Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

някои интересни факти за експлоатацията на германската серия 42

(1/2) > >>

misan:
 Фактите които прочетох са абсолютно общодостъпни ,от Уикипедията. Интереса ми се породи от това,че на гости ни беше локомотив 16-27.
Научих,че локомотивите от тази серия ,въпреки,че са военни локомотиви,практически не са стъпвали на фронта,а са работили основно на територията на Австрия и Германия.  Научих и за съжаление  много сериозни проблеми с парния котел,поради това,че локомотивите за икономия са изработени без подвижни связи в пеща,което води до много големи термични напрежения и късане на связи.
Както много често става, и в този случай евтиното в крайна сметка  е излязло много скъпо.
В ГДР са останали общо 45 локомотива за държавните железници и два са предадени като заводски локомотиви в промишления комбинат Буна. До средата на 50-години на  локомотивите от тази серия  са монтирани подвижни связи в пеща,с което проблемите там са отстранени.
За съжаление,експлоатацията им в ГДР приключва много рано,в 1969 година са  спрени последните локомотиви в депо Пазевалк.
Обсъждан е вариант за новопостроен, подобен на 42 серия локомотив,но повечето жп.управления са искали подобен на 50 серия локомотив и така се стига до серията 50.40.

pach:
"Военни локомотиви" не означава, че са направени за да се ползват
само в окупираните страни и зад фронта, ами че са правени по стандартно минимизирани проекти с цел максимална икономия
на материали и време за сглобяване. Това е обуславило масовото им производство и огромното количество локомотиви в серийте за кратък период от време. Както и доста по количество фабрики които са ги произвеждали по тези еднакви проекти.
Но както се разбира, не са били чак толкова конструктивно успешни. А дългосрочната им употреба (чак до наши дни) е просто защото са и ремонтно пригодни почти на полеви условия.
 :hi:

ПП. Не ми стана ясно нашият БДЖ-16 (DR-42) с какви связи е в момента?

misan:
 Относно связите на нашата 16 серия,трябва да питаме Алберт Иванов от Горна Оряховица.Но въпроса наистина е много интересен!
Баща ми има много интересен коментар по темата за германските военни локомотиви,а именно,че единствено в Шкода правят изключително съществена стъпка за опростяването на производството на 52 серия,като ги правят с напълно заварени парни котли.
Докато германските локомотивостроителни заводи продължават да произвеждат котлите нитовани,а  с связите с резба,което  поглъща страшно  много  и труд и време.
А в същото време правят опростявания на 52 ,които са много неудачни,например премахването на буксовите клинове,което почти не опростява конструкцията,но много бързо разбива лагерите.
Но което си е право,кабините и на 42 и на 52 серия са изключително приятни за работа,топли и без течения!
Но скарата на 42 серия е много дълга-3.1 метра,което е вече  прекалено много при ръчно подхвърляне на въглищата.

misan:
 Колкото до ремонта на военните локомотиви 42 и 52,единственото облегчение е ,че няма водоподгревателна инсталация с  сложна водна помпа с парно задвижване. От друга страна,липсата на буксови клинове е причина за по бързото разбиване и на буксовите лагери и на лагерите на сцепните щанги,което увеличава обема на ремонтните операции.
Преди известно време видях снимка на модел на локомотив с колоосна формула 0-5-0 и тендер "кенгуру", с кабина като на 42 и 52 серия.
 Баща ми ми е разправял, че имало е проект за такъв военен локомотив на фирмата Винерлокомотив-Флоридсторф.
Било  е предвидено първите две колооси на локомотива да са свързани по системата Бойгнио,както и колоосите на тендера.
Мисля,че подобен локомотив,без водоподгревателна инсталация,но и без отклонения от стандартното производство,с тендер с две двуосни талиги и напълно затворена кабина,би бил идеалния вариант за военен локомотив.
Достатъчно опростен(може и без система Бойгнио) за скорост 60 км в час,а в същото време здрав и надежден локомотив,с отлични условия за локомотивните бригади.

CaLLlo:
При тия военни локомотиви е била важна само бройката, нищо друго, Стичков ги нарича ерзац локомотиви, което означава "непълноценен заместител", демек локомотиви, ама не съвсем.
По тая причина и аз не ги харесвам, да ме прощава брат ти, знам че са му любими, но истинският локомотив е BR 50, локомотив та дрънка...
За това и съм си написал под аватара - до UK, когато към нормалните серии BR 50, 44 и 86 са започнали да им добавят UK.

А BR 42 в DB са ги ликвидирали още по-рано.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия