Автор Тема: Най-сложният модел в H0  (Прочетена 8829 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Най-сложният модел в H0
« -: 28 Юни 2018, 19:58:26 »
Бързам с това че моделът не е мой, не съм го и помирисвал дори, но се впечатлих от някои детайли при изработката му. Преразказвам някои неща от други форуми:

Локомотив 08.1001 - първоначално френски 241А:

Тип: 2'D1'h4v
Клас: S47.19
Диаметър на задвижените колооси: 1950 mm

В първоначалния си експериментален вид 241А се появява около 1925 година по поръчка на френските източни железници - EST. След изпитанията на първия локомотив (с номер 41 001), се правят някои сериозни преработки, и се стига до серийното произвидство през 1931 година. Произведени са още 40 бройки. За тях е характерна двойна димова тръба (кумин), повишено налягане в котела - 20 атм. До 1935 година са произведени още 27 локомотива, като в SNCF има 49 бройки, а 18 локомотива са собственост на EST, за която е правена и серията 241А. Като че ли производството продължава, някъде се споменава че около 1950 във Франция има 83 локомотива от този тип.

След края на втората световна война на територията в Германия, окупирана от съветския съюз, остават няколко интересни френски локомотива. Сред тях са 231E 18, 241A 21 и 242TA 602. В означенията на френсикте локомотиви цифрите в началото показват колоосната формула, буквите след това са конкретния тип локомотив с такава формула, а цифрите на края в означението са съответния номер от серията. И трите локомотива се харесват на немските инженери и те ги използват за редица експерименти. Първо са преработени според немските изисквания - преместване на машиниста в дясно вместо отляво, заедно с преместването на основните регулатори, спирачки и т.н. от съответната си страна. Така те придобиват и немско означение: 231Е 18 става 07 1001, 241А 21 става 08 1001, а 242ТА 602 става 79 001.

Въпросният 08.1001 (както и други локомотиви) в началото на 50-те е използван за експерименти свързани с горенето на въглищен прах. Конструкцията на рамата позволява да се направи по-различна пещ, сменен е тендера и някои други възли.

Резултатите обаче не са особено добри. Максималната скорост на оригиналния локомотив е 120, идеята е била да се тества до 140, но препоръките на немските изпитатели били скоростта да се ограничи до 110 поради промяната на балансировката и особеностите на окачването. Като цяло характеристиките не достигат тези на стандартен двуцилиндров BR01, който е и с 12 тона по-лек, а общата производителностотстъпва и на 03. Налягането на котела е намалено до 16 атм.

През 1957 завършват експериментите и локомотивът е приет за редовна служба и вози експреси в участъка Берлин - Дрезден. Това продължава кратко, изминати са само около 35 000 км до началото на 1958, когато машината е спряна от експлоятация, а скоро след това е нарязана.

Като модел в Н0 е произведен през 2008 година в 40 бройки от Micro-Finemechanik във вариант на тестови локомотив. Моделът се счита за най-сложния в размер Н0 - съставен е от 2516 детайла. Няколко снимки могат да се намерят на този линк: http://www.train-hobby.com/06230HL.html

А за редовно четящите: Около седмица ще стои на докса - https://ndox.abv.bg/download?id=66d81d377b - 25 снимки общо 60 МВ с по-висока резолюция на тайвански колекционер.

И все пак да има една снимчица и тук:


« Последна редакция: 28 Юни 2018, 20:01:25 от mitko0888 »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #1 -: 29 Юни 2018, 12:34:16 »
Симпатично отношение към темата, но и адекватна цена. :pleasantry:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #2 -: 29 Юни 2018, 14:02:57 »
Зачудих се, откъде толкова голямо количество части, а то много от болтовете и нитовете са отделни детайли.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #3 -: 29 Юни 2018, 17:57:09 »
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5109.msg112161#msg112161 date=1530270177
Зачудих се, откъде толкова голямо количество части, а то много от болтовете и нитовете са отделни детайли.

Болтовете и нитовете са част от бройката, напр. във върховния (за мен) модел в 1:32 - FS E626 - има 9280 детайла, от които 3999 са разни части, а останалите 5281 са нитове, болтове, гайки и шайби.

За 08.1001 още не съм намерил подробно описание, но сигурно детайлите му са около 1000, без да броим нитове  и разните телчета в сноповете кабели.


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #4 -: 29 Юни 2018, 18:42:32 »
Виждам , че тук също разискват прототипите









« Последна редакция: 29 Юни 2018, 18:44:42 от Adrian »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #5 -: 29 Юни 2018, 18:52:31 »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #6 -: 29 Юни 2018, 20:59:12 »
Красота.
И като го гледам се пипа само с памучни ръкавици и трудно се търкаля по релси , освен ако трасето не е конец , навсякъде и съответно да няма и 1 прашинка.
И разбира се като всички истински реалистични модели , няма гумени бандажи.
Перфектно изпълнение.
Разбира се си заслужава и цената , която видях в по-горен пост.
Хубавите неща струват пари.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #7 -: 29 Юни 2018, 22:52:09 »
Струват..........но основният и най-съществен недостатък на такивата модели е именно това - че просто не стават за сериозно каране по макет, та ако ще релсите да са опънати под конец и стерилни, независимо от сбирщината от скъпо стуваща карантия - двигател, трансмисия и т.н. Това са бижута, които да ти седят в прозрачната витрина и да си ги гледаш, за каране си трябват устойчиви на движение и вибрации ширпотреб модели. В допълнение, като ще се плащат такива пари, несравнимо по-добър вариант са едрите мащаби 1:32 и 1:45. Тогава можеш да се похвалиш, че имаш истински влак вкъщи, който единственото, което не може, е да вози хора. Движението, озвучаването и т.н. просто е коренно различно и много по-близко до истината. Дори и най-изпипаното и скъпо H0 e порнография в сравнение с едрите мащаби. Разликата е все едно между това да се самозадоволяваш и да ти се изредят 10-15 мадами да ти правят френска любов. Не е също без значение факта, че при мен държавата дебне всичко и няма как да сме като един небезизвестен бургаски казан за варене на бензин и нафта, който все официално е с нулева печалба, ама в действителност знаете какви заплати раздава. То и в Германия между другото нашего брата е бая ощетен, понеже там практически има "ергенски" данък, който отново почват да го начисляват и на теб, и на жената, след като децата са ти пораснали и са самостоятелни. 300 евро всеки месец ергенски данък - ето ти един такъв модел за по-малко от година, само че отишъл в джоба на баба Ангела.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #8 -: 30 Юни 2018, 11:50:42 »
Едва ли халтавите бараки на масовите полистиролни производители са по - устойчиви на каране от месинговите модели. Просто всеки гледа от своята камбанарийка. Със сигурност има и такива, които си ги и купуват, и карат. Става дума за критерии на които трябва да отговаря един модел. Някои предпочитат той да е максимално близък до оригинала, като есествено му създават и подходящо за каране трасе. Що се отнася до цената на моделите в единица или нула, то при такова насищане с детайли сумата е в порядъци по - висока. Има и друг момент, който не е за пренебрегване, цената на месинговите модели във времето само расте, за разлика от тази на масовия бакелит. :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #9 -: 30 Юни 2018, 12:26:24 »
Точно много по-устойчиви са, просто защото са предвидени за каране до дупка..Особено пък Мерклин - там не наблягат на детайлите, но моделите са метални, здрави, не изискват кой знае каква поддръжка и са практически вечни. Този мащаб (1:87) и "максимално близък до оригинала" са две взаимно изключващи се понятия. Просто има ли мащаб, има и "генерализация", няма начин. Това ми е професията, та тия работи са ми ясни. А пък озвучаването е без база за сравнение, понеже в едрите мащаби вътре има по два големи говорителя като за касетофон. Плюс това точно "максималният реализъм" води до непрекъснато обикаляне с кутийката по трасето с цел събиране на частите от него, особено в дребните мащаби. Наред с това има и още един проблем, казват му "цинкова чума" или деградиране на метала с времето. Всъщност понятието е неправилно, понеже се появява не само при цинка, а и при всички метали и сплави, вкл. при месинга. Да не говорим, че няма как да не те заболи главата, като знаеш, че даваш луди пари за модели, които се правят за жълти стотинки в Китай. Вече няма некитайски модели, включително тези от месинг. Аз самият имам супер детайлен модел в мащаб 1:24, с отделни седалки, багажници, дръжки, вътр. панели, отварящи се врати, табелки, четими с невъоръжено око, при който няма за какво да се хванеш. Е пак е китайски, но то кое вече не е. Мисълта ми беше друга - канех се да му купувам двигател, радиоуправление и т.н. за да го подкарам, но в крайна сметка прецених, че не си заслужава - такива музейни модели са за гледане, не за каране.
« Последна редакция: 30 Юни 2018, 12:31:11 от IKAR »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #10 -: 30 Юни 2018, 14:44:51 »
За първи път чувам, че месинга е предразположен към цинкова чума. Моля те, дай повече подробности по темата. :lol:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #11 -: 30 Юни 2018, 15:49:12 »
Още нещо по темата https://www.youtube.com/watch?v=vLAYBK3jMXY

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #13 -: 30 Юни 2018, 16:10:00 »
Още вкусно от месинг https://www.youtube.com/watch?v=mEoBTS0dk2A ................чакаме да го хване ЦИНКОВАТА чума. :sarcastic:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Най-сложният модел в H0
« Отговор #14 -: 30 Юни 2018, 23:15:55 »
https://m.youtube.com/watch?v=wZ2Yvr2Ap48
Направо да си оближеш пръстите.....Само трябва малко по-високо да вдигнем летвата :)

Лично за себе си считам, че направих огромна грешка, като почнах преди години в H0
« Последна редакция: 30 Юни 2018, 23:25:01 от IKAR »