Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Най-сложният модел в H0
Adrian:
цък
МАШИНИСТ:
Красота.
И като го гледам се пипа само с памучни ръкавици и трудно се търкаля по релси , освен ако трасето не е конец , навсякъде и съответно да няма и 1 прашинка.
И разбира се като всички истински реалистични модели , няма гумени бандажи.
Перфектно изпълнение.
Разбира се си заслужава и цената , която видях в по-горен пост.
Хубавите неща струват пари.
IKAR:
Струват..........но основният и най-съществен недостатък на такивата модели е именно това - че просто не стават за сериозно каране по макет, та ако ще релсите да са опънати под конец и стерилни, независимо от сбирщината от скъпо стуваща карантия - двигател, трансмисия и т.н. Това са бижута, които да ти седят в прозрачната витрина и да си ги гледаш, за каране си трябват устойчиви на движение и вибрации ширпотреб модели. В допълнение, като ще се плащат такива пари, несравнимо по-добър вариант са едрите мащаби 1:32 и 1:45. Тогава можеш да се похвалиш, че имаш истински влак вкъщи, който единственото, което не може, е да вози хора. Движението, озвучаването и т.н. просто е коренно различно и много по-близко до истината. Дори и най-изпипаното и скъпо H0 e порнография в сравнение с едрите мащаби. Разликата е все едно между това да се самозадоволяваш и да ти се изредят 10-15 мадами да ти правят френска любов. Не е също без значение факта, че при мен държавата дебне всичко и няма как да сме като един небезизвестен бургаски казан за варене на бензин и нафта, който все официално е с нулева печалба, ама в действителност знаете какви заплати раздава. То и в Германия между другото нашего брата е бая ощетен, понеже там практически има "ергенски" данък, който отново почват да го начисляват и на теб, и на жената, след като децата са ти пораснали и са самостоятелни. 300 евро всеки месец ергенски данък - ето ти един такъв модел за по-малко от година, само че отишъл в джоба на баба Ангела.
Krasi Tankista:
Едва ли халтавите бараки на масовите полистиролни производители са по - устойчиви на каране от месинговите модели. Просто всеки гледа от своята камбанарийка. Със сигурност има и такива, които си ги и купуват, и карат. Става дума за критерии на които трябва да отговаря един модел. Някои предпочитат той да е максимално близък до оригинала, като есествено му създават и подходящо за каране трасе. Що се отнася до цената на моделите в единица или нула, то при такова насищане с детайли сумата е в порядъци по - висока. Има и друг момент, който не е за пренебрегване, цената на месинговите модели във времето само расте, за разлика от тази на масовия бакелит. :hi:
IKAR:
Точно много по-устойчиви са, просто защото са предвидени за каране до дупка..Особено пък Мерклин - там не наблягат на детайлите, но моделите са метални, здрави, не изискват кой знае каква поддръжка и са практически вечни. Този мащаб (1:87) и "максимално близък до оригинала" са две взаимно изключващи се понятия. Просто има ли мащаб, има и "генерализация", няма начин. Това ми е професията, та тия работи са ми ясни. А пък озвучаването е без база за сравнение, понеже в едрите мащаби вътре има по два големи говорителя като за касетофон. Плюс това точно "максималният реализъм" води до непрекъснато обикаляне с кутийката по трасето с цел събиране на частите от него, особено в дребните мащаби. Наред с това има и още един проблем, казват му "цинкова чума" или деградиране на метала с времето. Всъщност понятието е неправилно, понеже се появява не само при цинка, а и при всички метали и сплави, вкл. при месинга. Да не говорим, че няма как да не те заболи главата, като знаеш, че даваш луди пари за модели, които се правят за жълти стотинки в Китай. Вече няма некитайски модели, включително тези от месинг. Аз самият имам супер детайлен модел в мащаб 1:24, с отделни седалки, багажници, дръжки, вътр. панели, отварящи се врати, табелки, четими с невъоръжено око, при който няма за какво да се хванеш. Е пак е китайски, но то кое вече не е. Мисълта ми беше друга - канех се да му купувам двигател, радиоуправление и т.н. за да го подкарам, но в крайна сметка прецених, че не си заслужава - такива музейни модели са за гледане, не за каране.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия