Не знам защо под термина "военнизиране" се подразбира някаква криворазбрана илюзиорна "дисциплина". Какво би последвало от едно такова "военнизиране"? Титли като "Капитан-Машинист" Петьо Маринкин ли? Или пък пенсия след 20 години служба + 20 заплати накуп и подсигурена следпенсионна работа като портиер или разсилен в някой СОТ? Положението в БДЖ със сигурност е трагично, но това в Българската (включително и когато беше "Народна") армия е направо смехотворно. Хванали били машинист да точи нафта - хаха, какво да кажеме тогава примерно за старшина Вуков по прякор Вуко-Айдуко, който вечер си тръгваше от поделението с един фекален на цвят полски ФИАТ, който от претоварване на багажника с крадени пити кашкавал и тенекии със сирене беше клекнал досущ като Ситроен и едва ли не се влачеше. Или пък двамата старшини сладури баща и син (то там явно беше по наследство) отговорници за ГСМ-а (да не се бърка с телефон GSM, това съкращение означаваше склад за Гориво-смазочни материали), които краднеха пък съвсем на едро и караха несъответстващи и невъзможно доказуеми спрямо официалните им доходи джипове Гранд Чероки и притежаваха мобифони Benefon Sigma във времената в които само най-изпечените професионални престъпници можеха да си ги позволят. Пародията наречена "Българска армия" няма нищо общо с Българската Войска която е съществувала до мрачната за цял един народ черна дата 9.IX.1944г. след което е прекръстена на "армия" по тертипа на въшливо-краставата дивашка и алкохолизирана съветско-азиатска сган, довлякла се тогава по нашите земи. Спомням си Ясен как разказа тук във форума как продавали на БДЖ колекцията на професор Тасев, как имало комисия от затлъстяващо лелче и някакъв младеж тип "на мама дебилчето", който много се забавлявал, понеже току що му били купили цифров фотоапарат. Какво би се променило, ако на тьотката и пришият званието "Майор", а нефелния фотограф да го произведат "младши-лейтенант"? Нещата в БДЖ никак не са идеални, действително там има хора, които наистина обичат железницата и професията си, някои от тях познаваме лично, но има и много на които хич не им пука и за тях това е просто работа. Бащата на един мой приятел беше машинист на серия 06 в депото зад Централна гара, след подмяната на 10.XI.1989г. остана единствения сред колегите си, който управляваше лек автомобил Skoda 120L, всички негови колеги скоропостижно се сдобиха с Фордове и тем подобни втора злоупотреба таралясници от Германия, дизелови както можете да се досетите. Той беше прекалено честен, но пък никак не обичаше железницата, за него това беше просто поминък. Когато съм ходил на гости в моя причтел за да правиме аудиозаписи с 2 касетофона, кога с кабел, кога без, или пък с двукъсетъчен или всякакви подобни присъщи за нас тогавашните келеши занимания, баща му седеше в кухнята с още няколко чички-колеги, шлепаха карти, пиеха ракия и си псуваха професията. Веднъж се разговорихме с бащата (беше си пич и все още е, жив и здрав да е) и той беше учуден че знам думи като "пантограф", след това остана в шок че поназнайвам сериите на локомотивите и ми каза: "А бе, кво се занимаваш с глупости?". Рибата обаче се вмирисва откъм главата. Неотдавна (имам предвид преди няколко години), често ходех на Гара Искър и както може да се досетите предпочитах да се прибера с влак до Ц.Гара. Веднъж, чакайки на перона разглеждах буферите и надписите по рамата на някакъв товарен вагон, когато към мен се приближи някакъв железничар и ме заговори. Може би реши че съм цивилен колега, човека беше точно от този тип хора, от които струи откровенност и простодушност, личеше си чистата му и искрена честна душа и макар да разговаряхме едва от няколко минути, създаваше у мен усещането че все едно сме дългогодишни колеги и приятели. За съжаление тогава бързах, иначе с удоволствие с такъв човек бих седнал в близката кръчма и бих си изпил всичките пари, а той да разказва и разказва, а аз да слушам и слушам. Та същия този Народен и откровенно-искрен човечец ми разказа за някакъв от бойкоборисовите хомосексуалисти, когото били парашутирали за някакво шефче в БДЖ. Въпросният содомит един ден се бил облякъл с еньовски бял панталон с дължина до средата на прасеца, от полупрозрачна материя, под която се виждало въженцето на червените му прашки, кожени джапанки от онези шабанските със специалното отделение за палеца, а според описанието на моят нов събеседник дупенцето мо било като детско барабанче, което ходейки връткал като ощипана невеста. Същото това шефче тогава решило да прави тържествено пътешествие (или може би гей-оргия) с теснолинейката в компанията на други подобни нему содомити. Какво е ставало вътре могат да разкажат само стените на вагона (ако можеха да говорят), но пристигайки на крайната гара, въпросният пендро и компанията му били толкова пияни, че той самият слизайки по стълбичките на вагона и същевременно пищейки нещо с женски глас паднал на перона досущ като Борис Елцин.
Както всички знаеме, след 10.XI.1989г в България беше извършена най-грандиозната измама, наречена "подмяна" а именно свинята-майка БКП се раздели и разчлени на тесни и широки социалисти или иначе казано на болшевики (БСП) и меншевики (СДС, ДПС, НДСВ, ДСБ, ГЕРБ, А-така, МВРО, Реаниматорски блокове, Парични фронтове и изобщо всичките без изключение парламентарно представени до ден днешен отрепки). България вече 73 години се управлява и разграбва от калпавото потомство на една жалка пасмина горски разбойници с каскети и напукани пети, по съвместителство и призвание също така обирджии на изби и мандри. От разклоненията на хидрата БКП напоследък най-ярко се откроява дъщерната престъпна организация наречена Комунистическа Партия ГЕРБ (Групировка за Ефективно Разграбване на България). Така че не съм толкова сигурен дали на БДЖ е нужна "военнизация" или пък "приватизация", но със сигурност е крайно необходима "декомунизация" и най-вече "ДЕГЕРБЕРИЗАЦИЯ"!!! Иначе сред машинисти, диспечери, стрелочници винаги ще има такива, който в извънработно време си събират дали модели на влакчета, дали снимки на влакове, както и такива, които докато играят карти и пият ракия си псуват професията. Равнис-мирно-свободно-остави!
