Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Най-сложният модел в H0
mitko0888:
Бързам с това че моделът не е мой, не съм го и помирисвал дори, но се впечатлих от някои детайли при изработката му. Преразказвам някои неща от други форуми:
Локомотив 08.1001 - първоначално френски 241А:
Тип: 2'D1'h4v
Клас: S47.19
Диаметър на задвижените колооси: 1950 mm
В първоначалния си експериментален вид 241А се появява около 1925 година по поръчка на френските източни железници - EST. След изпитанията на първия локомотив (с номер 41 001), се правят някои сериозни преработки, и се стига до серийното произвидство през 1931 година. Произведени са още 40 бройки. За тях е характерна двойна димова тръба (кумин), повишено налягане в котела - 20 атм. До 1935 година са произведени още 27 локомотива, като в SNCF има 49 бройки, а 18 локомотива са собственост на EST, за която е правена и серията 241А. Като че ли производството продължава, някъде се споменава че около 1950 във Франция има 83 локомотива от този тип.
След края на втората световна война на територията в Германия, окупирана от съветския съюз, остават няколко интересни френски локомотива. Сред тях са 231E 18, 241A 21 и 242TA 602. В означенията на френсикте локомотиви цифрите в началото показват колоосната формула, буквите след това са конкретния тип локомотив с такава формула, а цифрите на края в означението са съответния номер от серията. И трите локомотива се харесват на немските инженери и те ги използват за редица експерименти. Първо са преработени според немските изисквания - преместване на машиниста в дясно вместо отляво, заедно с преместването на основните регулатори, спирачки и т.н. от съответната си страна. Така те придобиват и немско означение: 231Е 18 става 07 1001, 241А 21 става 08 1001, а 242ТА 602 става 79 001.
Въпросният 08.1001 (както и други локомотиви) в началото на 50-те е използван за експерименти свързани с горенето на въглищен прах. Конструкцията на рамата позволява да се направи по-различна пещ, сменен е тендера и някои други възли.
Резултатите обаче не са особено добри. Максималната скорост на оригиналния локомотив е 120, идеята е била да се тества до 140, но препоръките на немските изпитатели били скоростта да се ограничи до 110 поради промяната на балансировката и особеностите на окачването. Като цяло характеристиките не достигат тези на стандартен двуцилиндров BR01, който е и с 12 тона по-лек, а общата производителностотстъпва и на 03. Налягането на котела е намалено до 16 атм.
През 1957 завършват експериментите и локомотивът е приет за редовна служба и вози експреси в участъка Берлин - Дрезден. Това продължава кратко, изминати са само около 35 000 км до началото на 1958, когато машината е спряна от експлоятация, а скоро след това е нарязана.
Като модел в Н0 е произведен през 2008 година в 40 бройки от Micro-Finemechanik във вариант на тестови локомотив. Моделът се счита за най-сложния в размер Н0 - съставен е от 2516 детайла. Няколко снимки могат да се намерят на този линк: http://www.train-hobby.com/06230HL.html
А за редовно четящите: Около седмица ще стои на докса - https://ndox.abv.bg/download?id=66d81d377b - 25 снимки общо 60 МВ с по-висока резолюция на тайвански колекционер.
И все пак да има една снимчица и тук:
Krasi Tankista:
Симпатично отношение към темата, но и адекватна цена. :pleasantry:
Krasi Tankista:
Зачудих се, откъде толкова голямо количество части, а то много от болтовете и нитовете са отделни детайли.
mitko0888:
--- Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5109.msg112161#msg112161 date=1530270177 ---Зачудих се, откъде толкова голямо количество части, а то много от болтовете и нитовете са отделни детайли.
--- Край на цитат ---
Болтовете и нитовете са част от бройката, напр. във върховния (за мен) модел в 1:32 - FS E626 - има 9280 детайла, от които 3999 са разни части, а останалите 5281 са нитове, болтове, гайки и шайби.
За 08.1001 още не съм намерил подробно описание, но сигурно детайлите му са около 1000, без да броим нитове и разните телчета в сноповете кабели.
Adrian:
Виждам , че тук също разискват прототипите
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия