Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Трябвало ли серия 46 да е проектирана като тендерен локомотив

<< < (2/2)

mitko0888:
46 си носи 10 тона въглища, срещу 11 тона на събратята си с отделни тендери - серия 8 и 9, съответно серия 01 и 10. Така че не страда много от липса на въглища.
Водата му е по-малко - 18 куб. м, срещу 30 с тендер. Само че е напълно достатъчна за целите, за което е поръчен и използван, а и водата се зарежда лесно и бързо и в София, и в Перник.
За сметка на това сцепното тегло е над 100 тона (108 при трицилиндровите) при общо тегло от 150. За събратята му с тендери общото тегло (заредени) е по-голямо - 170 тона, при сцепно тегло само 68 / 85 тона. Т.е. ползата е голяма по отношение ан много по-малката допълнително возена маса.
Ако беше 0-6-0 едва ли щеше да е с повече от 50 км/ч, както са напр. серия 50, или 45 (до 45 км/ч). С тези допълнителни незадвижени оси е доказано че значително се подобрява воденето в крива и равномерното движение в права (без лъкатушкане). Аналогичен локомотив 1-6-0 плюс тендер (немска серия 59) хич не е с по-добри параметри от баба меца, а и скоростта и от 65 км/ч може спокойно да се използва за по-бързо връщане на локомотива за да помага на друг влак.

TheJackal:
Как става подаването на въглища към пещта с лопати или е поточна линия? Имали ли сме и вариант, на мазутен локомотив (преправен)?  :hi:

pach:
Митко сега ме подсети - всъщност ние сме имали такива
локомотиви и то не една серия, с колоосно формула 0-6-0.
Според годишния сборник на железниците, всъщност серия
БДЖ-46, е поръчана ИМЕННО ДА СМЕНИ тези от серия БДЖ-45!
И двете серии имат сцепно тегло на колоосите от 17т (немските трицилиндрови 46-ци са с 18т), но новата серия е да смени 45-та, за това и поръчана с по-мощна парна машина и вече стандартизиран котел. Жалко, че войната ни и попречила,
да реализираме тази стандартизационна програма подобно на немската....

Не знам точно технологията на очистване огъня ( малка и голяма лопата),
но дали са им трябвали при условие, че цялата скарна повърхност е с тръскащи скари. Това не чисти ли огъня без лопати!? ( Може би изтърсвам голЯма глупост, но съм лаик в това)

Има си предназначение и водещата колоос, защото тя е механично свэрзана с първата сцепна, тоест така я "води по-добре при вписването в кривите.  Имаше си име по това на конструктора ама ...
При формула 0-6-0 това предимство на воденето ще отпадне. Тоест локомотиво би затруднил допълнително теглитилната сила при влизане в крива.

Съответно доколкото се сещам, задната талигата имаше някакво допэлнително у-ство, връщащо лока на остта след излизане от крива. Нещо свързано с ресорите, тоест още едно предимство от което 0-6-0 би си лишил.

Ако разгледаме внимателно чертежа, ще видим, че
всички колооси са с колодки на спирачки (без първата),
следователно има по-добро и сигурно спиране от 0-6-0.
 
Стефане, почти всички (май) локомотиви от серията са станали мазутни след 1962г. А доколкото знам в наши локомотиви не сме имали шнекове (поточни линии) подобно на американските Биг Бой.

За мен по-интересното е, че въпросната серия  БДЖ-46, е имала
възможност да отоплява пътнически влакове! А дали са я ползвали за такава служба!?
Може би и за това е тендерка - конструктивната макс. скорост
и напред, и назад е еднаква - с 65км/ч!!! За пътническа не е експрес, ама не е лошо за тежкотоварна нали!!!

ПП. За връзката между тендар и лока, било тя с едни или три щанги, имах предвид, че е допълнително конструктивно усложнение, при това на силова връзка, а не че е несигурна. :yes:

Сaprycorn:

--- Цитат на: pach link=topic=4968.msg107552#msg107552 date=1493315476 ---...

Има си предназначение и водещата колоос, защото тя е механично свэрзана с първата сцепна, тоест така я "води по-добре при вписването в кривите.  Имаше си име по това на конструктора ама ...


--- Край на цитат ---
Краус-Хелмхолц е името на талигата.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия