Ето и т.нар. "САМОДЕЛКИ"
Повечето от тях са правени в периода 1994-2000 година. Тогава или не се произвеждаха изобщо тези серии, или нямахме достъп до производителите (през 1994 година в България имаше само един лок на Роко- 50-ката на Жоро)
И така желанието да имам 01 с Вагнер крила, и невъзможността да си я купя, ме подтикнаха към почина направи си сам! Първите опити не бяха съвсем сполучливи, но все пак бяха много полезни. За части се използваха машините на Пико- BR01, BR41, BR52, BR55, както и юнорската 80-ка. Другите части са от сетовете на Ревел- BR01 "Вагнер" и BR03. От изключителна важност в случая беше наличието на чертежи и снимки както на локомотивите, които ще се правят, така и на локомотивите-донори! Така например, котелът на 44-ката се правеше от два котела на 01, като се нарязваха на звена, и се напасваха по чертежа на 44-ката. Всички допълнителни тръби, држки, кранчета и други такива се произвеждаха по технологиите на Васко!!! Също по неговите технологии се правеха и промените в задвижването, токоснемането и въобще "суперосването".
Ето ги резултатите:






















Ето и едно сравнение между модела на Роко, и правеният от мен модел на BR44


И така, какъв е принципа на "самоделката"- чупим яйцата и правим омлет- образно казано! Ако знаем, че BR03 представлява котел, кабина, крила, пътеходно и тендер, еднакви с тези на BR41, и ходова част, еднаква с тази на BR01, то остава просто да прежалим една 01-ца и една 41-ца, за да сглобим от двете машини BR03! Тръпката е много голяма, особено ако в този момент никoй не произвежда BR03, и се знае, че при сполучлив резултат това ще бъде "ЕДИНСТВЕН УНИКАЛЕН МОДЕЛ"