Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

TT/TTm стрелка

(1/4) > >>

emilchaushev:


Във връзка с проекта за TTm клон в ТТ трасе и за да бъде по - интересно ще имаме гаражен модул с трирелсови коловози, които ще могат да се използват както за ТТ, така и за ТТм подвижен състав. Ще следват няколко трирелсови проходни модула, а след тях и разклонителен модул, от който ТТм трасето тръгва по собствения си клон и се отделя от основния ТТ път.

Идеята е да ви покажа какво съм виждал,  намислил и как съм планирал да го реализирам, като очаквам и други идеи или подсказки.
Същия принцип е използван и за тесния и широкия трамвай в посока от  бул.Константин Величков към ул.Пиротска.

Ето как изглежда гаражния модул:


Двата коловоза отляво и "ветрилото" са трирелсови

Ето и проходни модули пак трирелсови или четирирелсови, за да могат да се ползват двупосочно


Следва разклонителния модул. На него има стрелка, която обаче е без механична местеща се част, т.е. без език.


Тук правта посока е за ТТ, а отклонението е за ТТм.


За начало използвам нормална ТТ стрелка


На нея също правата посока ще е за ТТ, а отклонението за ТТм. За да не преработвам сърцето и да го използвам така, както е ще пусна ТТм третатата релса (в оранжево на картинката) от страната на правата част на стрелката. Допълнителното парче релса се пуска до мястото на езика, където той започва да завива, а самия език се реже до това място.



Външната релса на отклонението трябва да се измести в позиция отбелязана с жълто. Езикът за правата част се подкъсява до мястото на събиране на жълтото с тази на правата част за ТТ.
В червено съм отбелязал контрарелсата именно за този участък, която да гарантира, че ТТ подвижния състав ще продължи направо.

Измества се и контрарелсата на самото сърце за ТТм релсата (в кафяво)

Тъй като стрелката няма механична част, но има електропроводимо сърце слагам контактни пластини за  ТТ (зелени) и ТТм (сини) във всеки от участъците в началото на стрелката, така че подвижния състав сам да задейства бистабилно реле с две вериги, което да обръща поляритета на сърцето, от която и страна да идва.

Изместването на външната релса за ТТм ще го правя като през няколко траверси ще слагам по една траверса от фолиран текстолит от платките, които се ползват за краищата на модулите. така точно ще мога да запоявам и да следя за разстоянията.

Дори ако се вгледате на снимката на готовата стрелка, се вижда, че тя цялата е ръчно сглобявана и си личат спойките.

Това е най- безболезнения вариант на преработка. Ако стрелката е за дясно отклоняване, тогава релсата за ТТм трябва да е огледална, за да запазим сърцето.

toniemi:
Аз вече посетих едно трасе в този мащаб!
Имитира междурелсие 1000мм.
 

Ето видеото  https://www.youtube.com/watch?v=Ik4ge5dbI28

Разбира се ,направих и снимки!
http://toniemi2.snimka.bg/travel/klosterraichenbach.915506.all.32 накрая на страницата...
http://toniemi2.snimka.bg/travel/klosterraichenbach.915506.all.33
http://toniemi2.snimka.bg/travel/klosterraichenbach.915506.all.34 

Там подготвяха и нова смесина гара в мащаба!




Ето тук правят и колело за обръщане!






София 70:
С риск да ме убиете заради това , което ще покажа , преди 4 години - в зората на моят макет бях направил - абсолютно аматьорски няколко разклонения - не казвам стрелки , защото не са такива . Между другото подвижния състав преминаваше без дерайлировки , но прекъсваше , защото сърцата са от смола Поксипол.

pavel75:
Никога не съм виждал такава стрелка наживо, за това мога само да предлагам, но тази стрелка:



ако се премести правата релса, дали няма да е по-лесно?

gregary:
ТТm с колко мм. междурелсие трябва да бъде? Ако е 9 мм., Павката е прав - взима се стрелка на тилиг HO/HOe и предполагам по-лесно е да се премести правата (като стане HO на TT - 16,5 мм. на 12мм.), НОе си остава за TTm.
Така мисля, но дали ще стане... :)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия