Автор Тема: Въпрос за PIKO BR 950036-4  (Прочетена 6766 пъти)

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Въпрос за PIKO BR 950036-4
« -: 25 Юли 2017, 17:14:29 »
Здравейте, някой може ли да ми каже дали този лок. има куплунг за декодер   http://www.ebay.de/itm/H0-Dampflok-BR-950036-4-DR-Piko-50080-NEU-OVP/391825610569. Никъде не намерих информация. Не говоря ТОЧНО за този, а за точно такъв. Продава се в български магазин, но продавача не можа да ми отговори еднозначно. Благодаря предварително!!

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #1 -: 25 Юли 2017, 17:39:28 »
По-на долу в обявата видях това - Digital-Schnittstelle nach NEM 652. Да разбирам ли, че е опроводен за 8пина декодер?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #2 -: 25 Юли 2017, 17:47:30 »
Не знам до колко е разликата между точно този и такъв.

Моделът от твоя линк има 8 пин куплунг. Пико БР95 го има в различни варианти, от миналия век +- няколко години са без куплунг за декодер.

В гугъла излиза веднага: http://www.modelrailforum.com/forums/index.php?autocom=custom&page=Piko-BR95

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #3 -: 26 Юли 2017, 12:42:38 »
Прототипа за този модел е истинския локомотив  BR-95 0036-4 от DR.
Моделът на PIKO от серия "класик" е с кат. номер 50080.
...и ДА, ако купиш локомотив с този кат.номер, вътре фабрично
си е "опроводен" до съединител (конектор - англ. или куплунг -немски) по общия стандарт NEM-652 което както е казал Митко си
е 8-пинов (гнездови - "женски").


Или



Които фабрично са свързани в нещо такова:


Където съгласно стандарта си има номер на краче (pin) и където
цветовете на проводниците също са на точни места (контролирани).

Ако си купиш такъв локомотив от Пико, на теб ще ти остане само да го отвориш и включиш 8-краkов дешифратори (декодер -англ.)
за да можеш да го управляваш чрез цифров код (DCC).
Например такъв:

Дешифратори се купува отделно и по избор от многото.
 :hi:
« Последна редакция: 26 Юли 2017, 12:45:44 от pach »

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #4 -: 27 Септември 2017, 12:01:20 »
Както съм чувал да се казва тук "купи и ще ти олекне" така и направих  :drinks:. И да, вярно е  :dance1:.
Ето го красавеца:



Въпроса ми е може ли да се сложи декодер без кабели ( виждал съм, че има такива) или трябва със. Ако някой го е правил точно на този лок ще ми е много полезно защото хич не ми се отваря само за да го погледна. Прикачните ще ги слагам чак след като сложа декодера, че той и сега няма къде да се пипне.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #5 -: 27 Септември 2017, 12:33:15 »
Цитат на: totomoto link=topic=4992.msg108982#msg108982 date=1506502880
Въпроса ми е може ли да се сложи декодер без кабели ( виждал съм, че има такива) или трябва със.


При условие, че интерфейсът за декодера е 8 пинов /NEM 652/, няма как да сложиш декодер без кабели. Декодерите без кабели са за друг тип интерфейс /PluX16/22 - съответно с 16 и 22 пина/ .

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #6 -: 27 Септември 2017, 12:52:59 »
Ясно, разбрах! Мислех, че е въпрос на избор дали декодера да има кабели. В последния лок, на който сложих декодер мястото беше наистина малко. Кабелите заемаха повече място от самата платка.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #7 -: 10 Юли 2018, 18:24:31 »
На свой ред и аз да задам един въпрос свързан с точно този модел... Наскоро ми попадна същият локомотив. Тъй като досега не съм се сблъсквал с парни локомотиви, не се осмелих да правя опити да го отварям. Може ли някой да даде съвет как точно се отваря локомотива за поставяне на декодер?

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #8 -: 10 Юли 2018, 23:25:45 »
Ако нямаш упътването мога до го снимам. Понеже не вярвам случая да е такъв ще се опитам по спомен да ти помогна. Дано лока не е с накичени прикачни, че става направо ужас. Помня че се махаше частта с въглищата зад кабината - тя не се даваше лесно а имаше и лампичка там. После целия корпус трябва да се придвижи леко напред за да се освободи. В този момент внимавай много с едни пружинки, които са част от токоснемането - намират се някъде в предната част. При поставянето на декодера трябваше да отрежа някаква част от вътрешната страна на котела защото нямаше достатъчно място. Знам че не е много точно, но лока не е пред мен пък и мина доста време. Най- важно по спомен да не ти изхвръкнат двете пружинки, преместването да целия корпус напред за да се освободи и откачи. Поздравления за придобивката !!!

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #9 -: 11 Юли 2018, 01:34:43 »
Много благодаря за информацията  :hi:, ще съм ти благодарен ако снимаш упътването, тъй като за жалост го нямам.

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #10 -: 11 Юли 2018, 09:06:34 »
Ок, днес ще го снимам.

vankata86

  • Trade Count: (11)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 186
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #11 -: 12 Юли 2018, 20:17:42 »
Здравей,не те бърка дали има ,ако няма си слагаш, аз така правя bg&flag

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #12 -: 13 Юли 2018, 22:51:22 »
В крайна сметка успях да отворя локомотива!  :) Осъзнах, че парните локомотиви са си цяла наука. Досега се бях сблъсквал само с дизелаци и електровози. Трябва да се отбележи, че за да се постави декодер, съществува възможност да се премахне само тендерът и кабината. Първо се изважда тендерът, който е закрепен към рамата посредством голям пластмасов щифт, като се издърпва нагоре. Под него е куплунгът за декодера, както и метална тежест, в която е поставена лампа за светлините. Кабината е закрепена за рамата на локомотива, посредством малки пластмасови щифтове, на клик. За да се премахне трябва да се притиснат странично и да се извадят нагоре, като се внимава да не се счупят щифтовете ( аз счупих един  :( , но успях да го залепя). Има възможност и за премахване на цялата коруба, но това е по-сложно - първо се премахват задните колела, с помощта на отвертка се развива винт, след това корпусът внимателно се надига нагоре и напред. Това обаче не е нужно за поставяне на декодер. Ето и няколко снимки





« Последна редакция: 13 Юли 2018, 23:01:26 от pavlinbg »

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #13 -: 14 Юли 2018, 09:20:08 »
Възможно ли е моя да не е със същата конструкция? В упътването ми има специално показано какво се прави за поставяне на декодер и няма нищо показано за сваляне на кабината. Не че е голям проблем, но ттрудния начин е наистина труден. Поздравления!

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Въпрос за PIKO BR 950036-4
« Отговор #14 -: 14 Юли 2018, 09:53:09 »
За поставяне на декодер дори е достатъчно само премахването на тендера. След закрепването му за куплунга, самият декодер се напъхва в котела. Все пак е хубаво и кабината да се свали, защото така може да се постави тиксо, за да се фиксират проводниците на декодера, за да не стърчат в кабината и да се виждат през стъклата.