Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

PIKO BR 185E №57441 Multisystem 2&3 railed

<< < (2/3) > >>

Best Ripper:
     Следващата част.
     Разглобих наново талигата №1. Извадих дъното, свалих плъзгача. Отпоих червената жичка към него. Изпилих спойката до равно, за да не пречи на равномерното прилягане. От тънка медна ламаринка изрязах правоъгълна пластина с приблизителни размери 19 х 8 мм. В средата пробих отвор с диаметър ф2,5 мм. Изчистих я с фина шкурка. На подходящо място от горната страна, съответстващо на отвора в дъното на талигата, запоих червената жичка.




   После залепих пластинката с хелметекст в леглото за плъзгача в дъното. Поставих плъзгача на мястото му и го стегнах с винтчето му.



    Поставих обратно капака на талига на мястото му, като подведох жичката където трябва.



     Така вече преработената талига позволява и бъдеща лесна смяна на плъзгача, без да се налага използване на поялник. Поставих я на мястото й в локомотива, сложих щипката и жичките под нея. Червената жичка излезе малко къса след премахването на дросела и се наложа малко да я наставя. Запоих двете жички от токоснемателите на определените места. Добавих и една жичка за връзка в ЦК ключето, която вчера бях пропуснал.



     Проверих с мултицет правилността на превключване с ключа и поставих надписи с флумастер за двете системи.
     В общи линии остана само поставяне на декодера. Както е разбираемо от направеното досега, той ще бъде без куплунг. За целта ще трябва да му отпоя куплунга, а за това пък трябва да си открия един женски 8-пинов куплунг, за да не се разпадне мъжкия при отпояването и да мога да го ползвам другаде.

Best Ripper:
     За евентуално интересуващи се реших да пусна и цветовото обозначение на изводите на уленброкския декодер 75394 в мерклинската система. И тази фирма си има собствено виждане по въпроса. Та изводите са следните по реда на изводите в NEM652:

1 – зелен /мотор/
2 – жълт /задни светлини/
3 – празен
4 – кафяв /колела, корпус/
5 – син /мотор/
6 – сив /предни светлини/
7 – черен /общ за светлините/
8 – червен /плъзгач/

     Принципно този декодер е без куплунг. Вариантът му 75320 е със същите възможности и 8-пинов куплунг по горното разпределение. Отново напомням, че декодерът поддържа само ММ стандарт и не е пригоден за старите АС мотори, а само за правотокови.

Best Ripper:
    Заключителната фаза.
    Отпоих куплунга на декодера. След това запоих жичките му на определените места по платката. Зелената и виолетова жички бяха изолирани, тъй като в този локомотив на това състояние няма да се ползват.



    Декодерът легна върху черната лепенка на мястото на предишния, отгоре кабелите бяха прихванати с хартиена лепенка. Тестовете в двете системи минаха успешно от раз. Не се наложи и свалянето на плъзгача за пробата върху две релси – не пречеше изобщо.

Ето го и самия тест.

https://www.vbox7.com/play:90bfa2211e

    Удобното на декодера на ESU е, че в мерклинската система той се управлява по DCC протокол и с едно въвеждане в мерклинската централа той може да се управлява и в двете системи. Остава само да го проверя как се държи локомотивът с плъзгач върху стрелки в двурелсовата система. Но нямам такива.
    Поставих обратно корубата и локомотивът външно придоби първоначалния си вид. С това преработката приключи.

МАШИНИСТ:
Със здраве да го караш.Може и 1 клипче сглобен и теглещ композиция да спретнеш.

Best Ripper:
Не мога да си обясня защо изпитваш див ужас, че новите локомотиви на PIKO не могат да теглят...  :mda: Ако искаш ми вярвай, но вървят дори по-добре от старите... И по баири, и по спирали, и с немалко вагони...  :drinks:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия