Пластмасите за които говориш са инженерни , високотехнологични полимери , съответно скъпи.
За масовия жп моделизъм , неподходящи.
Висока цена , голяма трайност на всякакви атмосферни условия и въобще натоварвания , 100 % заместители на скъпи метали,трудни за добив.
Ширпотребата е да се троши и да има производство.
Кога ще се счупи локомотив или вагон направен от такъв материал?
Идеята е на 5-10 години ново изделие.
Освен това са леки като собствена маса.И както знаеш , лекия лок , няма теглителни качества , а лекия вагон , подскача като топче по релсите и обикновено при него се " къса влака " , често дерайлира и прочее.
НО - е дребен мащаб , пригоден за малки жилища.И сам по себе си определя много компромиси относно реализма.
Големите мащаби са друго нещо.Там има поле за творения и изява на всеки.
Да , но трябва и много място за него.
В модела от пластмаса с цифровизацията , ограниченото место , става още по-малко.
Двигател / и , редуктори,осветление,интериор,електроника,баласт за тегло,звук.
При средна дължина 150 - 200 мм. - трудна задача.
--- Месинг - тежък и сравнително евтина сплав.Издържлив на хамалска експлоатация.Почти не старее.Е,след 200 - 300 години-малко.
И ето - тежък локомотив с много място за електроника и други елементи.Почти няма нужда от баласт.
За вагоните е същото.Стабилен и мазен ход на всякакво трасе.Мека сплав / зависи от % мед / лесен за обработка дори и в домашни условия.Естествен и близък изглед до реалността.
За сравнение - пътнически вагон на шихт - полистирол - около 70 гр. / без баласт / , алуминий - 140 - 170 гр. - месинг - 200 - 240 + гр. - без нужда от тежести.
За локомотивите - питай КРАСИ . Неговата 55 , която имах щастието да пипна е с тегло около 450 гр,което за маневра си е екстра.
Магистралните машини отиват към 600 гр. и нагоре.със всички екстри,без гумени бандажи / супер не естествено /
Ето за това месинг.
П.П. Имам вагон / мечтовоз / мерклин - 1957 год.целометалически - ламарина.върви,тежи,не подскача,и освен тук - там олющена боя , други забележки няма.