Доколкото мога да анализирам, тези траверси се държат за релсите в три точки, което не им позволява да се въртят спрямо тях. Това би било полезно в условия, при които има надлъжно натоварване на релсите, например по наклони, което може да предизвика взаимно движение (разминаване) на релсите - тогава няма да се извъртат траверсите, с което да стеснят междурелсието.
Очевидно, според както гласи статията, това позволява и да се строи железен път без баластра - именно защото тези траверси удържат релсите неподвижно една спрямо друга (или най-малкото запазват междурелсието непроменено), както преди е правела баластрата. Поне така го виждам аз.
Да видим как ще повлияе тази технология на возенето.
А някой може ли да ми обясни какви са тези въздуховоди, които са монтирани на тунела? Те само по време на ремонта ли се използват (за вкарване на свеж въздух за работната група) или имат някаква роля за самите влакове?