С едно бутонче да превключваш стрелката - може да стане, и кодът е точно за такова включване. Аз съм написъл че "на мен ми е сложно". ТАNО си ги прави така - с по едно бутонче, което превключва стрелката от текущото положение в другото. Поне такива спомени имам. Само че той си реди и маршрути - през цялата гърловина и през всички стрелки с начало и край на маршрута, като за релетата на стрелките има и друго управление - ляво и дясно.
Я си представи че утре решиш да сложиш едно бутонче - "движение по трети коловоз" (например). Тогава на стрелката трябва да кажеш точно накъде да се включи. А може и да са няколко стрелки, през които минаваш. Ако имаш само по един бутон на стрелка, трябва да четеш състоянието - на къде е в момента, и да смяташ дали трябва да се превключи или не. Ако си с по две бутончета за стрелка - даваш си директно командите за твоя коловоз.
Дори и една по една да си ги щракаш, трябва да погледнеш индикацията на къде е и тогава да зъкнеш бутончето или не. А ако са две бутончета - цъкъш си посоката без да гледаш на къде е, т.е. и без да ти работи индикацията.
На моя макет първоначално щраках всяка стрелка по отделно. Доста бързо ми писна, беше неудобно, и си сложих по едно копче за коловоз, пък от него да се управляват всички стрелки по пътя. Но то си е въпрос на вкус.
За сърцата: ако на модула има по едно реленце, управлявано от тези ключета на рамото на сервото, ако има захранване на модула (напр. 5 волта, което ще трябва и за сервото, и за ардуиното) ще е захранено и сърцето. Бистабилни релета ще си останат в състоянието, дори и ако се откачи захранването, а положението може да е грешното. Ако не е включено 5-те волта, просто сързето ще остане изолирано, но няма да направи късо или друг проблем. Ще драсна довечера една схемичка, но в крайна сметка всеки си го прави както му харесва.