Помните ли времената, когато давахме мило и драго за шихтовите вагони? Макар и изпълнени на дължина в 1:100, те се считаха за "бижутата" на всяка колекция. За съжаление, при навлизането на новите стандарти след 1990 година, никой производител не обърна внимание на този тип вагони. Едва в края на 2014 Риваросси обяви като новост за 2015 няколко три и четири вагонни комплекта вагони тип "В", които да заместят старите шихтове. След около три и половина години очакване тези вагони най-после се появиха на пазара.
Накратко вагоните тип "В" са първите модерни следвоенни вагони за ГДР и за останалите страни от бившия соц. лагер. От 1961 до 1963 се появяват 2-ра класа с десет купета, 1/2-ра класа с девет купета, 1-ва класа с девет купета, ресторант, спален с 11 купета и кушет вагон с десет купета. От изредените вагони в БДЖ попадат 10 броя спални през 1962 и 15 броя 1/2-ра класа през 1963.
Колкото до моделите, ако трябва да ги сравняваме с подобните тип "У" на Тилиг, тип "У/В70" на Роко и тип Халберщад на Тилиг, то определено тип "В" на Риваросси е най-доброто, произвеждано досега!
Ето и няколко снимки на моделите
Второкласен DR, епоха 3, с десет купета

Първокласен DR, епоха 3 с девет купета


Комбиниран 1/2-ра класа на DR, епоха 3 с девет купета, идентичен с 15-те вагона на БДЖ


Кушет с десет купета


Вагон ресторант тип "В" от 1961. Обърнете внимание на покрива, прозорците и страничните врати



Спален вагон тип "В', идентичен с десетте доставени за БДЖ спални вагона през 1962

Тук са и вагоните от прочутия "ТУРИСТЕНЕКСПРЕС" Дрезден-Варна


Салон вагон към Туристенекспрес


И ресторанта, еднакъв с горния, но в цветовете на Туристенекспрес

