Автор Тема: Най-сложният модел в H0  (Прочетена 8823 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #15 -: 01 Юли 2018, 00:05:25 »
Присъединявам се към последния пост на Павел, отнасящ се към прекрасния типоразмер НО. През 2002 сбърках, като от сантиментални причини отнова започнах с 1:87.
Трябваше да си остана само в 1:32 и евентуално теснолинейки в 1:45... , но за отпадането на теснопътната железница съм споделял многократно...
Не налагам мнение. Споделям...
Битият бит... :fool:

 :drinks:

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #16 -: 01 Юли 2018, 00:38:25 »
Ей месинг та месинг
добре че не са от бронз или от медицинска стомана  :lol:
Аз не схващам защо приравнявате качеството на изработката с материала от който е направено
Ако е за качества на материала някой пластмаси бият всички за това и летят в космоса правят скафандри
и т.н.
Това че модела е изработен добре и детайлно няма нищо общо с месинга
и с пластмаса може да се постигне същия ефект
изкуствени очи правят от пластмаса стави протези
не ги правят от месинг
На месинга преди са му викали златото на глубците заради приликата му  ;D

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #17 -: 01 Юли 2018, 09:50:27 »
Пластмасите за които говориш са инженерни , високотехнологични полимери , съответно скъпи.
За масовия жп моделизъм , неподходящи.
Висока цена , голяма трайност на всякакви атмосферни условия и въобще натоварвания , 100 % заместители на скъпи метали,трудни за добив.
Ширпотребата е да се троши и да има производство.
Кога ще се счупи локомотив или вагон направен от такъв материал?
Идеята е на 5-10 години ново изделие.
Освен това са леки като собствена маса.И както знаеш , лекия лок , няма теглителни качества , а лекия вагон , подскача като топче по релсите и обикновено при него се " къса влака " , често дерайлира и прочее.
НО - е дребен мащаб , пригоден за малки жилища.И сам по себе си определя много компромиси относно реализма.
Големите мащаби са друго нещо.Там има поле за творения и изява на всеки.
Да , но трябва и много място за него.
В модела от пластмаса с цифровизацията , ограниченото место , става още по-малко.
Двигател / и , редуктори,осветление,интериор,електроника,баласт за тегло,звук.
При средна дължина 150 - 200 мм. - трудна задача.
--- Месинг - тежък и сравнително евтина сплав.Издържлив на хамалска експлоатация.Почти не старее.Е,след 200 - 300 години-малко.
И ето - тежък локомотив с много място за електроника и други елементи.Почти няма нужда от баласт.
За вагоните е същото.Стабилен и мазен ход на всякакво трасе.Мека сплав / зависи от % мед / лесен за обработка дори и в домашни условия.Естествен и близък изглед до реалността.
За сравнение - пътнически вагон на шихт - полистирол - около 70 гр. / без баласт / , алуминий - 140 - 170 гр. - месинг - 200 - 240 + гр. - без нужда от тежести.
За локомотивите - питай КРАСИ . Неговата 55 , която имах щастието да пипна е с тегло около 450 гр,което за маневра си е екстра.
Магистралните машини отиват към 600 гр. и нагоре.със всички екстри,без гумени бандажи / супер не естествено /
Ето за това месинг.
П.П. Имам вагон / мечтовоз / мерклин - 1957 год.целометалически - ламарина.върви,тежи,не подскача,и освен тук - там олющена боя , други забележки няма.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #18 -: 01 Юли 2018, 10:42:41 »
Ами ето ти го ключа от бараката. Сега така стоят нещата, че оцеляват фирмите с евтино и масово производство, респективно с голям рандеман на печалбата. Тези, които произвеждат по-скъпи и по-дълговечни неща, една по една фалират. Защо - защото няма оборот. А в това проклето H0, дето толкова го фаворизират в Германия, колкото и месинг да натрескаш, с тези миниатюрни говорителчета озвучаването винаги ще е цирк, който няма нищо общо с действителността. А проблемът с мястото лесно се решава, като надупчиш тунели в стените и така влакът съвсем реално обикаля от стая в стая. Може също и отвънка на двора. За съжаление много късно разбрах, че H0 си е детска градина и туйто. Тук при мен осн. мащаб е 0.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #19 -: 01 Юли 2018, 13:22:32 »
Колкото повече се застоявам в този форум толкова повече виждам че има доста съществени разлики или разминавания в критерийте
Това хоби някой трябва най накрая да го раздели на класове или групи .
Изглежда има само колекционери които не карат а се кефят на детайли
има такива които търсят детайли и реализам ама искат и да карат очевидно с някакви компромиси
А има и такива като мен дето не се интересуват от реална железница
аз се кефя на играчката изобщо не е важно дали размерите и детайлите отговорят на действащия прототип
 ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #20 -: 01 Юли 2018, 13:37:21 »
Цитат на: svetljjjo link=topic=5109.msg112204#msg112204 date=1530440552
... виждам че има доста съществени разлики или разминавания в критериИте ...

Ами то това му е хубавото - че има различни интереси и различни аспекти, но в хобито има и нещо общо: "железопътен моделизъм". Трябва да има влакчета, или релси, или нещо свързано с тях.
« Последна редакция: 01 Юли 2018, 13:39:41 от mitko0888 »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #21 -: 03 Юли 2018, 18:37:26 »
Затова различните мащаби би трябвало да са в отделни раздели или най - добре в различни форуми, както е навсякъде по света. :hi:...............................само за сведение аз съм в 1: 35.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #22 -: 04 Юли 2018, 00:21:14 »
Е , за това си КРАСИ - ТАНКИСТА , щото си напред с танковете и 1 / 35 си е класика.
И аз като теб , но смених малко бранда , за по интересно , иначе бронетехниката ми е тръпка.авиация и кораби също.
Освен това си бил по изложбите в руския център на ул.шипка , военно-историческия музей и пжи.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #23 -: 04 Юли 2018, 09:30:12 »
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5109.msg112236#msg112236 date=1530632246
Затова различните мащаби би трябвало да са в отделни раздели или най - добре в различни форуми

Само дето в България, ЖП моделистите сме по-малко от мащабите, но това е друга тема  :spiteful:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #24 -: 04 Юли 2018, 10:56:13 »
Mixy, чест ви прави, че членовете на клуба се опитвате да промените това. Самото му съществуване толкова години, плюс огромната организаторска работа, срещите у нас и вчужбина - свалям ви шапка. :hi:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Най-сложният модел в 1:32
« Отговор #25 -: 04 Юли 2018, 19:49:02 »
Да нe отварям нова тема: Най-сложният модел в мащаб 1 (1:32) - Attilio Mari E.626. Окачване, задвижване, ръчна спирачка (френ) и какво ли не. Един от клиповете му е с английски надписи, има и книга на английски.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #26 -: 04 Юли 2018, 23:05:43 »
ДААА. В сравнение с тези модели нашите в НО са наистина като механизирани играчки.
И все пак мащаба ни е 2 пъти и половина по-малък и сме силно ограничени.
Иначе виждам едни 15 000 евро по релсите , може и повече.
9254 части - за колко ли време и с каква точност се изработват ?
Супер модел,и то изработен преди 20 години.
А тогава технологиите и възможностите бяха други.


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #27 -: 05 Юли 2018, 09:03:44 »
Най-странното е че цената въобще не отговаря на разходите и на вложения труд. Специално този италианец има не много модели, всичките са правени в 10 - 20 бройки. Май само един от последните Е472 е предлаган за продажба - 17000 евро. За останалите е било ясно още преди завършването им кой за кого е предназначен. Като сметнеш няколкото хиляди часа разработка, след това първия образец, (това правено от него самият), след това "серията" от още 9 или 19 локомотива (тук по снимките май някой му е помагал). Слагаме външни услуги - леярна и т.н., материали - профили и др. Реалната себестойност на неговите модели според мен е доста по-висока от цената, на която се продават, или по-точно цената май покрива само материалите и външните разходи, другото е хоби ...

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #28 -: 05 Юли 2018, 12:26:01 »
Добър е италианският дедо. Съмнявам се, че работи точно за без пари. Такъв случай при КАПИТАЛИЗЪМА е просто невъзможен. Интересното е,че някои се опитват да постигнат подобен резултат и в Н0.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #29 -: 05 Юли 2018, 13:35:45 »
Само разсъждавах на глас.

За 626 пише че е използвал 13860 часа, за общо 20 локомотива. Има и едни 4483 часа за разработката и изработката на пилотната бройка. Не разбрах те дали са от общото число или са допълнително. Излиза мин. 700 часа на машина за 17000 евра. Което си е около 24 евра на час. В такава сумичка трудно ще се събере един капиталист, ако ще и от Италия да е - вътра са и материали, и режийни, и данъци, и леярна, гаранции - поддръжка и всичко друго.