Автор Тема: Преработване на колоси от АС за DC  (Прочетена 1939 пъти)

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Тук ще ви покажа моя метод за преработване на колоси на мерклин за променлив ток
тоест такива които не са изолирани така че да станат изолирани и да могат да се движат
по постоянно токови системи или по цифрови


Първо с клещи човки хващам оста и с въртеливи движения изваждам
двете колелца. Ако не се получава може да се нагреят с пистолет за горещ въздух.
Оста и колелцата са от различни метали и колелото се изважда много лесно
след като се нагрее



Виждал съм и други методи примерно да се среже оста по средата и да се снади после с тръбичка но това не е надеждно навсякъде.
Примерно на тоя тип вагони може да се види на снимката че шахтата за колелата е
изцяло метална и куполонга също е захванат за шахтата така че изолирането на оста по средата не върши работа. Няма да свърши работа и колело за DC системи то е изолирано само едното оста и другото колело са във верига съответно или + или - ще излязат на куполонга
и ако следващия вагон е наобратно в двата купулунга ще се серещат + и - и ще искри
много кофти даже и да се движи системата понеже връзката е хлабава и не може да даде силно късо пак е неприятно и опасно особено за DCC.



За това трябва и двете колелца да се изолират от оста.


Следваща стъпка с бургия 2,2мм защото повечето оси на мерклин са 2мм
разпробиваме отворите на колелата.
Това е хубаво да се направи на стендова бормашина или такава със стойка за да може да
се пробият отворите точно вертикално . Важно е да се стремим да са вертикални защото ако има някакъв ъгъл различен от 90 градуса после колелото ще играе .



Трета стъпка отрязваме две парченца около 1см от термосвиваема шлаухка 2мм
нанизваме едното на оста така че тя да не се подава и нагряваме само края с запалка или пистолет съвсем малко колкото да се свие и да придобие формата на оста .



Взимаме едното колело и с две ръце със силен натиско но много плавно го нанизваме
така че да се подаде оста около 4мм .После и другото по същия начин .
след това с макетен нож изрязваме от външната страна шлаухката плътно до колелата.
И сега идва пипкавата част да напаснем разстоянието между колелата
Аз процедирам така защото меренето с шублери линий и други подобни ме изнервят по принцип.
Взимаме една стрелка ква и да е
първо мерим колелата на правия участък да влязат в релсите и то не плътно да има малко свободен ход около 2мм наляво и надясно.
След това слагаме колелото на участъка от стрелката между езика и двете разклонения.
Там където е изолирано с пласмасов триъгълник а от другата страна къв релсата има
пласмасов ограничител водач който води колелото да не хване в грешната посока на стрелката.
Точно в тоя участък най важния напасваме колелото да минава свободно
това гарантира безпроблемно движение на вагоните и с максимална скорост.

Ето така ще изглежда готовото колело



Като завършим горните процедури хващаме мултицет и на пищялка с клема крокодилче
едната сонда захващаме за оста и с другата първо чукваме на оста от външния край на колелцата да писне да сме сигурни че има връзка и после проверяваме двете колелца
да не пищи.
Обикновено всичко е наред но по някога се случва шлаухката де се скъса и да прави късо
колелото с оста а това е кофти . Ако е станало така вадим колелото и повтаряме процедурата

И като сме готови слагаме ги на вагончето и си джиткаме с кеф
че сме си спестили маса пари за колела и купалунзи




Ако не се виждат снимките в блога е има същата тема
https://dccarduino.blogspot.com/2018/07/dc.html

Ако някой иска размяна имам около 30 броя колелца АС в Н0 разменям за такива ДС  :yes: