Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Помощ за декодери

<< < (7/9) > >>

svetljjjo:
нищо не казахте за лока дето е на снимките и в частност за неговия мотор
а и забравил съм да спомена че мащаба е Н0  . Всичко написано от мен се отнася за  Н0 аз само него събирам.

МАШИНИСТ:
MEHANO FRENCH DIESEL LOCO SNCF 70000 HO GAUGE https://www.youtube.com/watch?v=qmbGCTTYK0o http://picasso.superforum.fr/t8096-cc-70001-en-ho

mitko0888:

--- Цитат на: pach link=topic=4983.msg109185#msg109185 date=1507878660 ---Ако няма " такова животно" като размагвитване, как ще обясниш
загубата на информация от всякакви.магнитни носители, ...
--- Край на цитат ---

Ако случайно си обърнал внимание, магнитното поле на тези магнитни носители е около 1 милион пъти по-малко от това на обикновен постоянен магнит, какъвто можеш да имаш в къщи или в мотормето на локомотива. Затова е лесно да развалиш записа, или размагнитиш една магнитна лента. Но едва ли ще имаш в къщи нещо поне 1000 пъти по-силно от обикновения магнит, за да размагнитиш DC моторче. Да не навлизам в Тесли и Вебери  ... (0db по DIN е 250 nWb/m, Dolby нивото е 200nWb/m, а най обикновен феритен магнит има поне 0.2Т). Затова написах че "трябва да положиш специални (нарочни) усилия и действия за да размагнитиш един мотор".  От 50-те години на миналия век за размагнитване на DC мотор е безмислено да се говори.

pach:
А всъщност, просто НЕ ТРЯБВА ДА ПОЛАГАШ НИКАКВИ УСИЛИЯ,
за да се поразмагнити особено феромагнит. По-горе обясних - достатъчно е лошо да бъде съхраняван. Също като хиляди пъти по-слабите магнитни носители.
Не е нужно да се "обработват" с външни магнити.
Просто понякога и ориентацията спрямо планетните полюси им стига, за да променят съдържанието си. Именно защото като слаби магнити са още по-чувствителни към променливите магнитни полета.

А за моторчета е също така ясно - особено ако са насипани в един общ плик или кутия. Ненапразно дори много по-мощните от моделните
мотори с магнити, се опаковат фабрично по специален начин
с определините разстояния
един от друг в стиропор ( примерно) и на етикетите имат означение за начина им на съхранение.

Пък и в крайна сметка у дома имам поне един стар моделен
мотор ( надявам се да не съм го изхвърлил) който работи лошо
именно заради стария му пръстеновиден магнит. Така го получих
от един иибейски модел купен за другите части.

Ако не съм го изхвърлил, ще трябва да му сменя магнита и да
обикалям по панаирите ( за невярващите в размагвитване) за демонстрации тип "стария магнит - лоша работа/ новия магнит - добра работа"!!!
 :pleasantry:

Не казвам,  че моторите на Светльо са точно такива,
но не бива да се подценява и  тази възможност.

За това всъщност е хубаво да се " модернизират" старите модели
с нови подходящи двигатели като въпросния ползван от видео
магнетофон, който вероятно е точно " култовия" за такива модернизации
от преди 15 години - SF-380. Тих, плавен и доста по-добър
в работата си, от който и да е стар моделен мотор.

Впрочем, струва ми се, че и ти Митко, си сменил не един
мотор по любимите ни модели от преди!

 ;D

mitko0888:
Сменил съм не един мотор, и стари, и млади. Но не и защото моторите са размагнитени. На ВСЕКИ ДЦ мотор може да му сложиш външен магнит от твърд диск, и той ще с ипромени оборотите, и тока, и мощността. Но това не означава че оригиналният си е загубил нещо.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия