В Интернет прочетох някой интересни факти ,които може би не сме коментирали досега ,и за модернизираната серия 58 в ГДР.
В това,което прочетох има някакво противоречие с информацията,която четох за серия 42. Там пишеше,че в ГДР са се отказали от новостроен локомотив,подобен на 42 серия,понеже повечето железопътни управления са декларирали,че им е необходим локомотив подобен на 50 и 52 серия.
В информацията за 58 Reko пише,че е имало нужда от подобен на 42 серия локомотив и даже са правени опити за доставка на 80 локомотива от чехословашката серия 556.0.
Поради това,че в Шкода са нямали възможност да изпълнят поръчката,се е стигнало до решението да се реконструира G12.
Като цяло ,реконструкцията е много сложна и скъпа. Реконструираният локомотив струва 434 000 марки,а новопостроен 50.40 ,струва 466 000 марки.
Според мен,жалко,че не са успели да доставят 556.0.
Изключително модерен локомотив,с мощен парен котел с камера за доизгаряне,търкалящи лагери на буксовите лагери,механизирано подаване на въглищата,напълно закрита кабина....