-zAf5Kk-zgvXLL/

А мантрата е страхотна, да се връщаме пак и пак и пак, при мен наближава Spiez и Interlaken за съвсем кратко.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Цитат на: bazitov link=topic=4881.msg104847#msg104847 date=1470751717
...да се връщаме пак и пак и пак...
Така е!  :hi:


Извинявам се,че темата става тежка, заради многото снимки, но аз се стремя да поствам съвсем малко с леки описания за да има някаква последователност и разбираемост. Иначе давайки линк към галерията с всички снимки, ще се чудите кое къде е и какво е. След като свърша, ще пусна линк-а с над 1600 нередактирани снимки... :) &bgflag

Пропуснах да спомена, че строителите ТУК вдясно са направили нещо като трибуна, а пред нас преминават участниците по трасето. Условно я нарекохме Theatre of dreams, по аналогия с Олд Трафорд...
Та, по темата!
Тръгваме от Blausee Mitholtz с надморска височина 974 м. по посока Kandersteg с 1174 м.
Направи ми впечатление, че обслужващите автобуси в тоя регион не са с характерните цветове жълто,черно и бяло, ами са в чисто червена ливрея.

Пътят се вие нагоре живописно... Върховете стават все по-стръмни и високи


Пристигаме в Кандерстег, точно когато пристига една 'совалка' обслужваща авто трафика през тунела.

По спомен мислче, че бяха през 20 или 30 мин.
На І коловоз попадаме на едно малко, симпатично локомотивче.


Това е историята му

Стар снегорин

Южната гърловина на гарата

Откъм северната гърловина е и малкото депо с няколко вагона и локомотива


Тъкмо да си тръгнем и от юг пристигна отново тази красавица.

В кабината, около машиниста имаше множество дечурлига, наслаждавайки се на движението от първа ръка. Всички бяха усмихнати, поздравявайки и махайки с ръка...
Не ни се тръгваше от този макет.

Продължаваме към тунела. Той е съвсем близо от гарата. Характерните навсякъде дървени плевни. Тази е непосредствено до входа на тунела.

Планината се изправя пред нас като отвесна стена. Пътят продължава с лифт към върховете или с кола с през тунела.

Ето го и самият портал. Стои величествено в гората.

Това е северния портал на старият тунел Льочберг. Дълаг е 14 612 км., с по-малко от 400 м. от стария Готард.


От едната му страна има два глухи коловоза, където са гарирани вагони за автовлака.

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Супер!!! Може би трябва да се отвори раздел "Пътеписи". Така сякаш сме били с вас.... :clapping:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Остана още до края на деня и решихме, гледайки картата да отскочим до комбинираната гара Zweisimmen, откъдето тръгват теснолинейките на Golden Pass. От там тръгва по-къс маршрут, по който после тръгнахме...
По пътя до там минавахме през подобни мостчета

Отново заваля лек дъждец...но, това не ни плаши. Отиваме при влаците...


Шоколадовият влак, който докара едни прекрасни пулман вагони.





Много ми харесват такива дървениики... :give_heart:



Продължаваме по късият път на теснолинейката, до последната гара Lenk

Преди да стигнем до нея, минаваме и през

където сварихме това товарно влакче.


Вече се свечери и по пътя обратно виждаме табела за



Накрая замръкнахме отново на гарата в Фрутиген пред преминаващите влакове...





Следва...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Рано сутринта, тръгваме за Кандерстег и се качваме на авто влака, като се гмуркаме в тръбата на тунела Льочберг. Тоя път ставаме BLS хаджии... :lol:

Излизаме от другата страна на тунела в една клисура, а температурата е 10 градуса.

Гарата е Гопенщейн.

Студ голям! Парното работеше в чакалнята. Бързаме да слезем в ниското и... отново взимащи дъха гледки. После ще си ги видите в последния пост с галерия към всички снимки. Но срещу нас се появиха две селища... за които предполагам, че са от т.нар. "еко селища", където достъпа до тях е само с лифт. Сигурен съм, че има и авто път за спешни нужди. Само са планински макет...планинско селце, лифт, а в ниското ж.п. трасе. И под лифта извира водопад.

Тръгваме за един железорешетъчен мост, който Фалер го имат на модел. Питаме чорбаджията на тоя симпатичен Гарфилд
за напътствия за пътя към моста. Вървяхме около 500 метра през множество малки тунелчета и хоп... ето го!



Пак много снимки от всички страни, адреналина е повишен, емоциите са огромни. Моделът го имам и почти съм го сглобил на 85 %. Продължаваме към следващ емлематичен виадукт за линията. Тук, BLS празнуваше 100-годишнината си с парад на подвижен състав, като моста беше осветен в различни светлини...

Отново направихме много снимки...
Продължаваме към емблемата на Швейцарско - вр. Матерхорн. Пътя до там е до Цермат.

Оставяме колата в началото на курорта - там е забранено за МПС-та с ДВГ. Зимата МПС-тата ги спират още в предходното селище. Качваме се на Gornergrat Bahn.


Стигаме до горната спирка на височина 3089 м. за 25 минути. Като слязохме, имахме малко световъртеж, но...сме си юнаци. Всичко ни премина за няколко секунди.

Запалихме по една свещица с благодарност, че имахме възможността да посетим това уникално място и железница...

За съжаление, облаците не искаха да ни покажат красавеца на планината - вр. Матерхорн

Здраве да е... следващият път! :yes: ;D
На спускане, успях да хвана в кадър няколко мармота, които явно нощна смяна завиват шоколади.

Малко снимки на гарата в Цермат и от там тръгваме за мястото на нощуване - Бриг (Brig)



Следва...


gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Вечерта пристигнахме в Бриг и веднага се усеща топлината на хората в "италианската" част. Отпочинали сутринта, отидохме на гарата да я разгледаме. Голям ж.п. възел! Гарата е погранична и последна... оттатък хребета и тунела Симплон е Италия. Много коловози и движение...




Северният портал на тунела Симплон. Границата между двете страни е в тунела.


Гарата в Бриг е комбинирана с теснолинейка. Там минава и Glacier Express-а. Тръгваме по неговите следи. Може да се каже, че трасето му сме го минали на 95% от Цермат до Сейнт Мориц. Оттам по Bernina express до Тирано (IT).

На гарата в Обервалд се качваме на ж.п. вагони за тунелът под Фурка пасс. През лятото отварят прохода за Dampfbahn Furka https://de.wikipedia.org/wiki/Dampfbahn_Furka-Bergstrecke
https://www.youtube.com/watch?v=fmrM5dfBHfc , но за съжаление изпреварихме събитието с три или четири дни (по спомен).

Излизаме откъм страната на Андермаат.

Влакът слиза откъм Обералпасс

Макет!


Слизаме до Гьошенен, където пред северния портал тунелът Готард пристига тежка контейнерна композиция, теглена от четири машини.



Като правихме разходката до Добринище , си бяхме обещали, че ще пием по една "кола" на І коловоз, както миналата година. Традициите са за това да се поддържат... :yes:


Премахнали са релсите към депото...


Решаваме да отидем до друго любимо наше място - Biaschina



Връщаме се във Васен за нощувка, а на сутринта ни посреща това:

Пътуваме с композицията на път към летището...


За мое щастие, вторият локомотив го имам в колекцията си като модел. И сега той ни изпраща...
Два часова разходка в Цюрих,

по моделбан магазините и хайде на летището. И да бъде кефа пълен, десет минути преди да излетим, пред нас излетя и най-голямата пътническа птица Airbus 380 на Емирейтц.

Покрай влаците, аз съм фен и на самолети, кораби...Както и много и от нас, де!

Това беше от мен - ето и галерията!

Та, по следите на SBB и BLS отново и отново, и отново... :drinks: