Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Релсова система Roco geoLine

<< < (4/7) > >>

pavlinbg:
СПЕЦИАЛНИ РЕЛСИ И ПРИНАДЛЕЖНОСТИ

Релса със сензор за движение (арт.№ 61117) с дължина 100 мм. Може да послужи като брояч на колооси, като подава и превключващ импулс.  За съжаление не мога да напиша много за тази релса, тъй като не разполагам с нея. Ако някой има повече информация и е наясно с точното й предназначение, моля да пише по темата.




Релса с електрическо приспособление за разделяне на куплунзи (електрическа откачвачка) (арт.№ 61118) с дължина 100 мм, с електродвигател – служи за откачване на куплунзи на подвижния състав. Позволява поставянето на декодер (с арт.№ 61197) за дигитално управление.




Релса с ръчно приспособление за разделяне на куплунзи (ръчна откачвачка) (арт.№ 61119) с дължина 100 мм – служи за откачане на куплунзи. Посредством лостче, разположено странично, се повдига пластина, която надига дъгите/ щифтовете на куплунзите и те се откачат. Не позволява поставянето на декодер за дигитално управление.




Отбивачка без релса (арт.№ 42267) – комплект за сглобяване. Поставя се в края на глух коловоз.



Очаквайте в следващия пост представяне на различни начини за закрепване на релсовия материал към основата на макета, както и някои общи положения свързани с баластрирането...

pavlinbg:
И така, след известно затишие продължавам с темата.  :hi:

ЗАКРЕПВАНЕ И БАЛАСТИРАНЕ НА РЕЛСОВИЯ МАТЕРИАЛ

Закрепване
Съществуват няколко начина за закрепване на релсовия материал включен в Roco Geoline към основата на макета:
- чрез специални гвоздеи (пинове) – за целта са предвидени нарочни конструктивни отвори в траверсите на всяка релса (по един в двата края на релсата, при внимателно вглеждане се виждат на снимките). От Roco предлагат специални пинове за geoLine – 500 бр. в комплект (с арт.№ 10001), които са съобразени с диаметъра на отворите и височината на релсовата призма. Посоченият начин е подходящ при закрепване на релсите към дървени и пресовани плоскости. Същият не е подходящ при закрепване на релси върху фибран, тъй като при натиск той не задържа добре пиновете;


А ето как изглеждат в действителност, ще ме извинявате за недобрата снимка



- чрез лепило – в случая трябва да се подбере подходящо лепило, което здраво да прикрепи релсата към основата на макета ( в зависимост от вида на използваната плоскост) като се внимава същото да не проникне под призмата на стрелките, на които са инсталирани декодери, тъй като може да ги повреди. Отделно от това, независимо от начина на закрепване, под всяка стрелка е желателно да се направи ревизионен отвор в основата на макета, през който да се демонтира декодерът при евентуална повреда;

- чрез двойно залепящи се ленти – този начин осигурява здраво закрепване към основата на макета, независимо каква е тя. Лентата предварително се залепя за основата на макета/ модула, след което върху нея се залепя и самата релса. Ето линкове към подобни ленти:
https://www.amazon.de/dp/B000QB2ZWO/ref=asc_df_B000QB2ZWO53490295/?tag=googshopde-21&creative=22398&creativeASIN=B000QB2ZWO&linkCode=df0&hvadid=232072079686&hvpos=1o3&hvnetw=g&hvrand=4201424888452649171&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1000863&hvtargid=pla-420935618379&th=1&psc=1 

https://www.busch-model.info/000007119.3?number=000007119.3 


И при трите начина на закрепване не е наложително поставянето на коркова лента под релсите, тъй като релсовият материал Roco geoLine е с вградена призма. Въпреки това, по мое мнение поставянето на допълнителна коркова лента би внесло по-голям реализъм при последващото баластиране и оформяне на релсовия път, като ще способства и за намаляване на шума от резонирането на основата на макета, при движението на моделите.
Тук е мястото да се посочи, че от вътрешната страна на пластмасовата призма на всяка реса от Roco geoLine, без флекс релсата, са предвидени специални „крачета“, върху които се поставят противовибрационни гумени тапи (с арт.№ 61181). Последните намаляват резонанса, който се получава при движението на подвижния състав.


pavlinbg:
Баластиране:
По замисъл релсите Roco geoLine не е наложително да бъдат баластирани, тъй като имат пластмасова подложка, която имитира баластовата призма от горното строене на пътя. Въпреки това, е възможно същите да бъдат баластирани. Както бе споменато по-горе, единият от минусите на  Roco geoLine е не толкова реалистичният външен вид на релсовия материал, като неговото баластиране ще скрие този недостатък.  Наред с това следва да се отбележи, че при добра декорация и добро оформяне на ландшафта от макета, поставянето на релси Roco geoLine се вписва идеално в него и в никакъв случай не го загрозява. Ето линк към макет, при който е използван релсов материал с вградена призма и сами си направете извода:

http://railway.zone/post/my-exhibition-layout-part-2 

При баластирането на релсовия материал от Roco geoline е препоръчително да се ползва баластра, която предварително е смесена с лепило (такава се предлага от Noch ). Същата се нанася с помощта на мини шпатула или специална дунапренена четка. Разбира се, баластрата може да бъде положена и по класическия начин – с посипване, оформяне с четка и нанасяне на лепило.

pach:
А дали няма да стане още по нереалистично,
като се баластирал допълнително?
Първо баластра ще стърчи над траверсите, ако
въобще някой си играе да ги почисти за да се виждат,
тъй като в момента те са наравно с настоящата си баластра.
Втора стандартната баластра е стрит камък ( различни породи)
и като се баластирал кухата пластмасова призма,  ще стане в още
по- резонираща каменна кутия от къде звука ще стане по сила
направо като при истински влак. Ама на модерния може да заглуши звуковия декодер може би!
 :hi:

 Но това си е мое мнение, а който иска да балансира допълнително
пластмасовата призма на Роко геолайн, тези ти съвети
ще са му от полза.

pavlinbg:

--- Цитат на: pach link=topic=5107.msg112854#msg112854 date=1538052447 ---Първо баластра ще стърчи над траверсите, ако
въобще някой си играе да ги почисти за да се виждат,
тъй като в момента те са наравно с настоящата си баластра.

--- Край на цитат ---

Мисля, че си прав. Поради това релсите се баластират само странично с посочената смес от лепило и баластра, както е на едната от снимките към горния линк. Според мен се е получило много добре.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия