Такаа, Ламинатрона пристигна (взех аналогов, подготвен за дигитализация щото искам ESU декодер и звук, а не ПИКО).
Първи впечатления - стандартна картонена кутия за Пико, но - много добре опакован модел. Разполага с пластмасова поставка на която е закрепен с два шиша. В кутията е "монтирана" по-малка кутия с описанието на модела и резервните му части. Прави впечатление, че отделните детайли са доста - включително вратите, тягите на ходовата част, талигите, лостовата спирачна система на талигите и т.н.т.
Цялостната ми оценка за модела е - невероятен. Пико надминаха себе си. Но все пак да не забравяме ,че е Пико.
Ходовата част - перфектно изпълнена, за разлика от Техимейдж обаче са монтирани гумени бандажи на две от колелата (за мен по-скоро минус от колкото плюс). Перфектно изпълнение на талигите и тягите - изключително реалистични. Бандажите са с точните спици и размери - сложени на релси, седят перфектно. Коша е страхотен, но не ми харесват няколко неща:
Първо - въздуховодите над челните прозорци са много ситна решетка (на реалният локомотив) - пико са го направили равна пластмаса
Второ - дръжките над кабината и чистачките са прекалено груби
Трето - можеше фарчетата да ги матират по някакъв начин - прекалено много бие на очи погледнато отпред, че са разделени на три - на реалният локомотив не е така
Четвърто - не ми харесва решението плуга да се завърта заедно с прикачните елементи - за щастие пико в комплекта предоставя и два плуга без отвори за прикачни - и за още по-голямо щастие плуговете се въртят само при завъртане на прикачните - талигите си се въртят отделно - тоест ако сложите отпред плуг без прикачни - той няма да се завърта в кривите
Пето - жълтото на боята е много лимонено, трябваше да е по-скоро към оранжево.
Шесто - и за мен най-дразнещо - кабела за влаково отопление който седи до плуга е отрязан в средата и липсва долната му част - това е направено заради завъртащият се плуг, могло е да помислят как да се направи модела без да се завърта плуга.
До тук със забележките - всичко останало са хвалебствия - страхотно покривно обородудване, страшно финни пантографи изпълнени перфектно, както казах коша и ходовата част също са изпълнени перфектно. Общо взето за цена от 199 евро (на която си го набавих аз) - бих си взел още няколко. С нетърпение чакам други ливреи.
За тези, които искат да я правят на 42-ра - мисля, че с малко мъка ще се получи - както отбелязах амортисьорите от буксовото окачване на серия 240 (каквато е Пиковската) са под наклон, а на серия 230 (БДЖ 42) са прави. Пико са ги изпълнили така както тряба за серия 240 и това трябва да се коригира при преправятено на серия 42.
Реостатният комин за щастие е отделен детайл, които се демонтира - трябва да се помисли обаче, как да се изравни покрива за да не си личи къде е бил комина.
Трябва да се премахнат дръжките над кабината - 42ра серия никога не е имала.
За останалото - една боя и нещата се получават.
Общо взето Пико надминаха себе си. Снимки не съм качил - защото предоставените по-горе са достатъчно хубави. Ако нещо конкретно ви интересува - ще снимам.