Автор Тема: Линк към нещо интересно - има все пак връзка с хобито ни!  (Прочетена 183849 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Тея траверси май се казваха Y-траверси и са положени по трета линия, а тунелът е Гълъбец.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Y-траверси:





И тежката артилерия на Тошко:

http://bgrail.info/photos.php?mode=show_picture&pic_id=3443

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Да де ама каква е идеята на тия Y-ци? По-малко коеф. на топлинно разширение или?

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Доколкото мога да анализирам, тези траверси се държат за релсите в три точки, което не им позволява да се въртят спрямо тях. Това би било полезно в условия, при които има надлъжно натоварване на релсите, например по наклони, което може да предизвика взаимно движение (разминаване) на релсите - тогава няма да се извъртат траверсите, с което да стеснят междурелсието.
Очевидно, според както гласи статията, това позволява и да се строи железен път без баластра - именно защото тези траверси удържат релсите неподвижно една спрямо друга (или най-малкото запазват междурелсието непроменено), както преди е правела баластрата. Поне така го виждам аз.
Да видим как ще повлияе тази технология на возенето. ;)
А някой може ли да ми обясни какви са тези въздуховоди, които са монтирани на тунела? Те само по време на ремонта ли се използват (за вкарване на свеж въздух за работната група) или имат някаква роля за самите влакове?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: pavel75 link=topic=512.msg40689#msg40689 date=1273047067
http://www.90minuti.info/bgrail/forum/viewtopic.php?f=13&t=3810&p=87847&hilit=y+%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8#p87847

тук има малко повече инфо

От там:
Цитат
Обединението приложи за пръв път в България нов вид конструкция на железния път на асфалтобетонова основа със стоманени Y (ипсилон) траверси, система FFYS-ATS. Целта на полагане на безбаластов железен път, система FFYS-ATS, е трайно да се стабилизира положението на железния път по ос и ниво. Това се налага от тежките експлоатационни условия и специфични особености по габарита в тунел 3. Приетата конструкция на безбаластов път притежава голяма стабилност в хоризонталната равнина, което позволява полагането му независимо от радиуса на кривите, съобщават от фирмата изпълнител.

Интересно - безбаластров път...а със шума как е? :scratch_ones_head:

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: pach link=topic=512.msg40697#msg40697 date=1273050349
...
Интересно - безбаластров път...а със шума как е? :scratch_ones_head:

В HO и ТТ нямало да се чува много  :lol: :lol: :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Мдаааа, това е на 100% сигурно! :lol: :lol: :lol:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Той тоя път най-вероятно е и безнаставов, което по дефинция означава по-малко шум.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: Vlado link=topic=512.msg40711#msg40711 date=1273054656
Той тоя път най-вероятно е и безнаставов, което по дефинция означава по-малко шум.

Хахааа, (в духа на оная реклама  ;)) вече и железниците не са това което бяха!!!
 :lol: :lol: :lol:

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
според мен няма връзка между вид на траверсите и безнаставов път. да сподели накой, а за шума участъка е малък и ако си спален вагон ще спиш като къпан.

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Това само при положение, че сложат и душове в спалните вагони... човещинка си е  :lol: :lol: :lol:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Цитат на: Gervasii link=topic=512.msg40959#msg40959 date=1273548471
според мен няма връзка между вид на траверсите и безнаставов път. да сподели накой, а за шума участъка е малък и ако си спален вагон ще спиш като къпан.

Аз също смятам, че няма връзка и само изказах предположение, защото все пак това са нови технологии, пък в по-развитите жп администрации, където масово се прилагат такива технолиги, безнаставовият път е отдавна наложил се. Та затова предположих, че и в нашия случай пътят няма настави.
« Последна редакция: 27 Май 2010, 09:06:51 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
http://www.transsystem-bg.com/proekti.html
Разгледайте по - надолу ...и са в PDF-файлове.
 :yes:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1014
  • Рейтинг: 261
    • bgrail.info
Гълъбеца с новия безбаластов път е по-шумен от нормален безнаставов път в тунел. Има някакво специфично фучене.