Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
Новини от "SpaceX"!!!
pach:
Ми тя си е вече такава!!!
Само, че от "Тесла" влезнаха в "съревнованието" още тогава
(линка ти е на три години) с летящ старт!!! Има и други
фирми, които обаче "дишат прахта" на Илон Мъск. Той
самият винаги е заявявал, че не би искал да се състезава
сам в бранша и за това е пуснал отдавна десетте основни
патента за "световно ползване". Още преди две години
всъщност го учуди, защо никоя сериозна фирма не се
възползва от това!? Както сам казва "дадох им всичко
което им трябва, а те не го ползват!!!
Впрочем обаче за сега всички останали фирми влезнали
в надпреварата са далеч от цените на "Тесла"!!!
И в показания по горе клип, някакси гложди цената им.
Тесла модул S, модел Р90 е с цена 75 000 долара
Концепт Уан на хърватите е ...740 000 ...евро!!!
А те не могат и не трябва да се сравняват не само ценово,
но и дори не са в един клас ...или гонят различни търговски ниши !!!
Място има (все още) за всички ...независими от нефтените концерни. То и за това такива модели като хърватския се
"промъкват" незабелязано, под носа на петролните шейхове и каубой, както и под зурлата на руската мечка именно щото,
ги подценяват и не им обръщат внимание, заети да се борят
с Тесла и "братовчеди" както и с последния визионер (за сега) Илон Мъск!!!
:hi:
dred77:
Твърдо "Да" съм за използването на "свободната енергия" според Никола Тесла, леко ме дразни че Мъск използва името му за пиар, или нещо подобно /нямам друго обяснение, защо използва името му/.
Иначе на този много бързо му взеха патента нефтените зверове предполагам:
https://www.youtube.com/watch?v=mI3227d5Css
И естествено, че електродвигателите са по икономични, дори най-добрият икономичен /съвременен/ дизелов двигател отдава до 30тина процента кпд, другите 70процента преобразувана енергия са топлина. Ел.двигателя има около 80 проц.кпд и 20проц. топлина, проблема му е мобилността, но има доста иновации в акумулирането на ел.енергия /визирам съвременните батерии/.
IKAR:
Напротив, положението със съвременните батерии никак не е розово.....за производството им са нужни тонове скъпи редки метали, които се добиват в Конго, Тонго, Бонго и т.н. при крайно неекологични условия, пробегът с едно зареждане е крайно недостатъчен - по този показател все още доста по-далеч от ДВГ и не на последно място с времето батерията се износва...Отделно, поради тези причини батериите са адски скъпи, а оттам и електромобилите. То ако беше така лесно, досега електрическите превозни средства да са завладели света...Да, ама....Да не говорим, че подпали ли се батерията, няма гасене докато не изгори напълно...
IKAR:
Също така всички съставни части на батериите - никел, кадмии и т.н. са канцерогенни, и като стане време за тяхното рециклиране....ще стане майко мила....Като добавим и безбожно скъпата електроника.....дори и при китайците цената е умопомрачаваща, в бъдеще нито тя ще поевтинее, нито батериите.
mitko0888:
--- Цитат на: dred77 link=topic=5058.msg115760#msg115760 date=1556742715 ---
И естествено, че електродвигателите са по икономични, дори най-добрият икономичен /съвременен/ дизелов двигател отдава до 30тина процента кпд, другите 70процента преобразувана енергия са топлина. Ел.двигателя има около 80 проц.кпд и 20проц. топлина ...
--- Край на цитат ---
Като добавиш загубите при производството на ел. енергията, както и пренасянето или акумулирането (за да може да е там където е нужна), ще видиш че кпд на ел. задвижването хич не е толкова висок.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия