Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Международни експреси от/до/през България
TheJackal:
Да, по въпроса за "Турист експреса" има из форума писано много от Пламен (pach), на който благодаря. :hi:
Ето и подробностите около влака:
Влака „Турист експрес” е създаден по поръчка на железничарите от германската комунистическа младеж (техният комсомол) през 1963 година, с цел по лесното и комфортно пътуване на немските туристи до българското черноморие. Състои се от вагони произвеждани на основата на добре познатият ни от онова време вагон тип "Y”, произведени във вагонната фабрика в Гьортлиц.
Били са общо 2 вагон-ресторанта, 3 кушет вагони, 7 спални вагона, 1 багажно/спален и една автомобилна платформа.Общата дължина на влака е била 336 метра.Всички вагони първоначално са били боядисани в светлосин цвят със сребристи надписи „Турист експрес”.В последствие вагон-ресторантите са били заменени със стандартните вишневи на Митропа , а след 1972 година автомобилният вече не е бил експлоатиран.
Пътувал е по маршрута Дрезден – Прага – Братислава – Будапеща – Букурещ – Варна.Общо в двете посоки – 4200 км. Влака е бил теглен от модернизираният във локомотивна фабрика „Карл Маркс” в Бабелсберг, локомотив BR 23.10 със тройна локомотивна бригада.
Интересно дали с този локомотив е влизал на българска земя ???
В сета локомотивът е BR-35 .Вагоните са 2 спални и 1 вагон-ресторант. Производство на „Берлинер–ТТ–Баанен” от 1991 г. Преди 2-3 години "TILLIG" от ново пуснаха на три пъти сетове от по три вагона:
01. Art-Nr. 01662 Tillig Reisezugwagenset DR, Typ B „Tourex 1“ (Wagen-Sets), Epoche IV:
02. Art-Nr. 01698 Tillig Reisezugwagenset DR, Typ B "Tourex 2" (Wagen-Sets), Epoche IV:
03. Art-Nr. 01723 Tillig Reisezugwagenset DR, Typ B "Tourex 3" (Wagen-Sets), Epoche IV:
И този вагон за превоз на леки автомобили - Art-Nr. 01764 Tillig Autotransportwagenset "Tourex" DR, Epoche IV; mit sechs PKW:
Подредбата на композицията (локомотив и вагони ) е била по следния начин:
ЛОКОМОТИВ от страната през която преминава влака
+ 2015-4 автоплатформата е там заради кражбите през Румъния
+ 137 спален
+ 139 спален
+ 140 спален
+ 119 ресторант
+ 001 служебен
+ 120 ресторант
+ 142 спален
+ 143 спален
+ 144 спален
+ Поща от съответната държава ако има такава за прикачване - откачане, но държавата се познава и по теглещият локомотив.
Ако начело си с ДР-ския локомотив, значи и пощата ти е ДР-ска.
За сега остава да излезнат и тези два вагона със следната номерация 138 и 901.
Самите спални вагони не е нужно да са по реда на номерата си, но двата ресторанта и служебния между тях са винаги в средата на влака.
Когато се е движил с 14 вагона ( в сезон пик през лятото) са прикачвали и два, до три спални вагона на "митропа" с червена ливрея.
Влака винаги е пътувал като Турист експрес в състав 11 или 14 вагона общо. В много редки случай има сведения, че при добавяне на двата спални вагона ( сини с номера 138 и 901, но не и червените на митропа) някъде е закачване и втори служебен вагон. Според
други автори той не е бил служебен, а обслужващ - киносалон - вагон, но това е още в процес на проучване.
Ето и снимки на част от влака:
Гара Варна през 1978 год.
pach:
Вярно не веднъж сме писали за този влак.
Само да допълня Стефчо - платформите винаги са били две ( двойни) което се вижда и та снимките от Варна.
Първоначално са пътували от зад, но после ги почват да ги закачват зад локомотива. Това спира кражбите на румънска територия но не облекчава времето на освобождаване за собствениците на автомобилите (Варна е черна гара)!!!
На наша територия винаги е пътувала с два разменящи се локомотиви от БДЖ-06 серия ( по спомен 33 и 80...но мога да го проверя довечера)!
Имам и още, но не е да тая тема!
:hi:
Filip Andonov:
А защо е теглена само от 06? На горната снимка се вижда 7-ма серия.
zazo:
Малко дребнаво от моя страна, 'ма не ги научихте тия вагони.
...на основата на добре познатият ни от онова време вагон тип "Y” тип "B”
Adrian:
След изпълнените с груби грешки доклади ( Y не В , 07 не е 06 , Варна не е 'черна' гара , 'от зад' е една дума , и т.н.)
питам аз :
- не е ли време докладчици от този тип 'чел-не-дочел' да понесат наказателна отговорност и да положат обществено полезен труд в някоя доматена пицария , където да изкупят вината си с по бира на пострадал от инфото им хобист ?
- къде са сега тези митични германски туристи от женски пол , с които в скута си гледахме бай ви Гойко Митич във киносалона на влака , а после натискахме в морски дискотеки с полски имена ?
- защо Боговете на пътническите вагони (Каприкорн и Зазо) се появяват на светло само в такива критични моменти , а не ни озаряват постоянно ?
...питам , питам ... и все така заспивам
The blue Touristen-Express of DR Varna – Dresden, MAV M62 class diesel, pushing it outside Budapest Nyugati, June1, 1970 (WS)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия