Автор Тема: Некоректни продавачи!  (Прочетена 43534 пъти)

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #30 -: 12 Февруари 2010, 10:54:07 »
Ице, така е. Зависи кои са доставчиците. Auhagen, например, дойде за една седмица, но за Brawa чакането е минимум три седмици. Това разбира се се отразява и на цената надоставката :(

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #31 -: 12 Февруари 2010, 11:00:57 »
Значи да не се притеснявам - чакане му е майката, а търпение  - бащата.  :pleasantry: А  относно въпросната пратка, дали сделката по нея ще изчезне от графата "спечелени" в "моят ибей"? И дали ще мога да се жалвам, ако не я получа до два месеца примерно, абе, въобще какъв е срока за повдигане на диспут?  :thank_you:
Апропо, Жоро, дали ще ми измислиш стрелки, по всяка вероятност три прави, баузатц?(Извинявам се, че го вкарвам в тази тема  ::))
 :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #32 -: 12 Февруари 2010, 11:04:06 »


Абе вие от небето ли падате ?? - защото като ползвате тези системи не им четете правилата??

1. PayPal само може да защити парите ви - до 45 дни ; това озн. че на 42-43-тия ден трябва да заведете диспут ! - като причина - неполучена стока ;
2. Пейпал дава 2 седмичен срок на разследване
3.след като установи чия е вината - си получаваш или не парите

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #33 -: 12 Февруари 2010, 11:09:18 »
Цитат на: Adrian link=topic=497.msg35832#msg35832 date=1265965446


Абе вие от небето ли падате ?? - защото като ползвате тези системи не им четете правилата??

1. PayPal само може да защити парите ви - до 45 дни ; това озн. че на 42-43-тия ден трябва да заведете диспут ! - като причина - неполучена стока ;
2. Пейпал дава 2 седмичен срок на разследване
3.след като установи чия е вината - си получаваш или не парите
Точно и ясно  :good:
Цитат на: XRISTO link=topic=497.msg35825#msg35825 date=1265964444
Съчувствам ти и напълно те разбирам.Аз чакам една немска пратка, и да ви кажа, започвам леко да се притеснявам - скоро ще стане месец, откакто съм платил, статуса и е "изпратено", а аз нищичко не съм получил.Два дена преди да излезе статуса "изпратено" на въпросният пакет, друг немец ми изпрати един лок, пак от Германия, който получих за една седмица.  :no:
Ицо, поискай контролния номер - т.нар. Sendungsnummer и провери движението на пратката в www.dhl.de

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #34 -: 12 Февруари 2010, 11:11:31 »


колко пъти да коментираме ,че германските пратки минават през Гърция , освен ако не са по-специални ( за което си е двоен бацален)
споко , с тия стачки пратките оттам за около 2 месеца идват.

докато тече разследването на Пейпал обикновено се появяват - тогава имаш опция да преустановиш диспута.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #35 -: 12 Февруари 2010, 11:11:52 »
И аз чакам така...
А пък си получих малък пакет , преди да ми върнат обратната разписка за плащането!!!
чакаме , пък ще видим... :scratch_ones_head: :sarcastic:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #36 -: 12 Февруари 2010, 11:15:24 »
А ако не повдигна диспут, изпусна 45 дневния срок (което е напълно възможно, така, като гледам) и пратката не пристигне изобщо?  :no:
Какво правим тогава?

Цитат на: mgirginov link=topic=497.msg35833#msg35833 date=1265965758
Ицо, поискай контролния номер - т.нар. Sendungsnummer и провери движението на пратката в www.dhl.de

Това си е конструктивно предложение!  :good:...само че откъде да взема въпросният номер? Продавача ли ще ми го даде?

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #37 -: 12 Февруари 2010, 11:21:40 »


Ицо , ако изпуснеш срока и не дойде стоката си купуваш гореща супа Маги-чаша и духаш силно !

Само ако си платил шипинг със застраховка имаш контролен номер , който продавачът е длъжен да ти даде ; с него влизаш както каза Марио  и т.н.

Ако си платил пратка , която пътува като'писмо' - няма такъв номер.

Търгувайте с продавачи, които имат ПейПал ! Повечето имат , но не го публикуват - траят си ( защото плащат таКСА). Винаги питайте за ПейПал акаутнт ; някои искат да си разделите 4те %
такса - приемете - по-добре отколкото по банков път !

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #38 -: 12 Февруари 2010, 11:50:04 »
Всички пратки имат лимит на застраховката. Дори обикновените писма са присъщо застраховани до 39 евра. Пратките могат да бъдат незастраховани до пълния размер на стоката, ала да бъдат препоръчани - Einschreiben/registered. В тези случаи имат контролен номер.
Ицо, поискай номера от продавача и сподели реакцията му. Във всички случаи, обаче, послушай Адри - 45 дни след покупката откривай диспут и най-вече пазарувай с PayPal.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #39 -: 14 Февруари 2010, 13:21:25 »
За DHL има начин да се провери кое докъде е стигнало, ама трябва да се провери на немския сайт,
т.е. иска се контролния (шипмънт) номер от тоя, дето го е пратил, после се проверява на немския сайт на DHL и се вади
UPU code / match code, примерно CLХХХХХХХХХХХХDE, т.е. 12 цифри на местото на хиксовете.
Вече нашите поши с тоя код могат да видят какво е дереджето, дошло ли е или не.
Аз чакам една пратка, пратена на 7-ми януари, още не е дошла, човека я е пратил, прати ми и шипмънт номера,
аз извадих кода, проверих в нашите пощи, ама хората казаха, че това пътува наземно (с ТИР), та тръгва от централата в Белгия,
оттам минава през Франция и Италия, после с ферибоота Италия-Гърция, щото било по-евтино.
И заради блокадата на гръцката граница, чакаме сума и време  :(
Т.е. ако беше незастраховано, с обикновена поща, щеше да е 2 пъти по евтино и вече да съм забравил, че е пристигнало...
Ама това са задължителните изисквания на Пейпал - застраховка на пратката.
« Последна редакция: 14 Февруари 2010, 13:25:16 от widowmaker »

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #40 -: 14 Февруари 2010, 16:41:58 »
И аз чаках една пратка 2 месеца, от преди нова година съм я платил. Дойде на 11.02.10, не беше застрахована. Не повдигнах диспут в ПайПал защото вярвам на търговеца, често пазарувам от него, но и парите бяха никакви 17 евра с транспорта. Втора пратка застрахована ми се забави месец и половина от Германия. И тя дойде сега на 13.02.10. С всичко казано до тук искам да кажа, че в момента има огромни закъснения от Германия заради стачката на гърците, но ако сте сигурни в търговеца с когото работите и той ви изпрати кода за проследяване и си следите движението на пратката, то според мен няма място за притеснение. Повдигането на диспут в ПейПал е крайна мярка, когато се съмнявате в коректноста на продавача. Ако откаже да ви изпрати кода за проследяване, то сигурно е пуснал пратката незастрахована за да спести някое евро. В този случай пратките са непроследими и неоткриваеми, късмет ще е ако си я получите дори и след 2-3 месеца. В такива случаи диспута е може би единственото нещо, което може да се направи. Има и още нещо, помолете продавача да задейства схемата за проследяване от Германия, от клона където е пусната. В този случай имаме конкретно искане за обезщетение и DHL правят всичко възможно да намерят пратката по пътя и да я доставят в най-кратки срокове, за да не плащат обезщетение. Имах и такъв случай, след започване на процедура по проследяване нещата дойдоха екстремно бързо. Коректните продавачи не отказват да заявят такава процедура, все пак всички те държат на имиджа си. Така, че страшно според мен няма ако се пазарува от проверени и изпитани търговци и си платиме за застрахована пратка.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #41 -: 14 Февруари 2010, 16:58:35 »
Моето е може би малък пакет:
DHL Paket International: EUR 10.00, ама не се залъгвам, че това, като го е написал и толкова струва  :yes:.Да е застрахована, също не ми се вярва - подобни застраховани пратки са по 17 евро обикновено.  :good: Засега не ми пише нищо, но той този пич въпреки, че има рейтинг 100 процента и към 1000 сделки, е много труден с отговорите.Помолих го за комбинирана доставка и докато ме разбра ли, по - скоро когато се накани да прочете писаното (бомбардирах го с 3-4 писма) и направи да ми излиза като комбинирана - мина 1 седмица.Плащането беше чрез Пейпал, разбира се.Сега ще го почакам за номера и ако е застрахована доставката (в което се съмнявам  :spiteful:) -  ще проверя къде се бави.Ако не - повдигам диспут, защото все пак е платено през Ибей посредством пейпал и надявам се ако Ибей не може, то самата система за плащане да има инструменти да се разправи с търговеца, е, при условие, че е в него причината.Честно казано на мене ми се струва, че проблемът е нейде из пощенските дебри, но от друга страна не искам да изпускам срока за диспут, защото после, както се казва - ще пия една студена вода.  ;)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #42 -: 14 Февруари 2010, 17:30:51 »
За каква сума общо става въпрос. За 10 евро малък пакет пратен като писмо (до 1 кг) също може да е застрахован. Особенно ако сумата на сделката е малка (вагон за 10-12 евро). Не искам да ти влияя но мисля че ще си получиш пакета със закъснение. Но въпреки всичко си повдигни диспут. В рамките на две седмици ПайПал ще разследва и ако до тогава ти дойде пратката всичко ще е О.К. След това, я камилата, я камиларя, каквото отсъди ПайПал.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #43 -: 16 Февруари 2010, 20:56:06 »
Днес пича ми писа:

Hallo,
ich hatte keinen versicherten Versand (wie in der Auktion angegeben) gewählt. Deshalb gibt es keine Sendungsnummer.
Ist das Paket mittlerweile eingetroffen?
 
Viele Grüße in das schöne Bulgarien.

Това последното ме издразни, па макар и да не съм кой - знае какъв патриот.  :angry: Ще го изчакам до 42-43 дни и ще повдигна диспут.Платил съм чрез пейпал, дали имам шанс поне за парите, или да не се занимавам с глупости?  Освен това за 45 дни се брои моментът на спечелване на търга, денят, в който е платено или датата на която се вижда, че е изпратена пратката?  ::)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Некоректни продавачи!
« Отговор #44 -: 16 Февруари 2010, 21:10:22 »
Деня в който е платено ти се брои като първи. Пише ти, че е изпратил колета незастрахован, както е обявено в аукциона. Демек нямаш право да се сърдиш. Моето мнение е, че ако не ти е дал феедбек все още и ти му повдигнеш диспут, то после ще ти даде отрицателен феедбек. Това е доста лошо при малък брой сделки в бея, коефицентът ти пада драстично и после трудно се наваксва загубеното. С всичко това искам да кажа, че ако сумата е малка (до 20-25 Евро) е по-добре да изчакаш. Мисля, че ще си получиш пратката макар и със закъснение. В момента всичко от Германия страшно се бави. Отива над месец за застрахована пратка, та камо ли за незастрахована да става по-бързо. Но в края на краищата ти си решаваш сам. Давам само мнение, а не съвет.