Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
Новини от "SpaceX"!!!
pach:
Темата някои хора я превръщат в локумена, защото
не се аргументират с факти, ами говорят общи приказки.
В този ред дори с общи приказки има основна разлика обаче...
Всяка новост иска ...понякога доста висока начална
инвестиция. Тоест е доста некоректно, да се сравнява
началната инвестиция направена преди
100 години например за двигателите с вътрешно горене,
като конструиране и разработка, добив на материали със
съответните индустрии (нови технологии на празно поле),
добив и разпространение на горива за ДВГ и т.н.
които в крайна сметка не са най-доброто цивилизационно решение, като доста нисък КПД и унищожаване на околната среда по цялата верига на потребление състояща се от добив, преработка и употребата им!!! (трите степени за печалба)
Към трите степени в употребата на ДВГ, ще се върнем по-късно.
И това всичко разбира се умножено с инфлационно-пазарния коефициент!
ДВГ отдавна са направили първият
си "пробив" и сега се опитват да "консумират" още колкото се
може по-дълго дивидентите от началната инвестиция.
Впрочем в мрежата (тубата като част от нея) вече е качен
американски документален филм от 1 час и 37 минути,
със заглавие "Кой уби електромобила!?".
Филма е производство от 1973 година!!!
Доста дълго е бил забранен за разпространение!!!
Иначе там уж не беше социалистическият блок, а демокрация!!!
За младите да уточня, защо годината е съществена!?
През 1970-1972 година шейховете се разбраха и обединиха,
около начина да повишат рязко и безапелационно цените
на суровия петрол!!! Тогава въведоха т.н. ограничителни
квоти на производство, които обаче бяха крайно недостатъчни
да задоволят световните нужди от петрол по това време.
Така цената му се повиши безумно (ако някои беше предположил
какви ще са цените сред 50 години, щеше да се застреля ...освен
ако не е шейх, каубой или газпромовец) и света изпадна
в т.н. първа петролна криза. През 1972 година дори американците
се редяха на километрични опашки по бензиностанциите,
да са си напълнят резервоара ...един път седмично!!!
При това на десет и повече по-високи цени за галон!
В страна която по това време, няма почти никаква обществен
транспорт в градовете, един резервоар на седмица е крайно недостатъчно за цялата автомобилна индустрия.
Та точно по това време, пак в Щатите е построена фабрика
за доста футуристични и на външен вид, електромобили,
предназначени за решаване проблема на американските
семейства произтичащ от световната петролна криза.
Фирмата успява да произведе над 3000 (по други данни >5900)
електромобила с параметри които ги правят фантастична
мечта дори и в наше време (!!!), преди да се вземат мерки
от монополите в петрола и автоиндустрията.
А мерките са прокарани бързо и мигновено, на законово
ниво в Сената на САЩ. Нещо повече, закона е такъв щото
задължава американското правителство, да изкупи и обезщети
собствениците на тези електромобили!!! И още...повече - прави-
телството надминава изискванията на закона и затваря,
новопостроената фабрика (в последствие разрушена) и
унищожава абсолютно всички налични електромобили от този модел!!! За съжаление на колекционерите, не е оставен нито един
екземпляр, превръщайки това в някакъв мит в днешно време.
Филма обаче е скрит, съхранен и сега го потвърждава пред идните поколения ...консуматори. Оказва се, че не е мит,
а работа на монополите и марионетното правителство на САЩ.
Във филма питат един магнат от Детройт, защо не се е включил,
в производството на електромобили, което е бъдещето и той пак
ще печели милиони долари, той нагло отговаря, че не би хвърлил
на вятъра петте нови поточни линии, за пет чисто нови модела,
производство на неговата компания, за да почне отначало и някъде след пет-десет години да продължи да печели милионите си! Или накратко казано - света да го духа, но аз си правя милионите така и не ми пука за вас...
Та да се върнем към трите степени.
Добив, преработка и употребата.
Да приемем щото при добива и преработката,
НО В ЧАСТТА само на материалите,
ДВГ и електродвигателя са с изравнени нужди.
Лично аз не смятам добива на всички материали за ДВГ, да е същия като при електродвигателя, но световния хейт е, че това е дори по-скъпо и
енергоемко от "стария но усъвършенстван ДВГ"!!!
Но всеки запознат с устройството на единия и другия двигатели,
вижда и знае, че съвсем не е точно и вярно това.
Оставяме това колко мед алуминий и т.н. трябват за единия и другия.
Фрапантната разлика идва от ...енергията която ползват.
При електродвигателя това е енергията съхранена в акумулатора.
При ДВГ, това е енергията съхранена в резервоара.
Литият в акумулатора бил, скъп и трудно добиваем.
А нима с петрола не е същото!?
Колко мини и преработвателни предприятия за литий, има на планетата?
А колко петролни сонди и рафинерии са насреща?
А ако се сравнят цените по борсите, за единица енергия,
всъщност кой материал би излезнал по-скъп?
И по-замърсяващ планетата? Кой е постоянна екологична бомба,
напоследък дори без закъснител?
Обаче приемаме, че първите две степени са с изравнени ...сили.
Добив и преработката.
Така стигаме до третата степен.
Употребата.
ДВГ до края на дните си се нуждае от енергия - горивото добивано по
възможно най-скъпия и замърсяващ начин, плюс това, че като го
ползва, той продължава да оскъпява и замърсява всичко!!
Електродвигателя, също до края на дните си, се нуждае от енергия - електричество, обаче добивано по възможно най-евтините и щадящи природата начини, плюс това че като я ползва, той продължава да поевтинява и да щади от замърсяване всичко!!!
Е...(!?)...ако има логика в горното описание, кое би предпочел
всеки нормален човек!???
Пак стана дълго, за което ме извините моля!
ПП. ДРАКОН не е унищожен, но няма да бъде ползван повече,
за действителни полети с хора (за товари ще решават застраховките) във връзка с резултата от аномалията.
Аномалията се е получила като страничен ефект, при
стандартни изпитания за контролирано прекратяване
работата на двигателите за кацане на капсулата.
Теста е бил съпроводен от изгарянето на почти всичкото
налично гориво за целта и това обуславя огромното количество
гъст дим на полигона. Все пак капсулата е била "вързана" за
земята - тоест тя нито се е издигала, нито е кацала при този тест.
Само двигателите са били включени на различни мощности,
включително и дълго време на максимална, именно за да
се получат коректни резултати от теста. Неофициално се твърди,
че в следствие това "връзване" за земята има изкривявания
в геометрията и корпуса,
които май не са били предвидени предварително.
Май спора е дали тези изкривявания биха се появили при нормално натоварване в полет, или са само следствие от
лошо построен стенд за изпитанието.
Всичко останало е различни тълкувания на основата на оскъдната официална информация от НАСА, за разлика
от SpaceX!!! От агенцията водят разследване, по стандартна
молба и договор с компанията. Въпреки това от компанията
вече качиха видео от теста, но без коментар и с три дни закъснение, съгласно разпоредбата на телевизионните
комисии които не са дали (все още бюрократите съдействат на конкуренцията) лиценз за пряко излъчване на кадрите,
както от изстрелванията, така и от тестовете в компанията.
Добре че има и други (явно лицензирани) и чужди оператори,
които излъчват на живо въпросните кадри. Аз лично съм абониран за три такива канала предаващи в реално време ( закъснението в/у тях е около 3 сек.) и почти всеки път ги гледам,
със съответните коментари.
ПП.При възможност ще се опитам да кача тук снимка на по горе
споменатия електромобил от 1973 година.
pach:
За съжаление документалният филм за събитията през 1973 година, се оказа вече забранен
за публично показване в тубата, отнесено за цял свят!!!
Тоест той все още е достатъчно опасен, та е блокиран от съответните кръгове.
Може би го има някъде на „новата руска територия“ от интернет, но дали ще бъде отново публикуван там, след подписа на Путин, силно се съмнявам. Има запазени отделни откъси от него, но не и целият.
A междувременно попаднах на аналогична история само 23 години по-късно.
Става въпрос за закона за нулеви емисии приет в някой щати през 1995 година.
Като най-пострадали от градския смог, закона е приет веднага в щатите Калифорния и Невада.
Както знаем тези щати носят огромна част от БВП на САЩ, та от компанията „Дженерал Мотърс“ (GM)
ce заемат сериозно по въпроса за нова концепция в задвижването на автомобила.
Така те успяват да пуснат през 1996 година в серийно производство, своя модел GM -ЕV1:
GM EV1 Model EV1 '1996
За съжаление въпреки слабите си параметри - „едва“ 138 конски сили и максимална скорост (ограничена електронно) от 130 км/ч. Той има запас от електроенергия за до 180 км. При слагането на допълнително
усилени оловни акумулатори запасът нараства до 240 км с едно зареждане от 12 часа. Обявената цена е
огромна за онова време - 80 000 долара. Въпреки това хората искат да си купят от тозци автомобил и
остават силно разочаровани от маркетинговото изискване на Дженерал Мотърс. Той не им продава, а само го отдава под наем на желаещите клиенти. Предлога е да осигури необходимите резервни части за него,
при нужда от ремонт. Пуснати са само 1100 бройки от модела. Веднага се организират клубове на любителите на този електромобил. В него се оказва, че за пръв път се прилага нова (секретна) концепция за електромоторите му и новото им полупроводниково управление (тиристорно), което е доста революционно за момента в Щатите. Въпреки това се оказва, че практически този автомобил излиза твърде евтин за поддръжка (с бяла престилка) и почти не се нуждае от резервни части. Това не се харесва на фирмата и
въпреки масовите протести на младите американски граждани до една година са изтеглени всичките 1100 бройки и е прекратено производството им. Стига се до там хората да проследяват камионите откарващи
автомобила на автогробищата, за да се опитат да го спасят по някакъв начин от великите преси. Щата Калифорния иска помощ от армията и така практически са унищожени всички модели на GM -ЕV1...
Позната история нали!?!!!
Оставени са няколко бройки в музейте, но без наличните двигатели и тиристорното управление!
Впрочем през следващите две години от GM се връщат към модела...но вече като удължен вариант защото е ...хибрид. Тоест той вече ползва нефта за да се движи! Мечтата на монополите и до сега....
GM EV1 Hybrid Prototype '1998
Та така...
Ето ви една снимка от 1910 година....без коментар.
Та така...до тук с "теория на конспирацията"!
Всичко е на видно място скрито (е почти) в мрежата.
Само трябва да поискаш, да видиш истината..."е някъде там"!!!
:hi:
Krasi Tankista:
Абе. Илан Мъск трябва и да разпуска...............да го мисли Джони Деп. :sarcastic:
Mixy:
Tesla, model S се самозапалва и изгаря напълно на закрит паркинг в Шанхай:
https://www.youtube.com/watch?v=lAVMDEZLSBk
pach:
След около час предстои поредното изстрелване
на ракета "Фалкон-9". На борда е и поредния сателит
на НАСА - CRS-17. Старта, отделянето на 1-ва степен
и нейното приземяване, както и отделянето на сателита,
от втората степен може да проследите на живо тук:
https://youtu.be/j6FNRI3-axk
Впрочем вече е включено живото предаване но не знам
дали степента ще си я прибират този път.
Като остане 1 минута до изстрелването, компютрите
поемат управлението и ако диагностиката и метео
условията са добри, ще се стигне до последните 10 сек. и
СТАРТ!
:hi:
Старт след 51 мин.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия