Автор Тема: Линк към нещо интересно - има все пак връзка с хобито ни!  (Прочетена 233302 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Величествени!

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1175
  • Рейтинг: 180
  • HO, София
Да, това си е сериозна работа....  :)

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Бизнесмен възстанови парен локомобил от 1806 г., ще задвижва влек на Перелик



Локомобил, произведен през 1806 г., който вече не се среща по света, възстанови напълно Кирил Асенов от Смолян. Той се задвижва с пара при горене на дърва и е създаден от “Маршъл и синове”.
Асенов, който е сред крупните индустриалци в града, видял рисунка на подобна машина във френския ски курорт Межев. Ротшилд задвижвал с такъв локомобил първия лифт в историята на света.
Известният богаташ страдал от астма и му препоръчали през зимата да живее на височина над 1000 метра вместо в Париж, тъй като студът карал влагата да се превръща в скреж. Правел опити да кара ски с помощта на някакво подобие на днешния влек, теглен от магарета.
По-късно пак в Межев Ротшилд съзрял в далечината как латифундист с подобен локомобил оре ниви и се сетил, че тази машина може да тегли влека вместо магаретата.
Едрият земевладелец дал под наем локомобила на богаташа, тъй като през зимата не му вършел работа за нищо. Реално Ротшилд е създател на първия механизиран лифт в света през 1812 г.
През зимата забравили да източат водата, която замръзнала, и машината се повредила. Въпреки това курортът и досега приютява световния хайлайф, а Франция е една от двете страни на планетата, които произвеждат лифтове.
“Видях рисунката в кметството в Межев. Беше шарж - тогава не е имало фотография. Запалих се и пусках обяви в продължение на две години в два национални всекидневника. Най-накрая се обади един човек, че има подобна машина, която отдавна не работи”, казва Асенов.
Купил я като вторични суровини за 8000 лв. Докарал я с камион в насипно състояние.
Чарк по чарк възстановявали локомобила с инженерите в предприятието в Смолян повече от година. Идеята на Асенов била да направи реалност френския шарж в спортно-туристическия център “Перелик” над Смолян и по този начин България да стане атракция за света. Тя обаче е била блокирана от екоинспекцията в Смолян, която не му разрешила, защото атракцията щяла да увреди природата.
“Вредните му емисии са колкото на готварска печка.
Машината работи и може да тръгне във всеки един момент. Сега стои на входа на предприятието ми и радва децата, които няма как в града да видят подобно нещо, тъй като сме единствената област в България без железопътен транспорт”, казва Асенов.
Локомобилът е на специален постамент и всеки може да го види отблизо. Временно е извадена само горивната камера, за да не ръждясва.
Планът на Асенов е бил със старата машина, която има 18 киловата мощност и гори 0,3 кубика дърва, чрез редуктори да обслужва влек с дължина 680 метра. С инженерите изчислили, че така ще тегли средно по 100 скиори на час.
Локомобилът има странна съдба през двувековното си съществуване. В България го докарали двама братя от Варна, за да орат нивите си и да вършеят с него пшеницата. След национализацията се озовал в цигарена фабрика, а след това в мандра, където използвали парата, за да пастьоризират мляко.
Досега Асенов е виждал подобен модел в Германия. Собственикът му разказал, че имал предложение да го продаде срещу 200 000 евро, понеже имал антикварна стойност, но отказал. Асенов също е категоричен, че няма да продаде локомобила, дори да му предложат повече пари. Предпочита да му се радват децата, докато не му позволят да осъществи идеята си да го качи на високия 2191 метра връх.
Предприемачът произвежда над 700 продукта за различни клиенти, сред които “Костал”, “Бош”, “Макита”, “Шнайдер”, “Либхер”, “Фесто” и др. Основател е на индустриален клъстър с три компании, в който работят над 2000 души. Така всеки девети смолянчанин е зает в автомобилостроенето, а в Германия - всеки седми.
Асенов е двигател за създаването на екологичния ски курорт Перелик на едноименния връх още от 90-те години на миналия век. Управлява дружеството СТЦ “Перелик”, което спечели конкурса на община Смолян за изграждането му. Стартът му обаче се бави заради възражения на знайни и незнайни екологични организации.
“Направих план за курорт, който щади природата и ще осигурява много работни места, но инвестицията не може да се реализира. Появиха се екоорганизации, които търгуват със загрижеността си към природата. Имаше жалба чак от Тутракан”, разказва Асенов. Според него милионните градове много повече вредят на природата от писти и лифтове, които като туристически продукт биха дали единствения поминък на Смолян и региона.
Вместо ски курорт върху земята, която е купил, Асенов е направил еколоджа The Bear House. В него няма нито водопровод, нито електричество. За светлина служат свещи и фенери, окачени по стените и по пода. Водата за битови нужди е от разтопен сняг и дъжд от покрива, който се събира в дървена каца по гравитачен път - посредством ръчна помпа се използва в санитарните помещения. Белег на цивилизация са единствено диваните и фотьойлите, направени по поръчка в стила отпреди век - от т.нар. тип дистрес. През лятото Къщата на мечките реално не съществува, тъй като се превръща отново в хамбар за складиране на слама.
Пред нея вече ежегодно в края на юли се провежда джаз фестивал в зала от слама с участието на световни знаменитости, на който е организатор фабрикантът. Асенов пръска сламата, доставена на върха за рекултивиране на естествения картол, повреден от изнасянето на чимове през 80-те години, когато в Смолян минава Корпусът на мира. Понеже на такава височина няма хумус, от гниенето ѝ тревата се възстановява напълно в естествения си вид, както е било преди 30 г.

Цялата статия тук: http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=41408   :hi:


TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Историята знае много примери на уникален дизайн, проправили пътя за развитието на новата визия на превозното средство, а след това незаслужено забравени . Един такъв пример е създаването на първия комерсиален успех на проекта за ски - гъсеница трактор в света, влезе в аналите на технология, наречена Lombard Steam Log Hauler ( парна горски трактори Ломбард ).
Из статьи "Лесные монстры Ломбарда" (Грузовик Пресс №3, 2010 г.)




« Последна редакция: 12 Юни 2015, 20:11:37 от TheJackal »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Наскоро с някой от вас си говорихме за бъдещето на превозите и как наличните вагони на запад,ще започват да стават излишни.Някой се учудиха за многофункциалността на контейнерите,или поне аз останах с такова впечатление.Ето нещо по темата.


http://www.ecotechnika.bg/bg/menu//post/13148/A-Award-vlast%D0%B5linyt-na-kont%D0%B5jn%D0%B5rit%D0%B5
Факт е и,че се появяват у нас като собственост на БДЖ било то дву или 4 осни
 http://i49.vbox7.com/o/c90/c90427ad430.jpg


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
При мен следният линк зарежда сравнително бавно - за около 30 секунди, при вас може би ще е за 1-2 мин,
но ако го изчакате докрай - няма дасъжалявате. Азлично се въртях и радхождах там най-малко час.
Щи ви хареса сигурен съм. Останалото инфо къде е тази приказка ще намерите там:
http://www.eisenbahnwelten-rathen.de/files/rundgang/virtualtour.html

Браво на човека сетил се на направи това своеобразно "СтрийтВю" в този кът.
 :clapping: :clapping: :clapping: :hi:
Приятна разходка (освен360 градуса, - може да кликате на съответните точки  :yes:)
Какви са ви коментарите за това и ...в кой мащаб е всъщност?

В такъв хотел бих си почивал поне пет дена:
http://www.eisenbahnwelten-rathen.de/

ПП. На панорамата отгоре има още две такива - от другият кът на тематичното паркче и от стандартна стая в хотела - вижте и тях  ;D
« Последна редакция: 03 Юли 2015, 14:52:45 от pach »

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Обикновенна градинска железница. Релси LGB, подвижен състав и останало в I, мащаб 1:32. Между другото, американците са царе в този мащаб, при техните площи творят чудеса :buba:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: pach link=topic=512.msg100069#msg100069 date=1435924065
При мен следният линк зарежда сравнително бавно - за около 30 секунди, при вас може би ще е за 1-2 мин,
но ако го изчакате докрай - няма дасъжалявате. Азлично се въртях и радхождах там най-малко час.
Щи ви хареса сигурен съм. Останалото инфо къде е тази приказка ще намерите там:
http://www.eisenbahnwelten-rathen.de/files/rundgang/virtualtour.html


Хм, интересно. Сигурно нещо съм се объркал ... Примен на четвъртата секунда линийката се запълни (страницата се зареди). Хубава градинка. Мисля че някъде бяхме писали за нея, но не пречи да си я припомним.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Да вярно, че се зарежда по-бързо(бях отворил едновременно и програмите с които работя, а теса "тежки").
не само градинката но и железницата, и каналите с корабчетата...пък и самият хотел са доста приятни.
А отсреща (от другата страна на реката) има страхотно малко паркче с доста панорамни снимки - от там "влезнах" в хотела с тематичния парк всъщност.
 ;D

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Изграждане на Рилския водопровод, докарващ вода до София:




pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: TheJackal link=topic=512.msg100307#msg100307 date=1437462972
Изграждане на Рилския водопровод, докарващ вода до София:
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)


Повече по въпроса можеш д анаучиш тук:
http://www.viksofia.com/main.php?action=about

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Откриха съкровището на нацистите: Влак със злато намерен в Полша. Откривателите искат 10%

Съкровището на нацистите е открито, намериха цял влак със злато в Полша

Двама мъже твърдят, че в областта Валбжих в Полша са намерили брониран нацистки влак, пълен със скъпоценности и оръжия. Съкровището на нацистите е една от най-големите местни легенди, а те твърдят, че историята е истинска.

Медиите съобщават, че влакът е открит от двама мъже, които проучвали отдавна забравен тунел в полските планини. Влакът е изчезнал преди 70 години, когато нацистите са се опитвали да скрият заграбени богатства от съветските войници. Според местната легенда, влакът е съхранявал несметни богатства, злато и оръжие и е бил изпратен на югозапад през планините към границата. Днес двамата мъже, които твърдят, че са открили съкровището на нацистите, искат 10% дял от богатството, за да кажат на властите за откритието си.


„Адвокати, армия, полиция и пожарникари работят по този случай. На мястото, където е намерен влака, никога не са правени разкопки. Не знаем какво може да открием“, казва Марика Токарска, член на общинския съвет на областта Валбжих. Местните медии съобщават, че влакът, пълен със скъпоценности и оръжия, е изчезнал през 1945 година.


Заминал от тогавашния германски град Бреслау, настоящ Вроцлав, точно когато Червената армия стигнала до Полша в края на Втората световна война.


Медиите твърдят, че бронираният влак е принадлежал на Вермахта . Радио Вроцлав пък съобщава, че той е влязъл в тунела в близост до двореца в Долна Силезия, но никога не е излязъл от там. По-късно тунелът е затрупан, а местоположението му забравено. Същото радио съобщава, че влакът е бил пълен с оръжие, индустриално оборудване и скъпоценности. Токарска твърди, че местоположението и съдържанието на влака не са известни, а някои скептици допълват, че няма доказателства, че съкровището на нацистите някога е съществувало. „Много хора са търсили влака, някои дори повредиха и релсите в желанието си да го открият, но никога, нищо не е намирано“, казва историчката Йоанна Лампарска.

Както е известно, през Втората световна война, нацистите са използвали редица влакове, за да превозват скъпоценности и оръжия към Берлин от анексираните държави.

През това време американците, руснаците и останалите съюзници напредват към столицата на Германия, от запад и изток през зимата и пролетта 1944/45 година. По време на своя „Златен влак“, нацистките сили са изпратили 25 вагона от Будапеща към Германия, пълни със съкровища, злато, сребро и снимки, а общата им стойност се оценява на 176 милиона евро. Колко ще струва съкровището на нацистите от Полша, предстои тепърва да бъде изяснено.

- See more at: http://pan.bg/view_article-59-32091-Otkriha-sykrovishteto-na-nacistite-Vlak-sys-zlato-nameren-v-Polsha-Otkrivatelite-iskat-10.html#sthash.BFjegs9c.dpuf



Полша потвърди съществуването на нацисткия влак, пълен със злато и скъпоценности. От кметството в град Влабжих обаче държат местоположението на композицията да остане в тайна.

Години наред влакът със злато беше само градска легенда. Преди седмица поляк и германец обявиха, че са открили митичната композиция, но ще разкрият къде се намира, ако получат 10 процента от стойността на богатствата. Те дори наеха адвокат, който да защити правата им върху откритието и да гарантира за достоверността на твърденията им.

Полските власти обаче са категорични, че намереното богатство - независимо от неговата стойност - принадлежи на полската държава.

http://btvnovinite.bg/article/svetut/nacistki-vlak-palen-sas-zlato-e-otkrit-v-polsha.html

и видеоклипа от обледните новини днес на бтV:
http://btvnovinite.bg/article/svetut/nacistki-vlak-palen-sas-zlato-e-otkrit-v-polsha.html


Ще е изключително интересно за полските и немски моделисти и историци,
наличието на съвсем запазен подвижен състав от онова време.
Може би и локомотива е там все още!?!!!!
« Последна редакция: 27 Август 2015, 13:19:03 от pach »

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
На Нашмаркт във Виена се изгражда миниатюрен модел на Тирол с 2000 м. ж.п.линии, както и шосета, сгради, планини и т.н. Очаква се да бъде открит за посетители през 2016 г. В страницата освен прясна информация за хода на изграждане, има и препратки с видео за етапите на изграждане и др. Пазарът Нашмаркт е съвсем в центъра на града и любимо място за туристи.

http://www.miniatur-tirolerland.at/anlage/videos/.

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48