Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Моделите на Мартин Гетов

<< < (19/27) > >>

Nenchev:
Ето поредния пример....

Като моделът на Марто е по-дълъг, с колко е по-дълъг - знае ли се?  Или просто си по-дълъг...?

Adrian:
  Това е една дълга тема ...  проблемът тук е ясен : има перфекционисти , които се радват САМО ако всичко е 1:1 , но има и любители , за които е достатъчна и близката прилика .

Лично аз смятам перфекционизма за болестно състояние  :hi: все пак говорим за играчки , нали ?

Моля, въздържайте се от подобни квалификации (по изречение първо)! А относно "играчките" съвсем скоро доста потребители тук ясно показаха, че не чувстват моделите си като играчки, нещо което, вярвам, със сигурност сте прочели. Затова и ви моля да не предизвиквате отново такава дискусия, която аз ще определя в конкретния случай като чиста провокация.


Dispatcher

pach:
 Ама тук постоянно се казва, че моделите са наградени ( видях грамотите) и са спечелили някакви медали. За да имаме пълно инфо, не е ли редно да се направят още две неща!?
Да се пусне тук списък на всички участници в съответния раздел
 ( в случая този за жп модели), мисля че беше С24 (ако не бъркам) и също така членовете на комисията извършила оценката.

Иначе се получава нещо то сорта "вчера една жена на пазара ми каза, че е ходила на изложба и ....". Снимките явно не са достатъчно

Мен много ми е интересно да се види списъка на всички участници за даден раздел, за да си направя изводи за наличната
конкуренция. Особено в светлината на това, че се познаваме с около 90% от истинските жпмоделисти.
Както и съставът на комисията - кои са жпмоделистите,
нейни членове - тоест стендовиците си разбират от стендов моделизъм, жпмоделистте от нашия моделизъм. В комисията
 навярно е имало и от двата вида като минимум.
За корабен може би също ит.н. в комисията и участници (!?)

Да, безспорно, има много и достатъчно допирни точки,
между двата вида моделизъм,
но и разликите също са си от съществено значение.

Та за това е хубаво да се оповестяват тези неща, за да се пресекат всякакви спекулации и евентуални възникващи или не спорове и неясноти!
 :hi:

ПП. Не съм честитили на наградените, специално, но съм го направил в оценките по постовете им. И отново - честито на всички наградени!!!
 &bgflag

Ако някой се наеме да пише за комисии и пр., нека това да стане в темата за изложбата (някой беше пуснал линк към нея), а не тук, където се обсъждат конкретни модели на конкретен моделист.

Dispatcher

п.п. За изложбата

KRAKOMOBILA:
Така.. виждам, че съм предизвикал някаква полемика за което се извинявам. Ще го кажа за последен път, защото вече съм го казвал, пък вие го разбирайте както искате. Първо - модела не е на Марто, а на HGD/MTB - той го е доработил в което няма нищо лошо. Обаче - модела на MTB е произведен първоначално като локомотив 60 0819 - който по междо другото в монета е собственост на ТБД Товарни превози и е с номер 06 303. За вас може да не е нищо, но за мен има голямо значение - машината не веднъж е била около мен и съм я оглеждал достатъчно много пъти на живо - защото работя във въпросната фирма и често ми се налага да и помагам на вертушните състави. Серия 60 е точно копие на БДЖ 06 - като изключим по-малките фарове и евентуално двойният прожектор - за които на всички им е известно - това за серията като цяло. Серия 60 обаче има в състава си над 1000 броя - като по между си имат доста различия - двоен или единичен прожектор, наличие на оребрение по страничната ламарина на някои от серията, някои имат отвори (първите номера) на капаците при радиаторните тела и някои имат по дълга рама... MTB са наясно с тези разлики и не случайно са направили 60 0819 с по-дълга рама... защото в действителност конкретният локомотив е именно с такава. Лично съм говорил по мейл с MTB, като ме увериха, че в плановете са им да произведат и серия 60 с нормалната рама - което е въпрос на време. Естествено тогава вече от техен модел може да се преправи в БДЖ 06 (и то без преработка по коша - само машините минали ремонт в Румъния - защото те идват с по-малките фарове и двоен прожектор).
 И на края, но не на последно място. Винаги съм се стремял в този форум да коментирам българските модели и техните забележки (ако има такива), не с цел да нагрубявам, а хората да са наясно - кое как изглежда и има ли разлика с истинското. Всеки е свободен да харесва каквото си пожелае и моето мнение не ангажира никого. Не карам никой да ми вярва, а и не ме интересува кой вярва и кой не - аз съм наясно с този тип машини и съм си ги проучил сам за себе си. Всеки е свободен да намери 06 303 - която почти всеки ден може да се види на гара Калотина, често се случва около нея да е 06 301 или 06 302 и с просто око може да се види разликата в локомотивите.

 Ето ви и нагледно.. вие кажете има ли разлика в локомотивите


pavlinbg:

--- Цитат на: Nenchev link=topic=5072.msg113120#msg113120 date=1539767600 ---Позволено ли е да попитам, след като очевидно сте много навътре в БДЖ-то, защо не правите модели и правил ли сте някога?

Не се заяждам, просто наистина ми е чудно - такова знания се трупат с много четене, а да си останат само теоретични.  Аз все още съм новобранец и се мъча да разбера някои неща...

Основното, което ме мъчи е, че на някои хора им прави огромно впечатление дребните детайли, а се примиряват с кардинални разлики на моделите спрямо реалността - например този 06 реално не е ли дизел, а моделчето е електрическо - разлика от земята до небето, но минава...странно ми е.

--- Край на цитат ---

Благодаря за интереса!   :hi:
Никога не съм изработвал модели и не смятам да го правя. По-скоро ги колекционирам, което също изисква базисни познания за техническите им характеристики. И да, за мен детайлът е важен. Това разбира се не означава, че отричам даден модел, просто в случая се опитах да дам съвет  :)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия