Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Новости от PIKO
jopeto:
За H0-то не мога да правя съпоставки с други модели, но в ТТ-то матрицата на V 60 или BR 106 превъзхожда, многократно качество на другите две фирми, които изобщо са го пускали, а цената бих казал, че е меко казана достъпна, тоест е осезаемо по-евтин от тази на Тилиг и JATT. Моделчето, вече цял месец ме радва много. Ходовите качества са страхотни, моторът е много тих. Светлините са изпълнени уникално. Видимото от това, което показвате е, че моделът в ТТ е много по-добър от този в НО на абсолютно същата фирма. За сега на пико имам BR 101, BR 118, BR 130, BR 106, BR 151 и не съжалявам за нито един от тях. Контейнеровозите им определено не си струват цената, която искат за тях, но от циментовозите им в ТТ съм приятно изненадан.
Der Hetzer:
Ако говориме за HO - нека сравниме BR 118/ V 180 на Piko с този на Gützold :spiteful:
Best Ripper:
Три дни го гледах каталога, доста дебеличък за учудване на рИалистите и спИциалистите... И не открих никъде написано "КУПУВАНЕ на модели от PIKO е задължително!" Така че, уважаеми, като не ви харесва - не купувайте! А не "тая фирма произвежда боклуци, ама си купих пак от нея"... Абсолютна "адекватност" между писане и действия...
Да спрем леенето на помия и безцелни брътвежи!
ЧНГ на всички спИциалисти, неспециалисти, рИалисти и нереалисти. :drinks:
pach:
Все пак когато искам за "без пари" да си купя някакъв локомотив в ТТ, то винаги гледам първо ПИКО.
За парите които искат, качеството е на много добро ниво. За съжаление обаче ползват елементарни
бързоизносващи се двигатели. Дори ме учудва, че си правят труда да им слагат маховици.
Обаче при цените на "класните" такива от Машима, Мабучи и т.н. нали се сещате,
че цената на моделите ще скочи поне с 1/3!!!
В интерес на истината Джопето е прав - за толкова пари, те от Пико в момента правят най-детайлните коруби
поне що се касае до ТТ. Излишно е да напомням, но ако някой иска да сравнява, нека го направи
(и не само корубите) с двата модела на V23 например - този на Пико и онова недоразумение на Карсей!!!
При съпоставка на цените - 79 евро <---> 149 eвро!!!!
Не съветвам да се купува нов локомотив за да стане донор за друг (както Джопето е видял части за БДЖ-55),
но е желателно ако някои си купи от серията на Пико, да вземе овреме мерки за подмяна на двигателя му.
Така ще получи славнително "бюджетен" локомотив с прекрасни ходови качества.
Иначе ако иска също ниска цена (напълно конкуретна на Пико) нека си търси и купува от друга фирма,
която прави изцяло всичко в ТТ - това е Кююн и там детайлността и филигранността бие дори ПИКО, при това в пъти!!!
А цените им остават ниски, защото немците смятат че при традициите на ПИКО и техния опит,
Кююн все още била недоказала се фирма!!! Понякога немския консерватизъм направо граничи с малоумие,
но аз лично съм доволен - така цените все още са дори по българския джоб
На Пико "по традиция", а на Кююн - по "недоверие"!!! ;)
--- Цитат на: Der Hetzer link=topic=5.msg102643#msg102643 date=1451663427 ---Ако говориме за HO - нека сравниме BR 118/ V 180 на Piko с този на Gützold :spiteful:
--- Край на цитат ---
Или може би да сравним старият BR-106 и новия от една и съща фирма - ПИКО!!!!?!!!!
:lol: :lol: :lol:
Ivo Nedkov:
--- Цитат на: stivi1504 link=topic=268.msg102919#msg102919 date=1452800261 ---Отдавна искам да ви попитам за историята на Пико.
Но досега не съм се интересувал от миналото на фирмата,
и ми е интересно да се запозная с нещо любопитно.
Знаете ли как се е развила през годините и само влакчета ли е произвеждала?
Доста търсих из форума за някаква информация относно Пико, но не намерих много.
Ще се радвам да се науча нещо ново за фирмата.
--- Край на цитат ---
stivi1504, ето малко информация от официалната страница:
http://www.piko.de/DE/index.php/en/company
"Компанията е основана през 1949 г. в Кемниц (Германия)
и се управлява от собственика д-р Рене F. Wilfer от 1992 г. насам."
Като всяка компания се развива през годините:
Старите локомотиви са шумни и набират бавно скорост.
Новите са почти безшумни и бързи, с по голяма детайлност.
Предполагам си разглеждал каталога посочен малко по нагоре в темата
и си забелязал голямото разнонобразие от локомотиви, вагони,
линии, къщички и всякакви принадлежности.
През периода 1980-1990 г. компанията е произвеждала и други играчки:
колички, шевна машина, пералня:
бормашинка и стойка за нея:
Такава бормашинка имам и аз.
Ползвам я от време на време за пробиване на малки отвори.
Фирмата се е отказала да произвежда подобни играчки в днешно време
и се се съсредоточила само върху влаковете и всичко свързано с тях.
Предполагам, че колегите могат да напишат още по темата.
ПП: Знам, че темата е за новости а не за старости,
но реших да пиша тук вместо другаде.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия