Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Трябвало ли серия 46 да е проектирана като тендерен локомотив
misan:
Мисля ,че ще е интересно да се поразсъждава на тази тема.
При условие,че 46 серия има три недвигателни колооси,не е ли било по правилно да се проектира локомотив с колоосна формула 0-6-0 и с четириосен тендер.
Така няма промяна на сцепното тегло при изразходване на запасите,има много по удобен достъп до парния котел,не се ограничава видимостта на локомотивната бригада напред,много по лесно се работи с късото и дългото гребло при почистване на огъня.
Подобен локомотив без проблеми може да има допустима скорост 60 км в час и за преден и заден ход,което е напълно достатъчно за обслужване на въглищни влакове.
pach:
Доколкото си спомням тя е била проектирана за помощна машина при тежките влакове по меродавния наклон на Владая.
Тоест много мощен за кратко време. Или всъщност няма смисъл от много голям запас въглища и вода,
които би " влачил" в повече с тендера.
Да, разбира се - повече вода и въглища никога не са излишни...Но могат да са в повече като тегло,
когато обслужват именно тези влакове на въглищнте мини!
Всъщност въглищата винаги са " под ръка"!
( За качеството им е отделна тема...)
На първо четене веднага питам - ако беше "нормален" лок,
със същото сцепно тегло, как би се отразило това на конструкцията
при сцепването на локомотива с тендера, особено в теглене ( не бутане) на тежките влакове?
ПП.за помощна машина от значение е не само видимостта напред, но и назад...Особено при липса на обръщателен кръг и време за връщане на изходна позиция.
pach:
Да илюстрирам(е) темата:
&bgflag
Сaprycorn:
Интересна тема! Серия 46 е от групата на първите Einheits локомотиви на БДЖ. Заедно със сериите 01,02 и10. Тези четири серии имат напълно еднакви парни котли! Ако 46-та серия беше изпълнена като тип 0-6-0, вероятно котелът щеше да е значително по-къс и така да "избяга" от идеята на стандартизацията.
misan:
Връзката между локомотива и тендера е изключително здрава и се състои от три съединителни щанги-една главна и две спомагателни. При серия 15 е само една,липсват спомагателните щанги.
Така,че няма никаква опасност за разрушаване на връзката между локомотива и тендера.
Колкото до пътуването на заден ход,действително при тендерния локомотив видимоста назад е несравнимо по добра.
Но серия 46 са работили основно като влакови локомотиви,с комина напред. Мисля ,че и в публикуваните във форума снимки никъде не е сниман локомотив серия 46 ,които да се движи с кабината напред.
Същите разсъждения може да се направят из теснолинейните локомотиви за 760 мм.
Нашите теснолинейки за това междурелсие са много дълги и локомотиви с отделни тендери биха били несравнимо по практични. Например подобни на тези по теснолинейката Рио Турбио-Рио Гайегос,където отидиха част от нашите теснолинейни дизелови локомотиви.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия