Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макет на инж. Димитър Вълков

<< < (4/7) > >>

EMPEROR:
Определено много добро попадение! Браво!  :drinks:

staff123:
Кефи адски много! Според мен е супер! И наистина изглежда много реалистично. Поздравления!

XRISTO:
Станало е супер, благодаря ти, че си споделил опита си!На мене специално, ще ми е от полза със сигурност.  :good:

Сaprycorn:
Много сполучлив портал :yes:браво.
Искам да те попитам тази част от схемата на макета оцветена в зелено, там ли е тунела? Не е ли по добре, ако тунелът е в кривата, а правият участък да остане видим?

br185:
  Радвам се, че работата ми ви харесва. Ще бъда много щастлив ако съм успял да помогна на някого с моята работа.
  Схемата на макета претърпя поредната корекция и сега той изглежда ето така:

 

Концепцията е запазена: гара с четири коловоза в предната част на макета, депо, товарна гара и малко селце. Тук са добавени два глухи коловоза. Единият е в центъра на макета зад гаровата сграда. Ще се използва от регионални пътнически влакове. Другият се намира в дясната част на макета и служи за товароразтоварна дейност на всякакви товари. До него ще има рампа и малка товарна гара. Освен това всички коловози на гарат са удължени с цел поемане на пътнически влакове до 6 вагона.
  В задната (горната) част на макета двупътното трасе е заменено с две еднопътни като така се отваря място за разполагането на два моста, оцветени в синьо на схемата и означени с M1 и M2 и един тунел под малко възвишение означен с P2. Също така се обособява малка планина P1 в горната дясна част на макета. При това положение входните стрелки на гарата от тази страна са в тунел. Именно за този тунел бе предназначен и портала който представих пред вас. Оказа се обаче, че съм збъркал нещо сметките и отворът му е твърде малък. Тъй като трябва да се постави в началото на участък с крива при така получените размери влаковете опират в портала. Това обаче не ме притеснява. Свършената работа ще ми бъде от полза и следващият път ще ми бъде по лесно.
  Мостът M1 ще бъде с дължина 500 мм . Желанието ми е да го направя дъговиден, нещо подобно на тези:

 

 

Ако не успея да се справя с изработването на носещата дъга мога да използвам доста по-проста, но и не толкова ефектна констрикция:

 

Една греда подпряна с една опора в средата. Мостът ще се намира над дефиле с дълбочина 290-300 мм.
  Мостът M2 ще бъде фермена конструкция. Ще използвам стандартна ферма с дължина 180 мм стъпила върху две опори. Дълбочината под него няма да бъде повече от 120 мм.
  Между двата моста се намира къс тунел под малко възвишение. Заготовките за него са вече налице:

 

 

 

Дължината на подпорната стена е 270 мм.
  По вътрешното трасе трябва да се изградят три подпорни стени. S1 и S2 са към мостовете. Стената S3 ще обхваща три релсови звена и ще "подпира" планината P1.
  Цялото трасе на макета се изгражда хоризонтално (на едно ниво). Стената S3 заедно с планините и тунелните портали са над това ниво. Стените S1 и S2 с пространствата под мостовете се намират под нивото на трасето. За голямо мое съжаление тез ииначе толкова красиви (надявам се де) съоръжение ще останат почти напълно скрити в задната част на макета. Но нямам друг избор предвид избраната
схема и мястото с което разполагам. Но какво пък. Като искам да ги знимам ще отместя макето от стената и готово.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия