Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Новости от PIKO
gregary:
Тръгна и темата и годината... :)
Стана въпрос по-горе за разлика от 180 лв., която действително не е приятна, но да се вземе и предвид факта, че единият е CSD, а другият БДЖ модел. Малко са хората, които сами ще го преправят за себе си и ще вземат предвид тоя факт. Останалите, ще трябва да търсят чужда помощ и разликата ще се увеличи в отрицателна величина. Ами времето загубено в чакане, отрицателните емоции и т.н.
Та, всеки си преценява...
pach:
Абсолютно точно Грег!!!!
Ако някои си правят "тънежите", че ще спестят едни 189лв,
и после някой ще им го направи на БДЖ, за "потупване по рамото",
мисля, че дълбоко се заблуждават!!! Или се имат за голями хитреци...
:hi:
Красене чудесна работа си свършил!!!
Както и клубът, разбира се!!!
Всичко започна преди ~десет години,
с началното им проектиране от фирмата!
Браво момчета!!!
&bgflag :hi: bg&flag
Но трябва да спрем да се сравняваме с Чехия и Полша (или Германия за ТТ),
където членовете на клубовете наброяват няколко хиляди,
а и самите клубове имат поне 49 годишна история.
Пък и заплатите са им на друго ниво...но това е най-лесно разрешаемия проблем.
Да се сравняваме с тях, е малко като
"видяла бълхата, че подковават коня, та и тя вдигнала крак!"
Нашия път е лични преговори и обаяние, към фирмите
производителки, за да ни обърнат внимание поне,
когато правят модели близки до нашите!
Клубът със своите международни участия и всеобща възхита и признание, от чуждите моделисти, е стъпил на правилния път!!!
Така се създава авторитет и разпознаваемостта ни сред фирмите.
Да мине измислената им "пандемия" и може би ще се върнат към
идеята за "Балкански фестивал по железопътен моделизъм"!?!
Докато някои от съседите (Турция не е за подценяване) не ни
грабне идеята и дори името (все пак Балканите носят името си от наша планина).
Но да се върнем на темата.
--- Цитат ---Нашия път е лични преговори и обаяние, към фирмите
производителки, за да ни обърнат внимание поне,
когато правят модели близки до нашите!
--- Край на цитат ---
Като например въпросният локомотив от РIKO!!!
Жалко, че и г-н Рене ( :hi:)се поддаде на общоприетата тенденция за повишаване на цените!!! Но за разлика от другите, той е доста умерен! Не бих се учудил това да е в полза на дистрибуторите,
които изпитват проблеми покрай оная фейк изгъзица с вируса!
Krasi Tankista:
--- Цитат на: Vlado link=topic=5.msg120497#msg120497 date=1609521864 ---Само за пример ще дам пак Стефан Деянов, който преди да започне да прави бг модели за бг моделисти имаше направени общо около 100 модела и само един от тях за нашенец (но и той чужденец живеещ в БГ). От близо пет години работи само за бг пазара и вече има изработени три серии бг подвижен състав, на път е и четвърти.
Овапцахме темата - спирам да пиша...
--- Край на цитат ---
Само дето серийте са четири, а на път е пета и не казваш в колко екземпляра са, та да внеса яснота:
първият проект -1
вторият - 2
третият май че беше - 8
четвъртият - 11
Та какво се получава накрая 22 за около 15 човека. Това само за статистиката де....
;D
pavlinbg:
--- Цитат на: dred77 link=topic=5.msg120462#msg120462 date=1609366371 --- Според мен реостатните одушници, ще са си там на модела. Надали ще променят коша, само боята. Пък и това на снимката не е 240 /както твърдят от piko/. На снимката в сайта е "230 075-4".
Нарочно или не, са замацани номерата, но ето го тук локомотива със същите белези и в целият си блясък :)
https://www.railpictures.net/showimage.php?id=646489&key=3074588
--- Край на цитат ---
Не, специално на този модел реостатните отдушници няма да ги има, тъй като тези локомотиви нямат електрическа реостатна спирачка. Това ясно се вижда и на снимката, към която си дал линк. Това е друга ламинатка (не е като тази, която излезе през 2020 г.).
pavlinbg:
--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5.msg120495#msg120495 date=1609519382 ---42 081 е последната машина от тази серия в движение в Българските железници. С нея приключи експлоатацията на серията - като беше опожарена на гара Шумен през 2012та година. Така от 90 броя локомотиви серия 42 - останахме с нула. Мисля, че това е емблематичен локомотив за серията - макари, че има разлики от оригинала.
--- Край на цитат ---
Само едно уточнение, причината за пожара бе самозапалване на локомотива следствие на късо съединение ( нямаше човешка намеса в запалването му).
В БДЖ ТП все още има локомотив от серия 42, но той по-скоро е някакъв хибрид и не е ламинатка.
--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5.msg120477#msg120477 date=1609464638 ---Не знам колко от вас са виждали и двете на живо.
Скоро ще се опитам да ви подготвя ревю и на двете фирми.
Разликите между 240 и БДЖ 42 не се свършват обаче само с реостатният комин :)
--- Край на цитат ---
Ще ми е интересно да прочета ревюто. :good:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия