Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

Новини от "SpaceX"!!!

<< < (10/19) > >>

Adrian:


https://www.vesti.bg/tehnologii/nauka-i-tehnika/spacex-iska-da-nameri-hora-v-drugi-galaktiki-6081209

pach:
От Европейския отдел (вече!?) на фирмата "HiperLoopOne-TT"
(май са четници)  :pleasantry: са подписали договор за строежа
на линия в гр.Тулуза - Франция!

Тръбите на трасето трябва да бъдат монтирани на височина 5.8 метра, над грунта. Те са с веншен диаметър 4 метра.
Трасето предвижда придвижването на товарни или пътнически капсули във вакуумната им среда със скорост над 1200 км/ч.
Пътническите капсули ще са с капацитет 28-30 пътника.
Заедно с товарните ще бъдат разработени и сглобени от испанска фирма-подизпълнител. Трасето ще бъде завършена в два етапа - до 2020 и 2022 години.

Снимки от вече започналата работата:






И така, докато някои се чудят има ли такава фирма (или дали не се отказаха), другите ставаме свидетели на началото на края...
на конвенционалните железници, предмет на нашия моделизъм!!!
А сериозно вече съм обърнал поглед и към VI-та епоха (VI+).  :scratch_ones_head: :prankster: :scratch_ones_head:
Кой знае дали няма да си купим модели на последните локомотиви и вагони проектирани и произведени през 21 век.

А от други фирми на Илън Мъск, като Солар Сити и Пауър банк,
започнаха оборудването на 300 домакинства със соларни панели
и съответните батерии ( кондензатори) които ги правят независими от електромрежата в Англия ( графство Съсекс май)!

totomoto:
ЕЕЕЕ това е добра новина за нас! Купувам си няколко метра маркуч и съм готов с трасето  :victory:. Любопитно ми е как ще решат въпроса с евентуална евакуация на пасажерите при повреда. Или не дай боже при пожар на машината. Иначе каквото и да стане с железниците аз съм си заседнал на 3-4 епоха и не мърдам  :drinks:.

P.S. Може би не трябва да ги наричаме пасажери а тръбонавти :pleasantry:

pach:
Малко мешаш нещата приятелю!!!
Може би във връзка с изгорелите два вагона на БДЖ.
Тръбонавтите  :lol: ще пътуват в тръбата при външно
налягане такова каквото е на 60 км височина!
Практически това си е почти вакуум.
За горенето все пак трябва и окослител - тоест кислорода!!!
Предполагам, че има предвидени аварийни процедури все пак...
Интересно е какви са при скорост на звука?

Всъщност тези две условия - скорост във вакуум, предопределят
и свръхикономичността на системата, а това е супер условието
за бързо и повсеместно разпространение на новите... железници!
 :spiteful:

Mixy:

--- Цитат на: pach link=topic=5058.msg111339#msg111339 date=1523984912 ---Малко мешаш нещата приятелю!!!
Може би във връзка с изгорелите два вагона на БДЖ.
Тръбонавтите  :lol: ще пътуват в тръбата при външно
налягане такова каквото е на 60 км височина!
Практически това си е почти вакуум.
За горенето все пак трябва и окослител - тоест кислорода!!!

--- Край на цитат ---

Все си мисля, че във вагоните на въпросната железница, налягането ще е 1 атмосфера и че пътниците ще дишат нормално, без да се налага да ползват скафандри. И както и в самолетите, винаги ще се намира по някой "неразбрал", дето ще запали цигара за едно бързо дръпване. Та пожарите съвсем няма да са невъзможни, а дори ще са и много по-опасни отколкото в обикновен влак на БДЖ. Общо взето, ако в самолет възникне пожар когато е в небето, шансовете за оцеляване на пътниците са минимални. Същото вероятно ще е валидно и по време на движение с макс. скорост в Hyperloop.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия