Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

Новини от "SpaceX"!!!

<< < (16/19) > >>

pach:
Икар, говориш общите приказки, които си "чул" благодарение
на огромната съпротива от нефтените монополи. Особено
в частта за лошотото и скъпо производство на канцерогенните
метали!!! Всъщност те се ползваха и се ползват в огромни
количества по планетата и сега. Извън сферата на производство
 за електромобили!!! Ама "станаха" опасни и канцерогенни
странно как само в тази област.
Другият мит който "витае" в пространството е този за огромната
енергоемкост на точно това производство, което също ако се замислиш, е пълен абсурд. Ако то е по енергоемко от останалото
автомобилостроене, то защо все още ги конкурира и то с нарастващия темп!? Отдавна би трябва о да е прекратено ако търпи загуби
заради по-голямата енергоемкост.
Същите които измислиха този мит, не спират да ползват
добитата по този начин (централи с фосилно гориво) електроенергия, също като конкурентите си, но за разлика
от тях, пускат производство на автомобили, продължаващи
да горят същото гориво, докато електромобилите ползват
за зареждане и алтернативни източници, като соларна и подобни
зелени енергии.

За да спрем с повтарянето като папагали, на хейтовете създавани
от огромните старо...времски конгломерати, трябва да проверяваме всяка тяхна дума, защото като им вярваме на доверие, не само наливаме гориво в тяхната мелница, но го и
плащаме от собственият си джоб и със собственото си здраве.

Иначе, ето част от истинските конкуренти на "Тесла" в областта
на електрокарното строене:
https://youtu.be/B5VX2gu5mgc

Има и други производители, от големите марки, които
навлизат с темпове, но както кадах, от "Тесла" са доста
напред в опита (ноу-хау), маркетинга, менаджмента и конструирането! При това те разработват и ползват
изключително много соларна енергия която дори и
складират успешно в резерв.

В някой следващ постинг, може би ще ви запозная
и със соларните програми на Илон Мъск, които
имат вече доста успехи, в оборудването на болници,
жилища, квартали и едва ли не цели страни по света.
Нещо което също се изопачава и прикрива от монополите.
Същите които унищожиха японския автомобил горящ вода,
разглобиха фабриката им за производство и "самоубиха'
конструктора му преди десетина години!!!

ПП. Дред, Илон Мъск нарича компанията си "Тесла" ,в изпълнение
на заявената някога мечта за електромобили от Никола Тесла, които постижения за свободна енергия все още се крият,
от всички заинтересовани. Никой все още не е дал обяснение
как неговият електромобил се е движил само с две антени и без
никакви акумулатори! ..и никой още не го е изобретил отново!!!

Krasi Tankista:
Абе Илон Мъск............Джони Деп да го мисли.  :haha:

dred77:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5058.msg115768#msg115768 date=1556771679 ---Като добавиш загубите при производството на ел. енергията, както и пренасянето или акумулирането (за да може да е там където е нужна), ще видиш че кпд на ел. задвижването хич не е толкова висок.

--- Край на цитат ---
Направата на всяко едно "гориво" е свързано със загуби на енергия. Двигателите просто я преубразуват, по един или друг начин има загуби естествено. И все пак ако сравним един нов автобус, с каквото и да е гориво /метана май излиза най-евтино/ , и тролей примерно с еднакви маси, съм убеден че откъм разход на гориво за 100км. примерно, собственика на тролея ще плати доста по-ниска цена за движението му. Тука веднага може би ще се спомене за включването в сметките и на изграждането на КМ и т.н., но някой превозвачи ползват вече изградената, и печалбата им на км е още по-голяма.
 Като цяло, особенно при наличие на атомна енергия, може да се сметне  колко, струва 1kW ел.енергия, и 1kW друга /изключвам от сметките тази от водороден двигател/:
 https://nauka.offnews.bg/news/Tehnologii_7/Parvata-lodka-koiato-shte-obikoli-sveta-samo-sas-zelena-energiia-pot_34519.html
скоро даваха по тв итервю със собствениците-създатели .

mitko0888:
Добре че е лукумена тема ...

Смесваш две различни неща - кпд и цена на различните горива. Цената се определя от пазарни и социални (политически) причини, кпд се определя от технологията.

Дори и за примерът ти с тролейбуса може да разтягаме локуми: Не само КМ изисква начална инвестиция, но и цената на един тролейбус е значително по-висока. Загубите в КМ също са големи. Поддръжката на КМ също струва пари. Неудобството на фиксирания маршрут също се заплаща. И т.н., в момента един електробус се изплаща след около 8 години, като се предполага че тогава ще бъде заменен с нов, който ще отговаря на технологиите от следващото десетилетие.
Безспорно електро задвижването си има редица предимства, затова се използва масово на много места и ще навлиза и в леките коли и камионите. И бензинът "едно време" се е изгарял като ненужна фракция при преработката на петрола ...

Mixy:
SpaceX са прикривали мащаба на инцидента с пилотирания си космически кораб

Капсулата "Дракон" се е взривила заради сериозна "аномалия"

dir.bg

Капсулата Дракон на компанията Спейс екс, предназначена за пилотирани полети, се е взривила на 20 април по време на тест в космическия център Кенеди. Това заяви американският сенатор Ричард Шелби, председател на комисия в Сената, която управлява бюджета на американското космическо управление НАСА, предаде Франс прес.

Според сенатора онова, което НАСА нарича "аномалия" във връзка със случилото се с капсулата Дракон на 20 април, е предизвикало "пълната загуба на капсулата". Шелби прикани директора на НАСА Джим Брайдънстайн да спази традицията и да извърши независимо разследване на случилото се. Шефът на НАСА отвърна, че управлението разследва съвместно със SpaceX.

Инцидентът на 20 април представлява по-голям по мащаб проблем, отколкото признава досега НАСА, отбелязва Франс прес.

Нито НАСА, нито SpaceX не признаха официално, че става дума за експлозия. Те се обосноваха с воденото разследване.

Но облак дим, заснет над космическия център и вътрешно видео на НАСА от експлозията изтекоха анонимно в мрежите.

Капсулата Дракон трябваше да стане едно от двете "таксита" на НАСА за пътуване до Международната космическа станция. Първият пилотиран полет с Дракон беше предвиден преди края на годината.

Екземплярът, взривил се на 20 април по време на тест на двигателите му, трябваше да бъде изстрелян с ракета в идните месеци по време на изпитание на системата за спешно действие, която би позволила на капсулата да се върне на земята, ако ракетата има проблем.

SpaceX и НАСА трябва спешно да открият причината за експлозията и компанията на Илон Мъск трябва освен това да произведе нов екземпляр от капсулата, който да замени взривилата се.

Всичко това поставя под въпрос целта американски астронавти да започнат да летят отново от САЩ през 2019 г. В началото на март шефът на НАСА гарантираше, че това е 100 процента сигурно. Към този момент изглежда, че това ще стане не по-рано от началото на 2020 г.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия