Автор Тема: Скъсяване на Roco KKK на вагони  (Прочетена 4419 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Скъсяване на Roco KKK на вагони
« -: 04 Януари 2018, 22:35:46 »
Мислех си за кой ли раздел е това, може и да не съм уцелил.

Сдобих се с този сет 67148, от три вагончета. Евтини вагончета, но изглеждат доста добре. Разбира се трябват още няколко, за да стане хубаво влакче, но за начало - става.



Първата работа беше да му сложа истинските куплунзи на Роко. Какво беше удивлението ми, когато видях това:



Буферите си бяха на "една ръка разстояние", сякаш гледах старо пикошните си вагончета преди 10 години, преди да ги преработя. Дълго се чесах и реших че нещо в тези вагони не е напарвено както трябва. Шахта си има, кинеметика си има, ама буферите стоят надалече - около 4 мм.

От тук надолу не е за хора със слаби сърца.

Решението беше взето веднага - разглобяване на един вагон и рязане на шахтата. Роковската пластмаса е много удобна за това - мека и еластична. Със скалпела става за секнди. Обаче опашката на куплунзите остава да стърчи навътре и закача в талигата. Така или иначе самият куплунг осатна с 2 мм свободен ход и трябваше да се фиксира. Затова - опашката на куплунга се скъсява до необходимото. След това - отовор 0.8 мм в шахтата и в куплунга, и подходяща тел. В случая парче от краче на светодиод, достатъчно стоманено и достатъчно гъвкаво за да се сгъне спокойно с пинсетите. За да не изпада, а и за да мога ако се наложи да сменям опашката бързо и лесно, телчето е капнато с лепило за дърво - изсъхва бързо и прозрачно, даже не съм го мацнал и в черно - не се вижда.

Преработеният куплунг:


Новото закачане на вагоните:


И закачване със "стандартен" Роко КК на друг вагон:


Тестове - проби напред и назад по кривите, няма причини да не е наред. Остана да намеря още един сет, за да стане поне късо влакче, а до тогава ще се кара от някакъв малък дизел.
« Последна редакция: 04 Януари 2018, 22:39:48 от mitko0888 »

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #1 -: 04 Януари 2018, 23:17:29 »
Митко, честити нови придобивки!
Не са лоши вагончетата, но си им сложил грешните роковски куплунзи. Не знам за какво си ги купувал, но тези куплунзи с "лястовича опашка" не са за шахти с кинематики. Такива слагат в кутиите на локомотиви. Особенно при по-стари модели. Идеята е локомотивът без кинематика да се куплира с останалия състав, който е обикновен курцкуплунг. Кострукцията на "твоя" куплунг осигурява по-голямо разстояние м/у буферите и те не закачат.Освен това главата на куплунга може да се юстира нагоре-надолу.
Нищо де, поиграл си си, лошо нема :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #2 -: 05 Януари 2018, 08:05:30 »
Жоро, може би от снимките не се вижда добре, или формата на шахтат заблуждава. Съжалявам че не ги снимах разглобени. На вагоните си има стандартната NEM шахта, просто така е изкривена. От челото на шахтата до върха на буфера трябва да има 7.5 мм. Ама на вагончетата е около 5.5 - буферите са по-къси отколкото са на другите вагони. Сложил съм нормалните роковски опашки - работя само с тях:



На тях съм им отрязал върха на опашката, а за да не се вадят ги боднах с едно телче.

Тези глави за локомотиви и лястовици, за които говориш, не са по къси пред шахтата, макар да са с два вида опашки:


Всъщност взех че премерих вагона, което по принцип не правя, за да не ме е яд. Оказа се че е с 1 мм и малко по-къс между буферите, кошът си е наред, буферите са с около 0.5 мм по-къси от нужното. Но самата шахта е така направена, че стърчи извън вагона и дава още 1.5 мм дистанция. На снимките е на равно с шасито, 0.5 мм навътре от гредата, защото вече съм я резнал.
« Последна редакция: 05 Януари 2018, 08:20:42 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #3 -: 05 Януари 2018, 09:05:59 »
Не знам защо ми изчезнаха снимките. Това са куплунзите, с които работя: http://www.roco.cc/en/product/22592-0-0-0-0-0-0-006006/products.html

Лястовичите опашки са тези: http://www.roco.cc/en/product/22595-0-0-0-0-0-0-006006/products.html

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #4 -: 05 Януари 2018, 10:46:39 »
Цитат на: Жоро link=topic=5046.msg110155#msg110155 date=1515100649
Митко, честити нови придобивки!
Не знам за какво си ги купувал, но тези куплунзи с "лястовича опашка" не са за шахти с кинематики. Такива слагат в кутиите на локомотиви. Особенно при по-стари модели. Идеята е локомотивът без кинематика да се куплира с останалия състав, който е обикновен курцкуплунг.

Аз мисля, че именно това са правилните куплунзи на "Роко" за вагони http://www.roco.cc/en/product/22592-0-0-0-0-0-0-006006/products.html . Наскоро ги тествах, като вагоните стояха твърде реалистично - с максимално приближени буфери. Не мога да си обясня защо в конкретния случай се е получило това разстояние между буферите, още повече, че вагонът иима шахта и кинематика - т.е. пригоден е за такива куплунзи  :scratch_ones_head:
mitko0888 защо не изпратиш тези снимки на "Роко"? На сайта им има посочен мейл за "технически въпроси". Ще ми е интересно какво ще ти отговорят дизайнерите/проектантите им !

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #5 -: 05 Януари 2018, 11:21:49 »
Не очаквам кой знае какъв отговор.
Тези вагони се оказаха изключително точни по размер, като изключим тези 0.5 мм в дължината на буферите, и от там - общата дължина. Като знам какви други вагони имат и колко се различават от действителността ... направо не ми се занимава с тези - изглеждат перфектно, а като сложим и цената от 20 евро (по каталог) са напарво върхът на сладоледа.
Шахтата е дръпната малко напред, защото вагончетата са къси (точно 10 метра), а са с талиги, с 4 оси, и от опашката на куплунга до първата ос има доста малко място. Не че не може да се направи, ама май са използвали стандартна талига.

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #6 -: 05 Януари 2018, 11:54:12 »
Ч Н Г!!!!! Без да се слагам в групата на специалистите и много знаещите,преработката е станала отлично,но според мен причината е в дължината на буферите.Съдя по последната снимка с двуосния вагон,там ясно се вижда разликата в дължината на буферите,може и ъгъла на снимката да ме заблуждава.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #7 -: 05 Януари 2018, 14:40:14 »
Така е, има разлика в буферите, но е само 0.5 мм. Мерих ги с цифровия шублер. Останалите 1.5 мм са си в куплунга.

Ето ги двата един до друг:


Това е оригинала:


И едни други моделчета:


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #8 -: 05 Януари 2018, 14:53:01 »
Момчета, като гледате заглавието на темата, дали
смятате още, че Митко не е проверил къде точно му
е бил проблема!? И как да си го реши... ;D ;D ;D

Хубаво влакче ще стане с още един такъв сет  - със
здраве да го търкаляш по макета?
« Последна редакция: 05 Януари 2018, 14:56:51 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #9 -: 05 Януари 2018, 15:09:19 »
В интерес на истината отворих кутията, смених куплунзите и зяпнах! Първо издърпах два буфера - те са от две части, това черното се вади. Видя ми се доста грозно да са толкова дълги, а и 12 буфера трудно се правят. Разглобих единия вагон и почнах рязането на шахтата. Даже на първия резнах малко и от талигата, да не пречи. Нали е отдолу и не се вижда. А и вагоните отдолу са доста постни. Видях че няма нужда да се пипа талигата, а само куплунга. След това другите два станаха за 5 минути.

Мерките и чертежите ги проверих чак днес сутринта, когато всичко беше приключило. Можеше да залепя по 0.5 мм на кафявото на буферите, и шахтата да я резна малко по-малко. После трябва пила, шкурка, боя, и това х12. Сега се заиослям че това мога винаги да го направя, а главите на куплунзите ще ги дръпна с 0.5 мм напред, просто още една дупчица. (макар че не очаквам това да се случи)

А всичко го написах заради въпроса, на който не чакам отговор: защо Роко ги е направило така? Това не са им другите вагони, при които на три различно дълги шасита има поне 10 различни вагона. Тук целия кош е точно по оригинала, ама закачалките защо са куци ... И в книжката им си пише че това са курц куплунзите ама резултатът е един голям чеп.

За сега всичко ще си остане в този вид. Вагоните са специфични, и си пътуват самички, а не в комбинация с други и разликата в половин мм на буферите е само за който знае. Стоят доста добре един до друг. Следващото, което ще им правя, е имитацията на товар, оригиналните пластмаси на Роко хич не ми харесват. И остана да си намеря още поне два, най-добре три, ако ще и с еднакви номера да са. т.е. ако някой има излишни да не се стеснява де :) че сега ще се кара с малко дизелче.

« Последна редакция: 05 Януари 2018, 15:13:50 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #10 -: 22 Януари 2024, 19:12:40 »
Качил съм някои от липсващите снимки във фликъра. Като цъкнете на кълбенцето под името ми ще се видят. Някои имат и един ред коментар под тях. Има снимки и от другите ми теми, няма да ги подновявам там.

Най-интересните: вагоните от магазина:


Уж кинематика, ама стоят надалече.

След скъсяване на опашките на куплунгите:


и заедно с друг вагон:



« Последна редакция: 22 Януари 2024, 19:25:58 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #11 -: 22 Януари 2024, 19:22:43 »
И за да не отварям нова тема. Преди време си купих едни (стари) вагони на Роко. 6 броя, точно в епохата на локомотив, който имам за тях, с различни номера. И на добра цена. Номерата са от 67707 до 67712.



На четири от тях има това Erz IIId. Да, ама тези вагони никога не са били използвани за руда. Защото е много тежка, а вагоните са с по 90 куб. метра обем. Това са вагони за кокс, евентуално за въглища. Последните два нямат този грешен надпис.
Накрая се реших - с фина шкурка (800) свалих белия надпис, след това полиране (2000). Преди това - маска на мълнията за високо напрежение, жълтичка, добре е да остане. Нямах особено много боички останали, най-близко се оказа ММ4675 Rust. Резултатът - съжалявам за лошата снимка:



Горе е преработен, долу - оригинален без надписа. Само при добро осветление и ако се вгледам виждам разликата. Станаха шест истински вагона, а не измислени. Малко нацапах и товара отгоре, да не блести и да прилича повече на кокс. (уж)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Скъсяване на Roco KKK на вагони
« Отговор #12 -: 30 Януари 2024, 16:15:25 »
По желание на десетките желаещи, и специялно за Адриан: Влакче в движение.

https://youtu.be/Nts3dK6Y0oo

https://youtu.be/k-ENgbe-F38

https://youtu.be/U2_4c8cuHzQ

и с малка машинка:

https://youtu.be/0Opit74UBS0
« Последна редакция: 30 Януари 2024, 16:17:49 от mitko0888 »