Вече месец си играя с мерене на резни "ненужни" неща. Като че ли ми се заформя следното:
- Каквото и да се мери, не е особено удобно резултатът да се гледа с каквито и да се цифри на самия вагон. Тези цифрички от едната страна на вагона стават само за реклама и за филмче. Трябва да се предава дистанционно. Тук определено Пико добре са се ориентирали към WiFi и отделна програма за събиране на данните. В краен случай, ако няма много тунели, трябва да има хубави светещи индикатори, но от двете страни.
- Меренето на наклона в движение не ми върши никаква работа. Показанията мърдат на където си искат. Гледах и още няколко филмчета на Пико с техния софтуер - и там рисуваха едни назъбени криви за наклона, за които вече съм убеден че се дължат на всякакви други потрепвания на измерителя но не и на крив път. С моят електронен нивелир си напарвих точно замерване на цялото ми трасе - спирам на всеки около 10 см., една обиколка в едната посока, една обиколка с уреда обърнат в другата посока. Понеже свети и цифрите са големи - вижда се чудесно почти да кажем навсякъде по трасето. Същите резултати естествено получих, и то доста по бързо и лесно, без да возя нивелира на вагон

Ако макетът ми беше голям и не мога да стигна лесно навсякъде, щеше да върши работа за да го закарам в някой далечен или недостъпен участък, за да измеря дали няма нещо провиснало или пропаднало. Но трябва да се мери при спрял вагон и да се отчита дистанционно.
- Меренето на тягата се оказа доста по качествено. Самото кантарче добре усреднява резултата. Но пък дисплеят не е осветен и отдалече не се вижда добре. Реално ще си играя още бая време и ще си меря колко ми дърпат локомотивите, защото се оказа че се получиха някои "странни" резултати. Практически за сега ми свърши две полезни работи: първо си регулирах натиска на почистващия вагон (и той е самоделка), така че хем да се търка повече в релсите, хем да не е много повече от тягата на един локомотив (вагончето го дърпам с двойна тяга, щото колелата са ми без гуми). Второто полезно приложение на измерителя на тягата е, че мога да го сложа между двата локомотива при двойна тяга, и да видя точно дали първият лок помага на втория, дали му пречи / спира или пък първият дърпа/влачи всичко сам. Все си мисля че това трябва да е много полезно и когато се настройва двойка цифрови локомотива, ама аз още не съм стигнал до там ... Тук също би ми било полезно това да се вижда дистанционно, самият сензор ми се вижда много удобен за закачане към два аналогови входа, ама трябва да си припомня какво правех с разни процесори, че беше преди двадесет години.
- Скоростта ми се струва че ще си я меря с някой безжичен контакт за велосипед. Май стигнах и до нея. Трябва да се разтърся за нещо подходящо - евтини компютри за велосипеди, без жица до колелото. Че да сложа на няколко вагона, не само на един. Като намеря нещо - ще пиша. Схемата на dred няма да се мъча да я правя. Ако пък ме подхванат пак пиковете, може и да измисля нещо подобно. По принцип не ми допада лепенето на разни неща по колелата - веднъж си играх и ми се видя много важно колелото да е добре балансирано, с разни магнитчета не знам дали ще стане както го искам. Ако стиган до там ще се боря с бели и черни сектори, а не с магнити.
Щях да слагам снимка с двойната тяга и чистача, ама май ще е в отделен пост. Май успях да го излъжа:

