Митко сега ме подсети - всъщност ние сме имали такива
локомотиви и то не една серия, с колоосно формула 0-6-0.
Според годишния сборник на железниците, всъщност серия
БДЖ-46, е поръчана ИМЕННО ДА СМЕНИ тези от серия БДЖ-45!
И двете серии имат сцепно тегло на колоосите от 17т (немските трицилиндрови 46-ци са с 18т), но новата серия е да смени 45-та, за това и поръчана с по-мощна парна машина и вече стандартизиран котел. Жалко, че войната ни и попречила,
да реализираме тази стандартизационна програма подобно на немската....
Не знам точно технологията на очистване огъня ( малка и голяма лопата),
но дали са им трябвали при условие, че цялата скарна повърхност е с тръскащи скари. Това не чисти ли огъня без лопати!? ( Може би изтърсвам голЯма глупост, но съм лаик в това)
Има си предназначение и водещата колоос, защото тя е механично свэрзана с първата сцепна, тоест така я "води по-добре при вписването в кривите. Имаше си име по това на конструктора ама ...
При формула 0-6-0 това предимство на воденето ще отпадне. Тоест локомотиво би затруднил допълнително теглитилната сила при влизане в крива.
Съответно доколкото се сещам, задната талигата имаше някакво допэлнително у-ство, връщащо лока на остта след излизане от крива. Нещо свързано с ресорите, тоест още едно предимство от което 0-6-0 би си лишил.
Ако разгледаме внимателно чертежа, ще видим, че
всички колооси са с колодки на спирачки (без първата),
следователно има по-добро и сигурно спиране от 0-6-0.
Стефане, почти всички (май) локомотиви от серията са станали мазутни след 1962г. А доколкото знам в наши локомотиви не сме имали шнекове (поточни линии) подобно на американските Биг Бой.
За мен по-интересното е, че въпросната серия БДЖ-46, е имала
възможност да отоплява пътнически влакове! А дали са я ползвали за такава служба!?
Може би и за това е тендерка - конструктивната макс. скорост
и напред, и назад е еднаква - с 65км/ч!!! За пътническа не е експрес, ама не е лошо за тежкотоварна нали!!!
ПП. За връзката между тендар и лока, било тя с едни или три щанги, имах предвид, че е допълнително конструктивно усложнение, при това на силова връзка, а не че е несигурна.
