Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Коя е тази машина?

<< < (5/16) > >>

Nenchev:

--- Цитат на: svetljjjo link=topic=5127.msg112955#msg112955 date=1538735240 ---Е браво станало е добре. Ако направиш няколко снимки ще е още по добре че от видеото не се вижда детайлно  вече сглобения модел. 
И предната талига не е ли малко назад сложена стои някак малко празно отпред не знам може модела да си е така
не съм запознат с реалния просто ми се струва че стърчи прекалено пред предната талига  :)

--- Край на цитат ---

Ето и елементи от неговото собствено задвижване:



Просто, елементарно и надеждно.  От оста - кардан, от кардана в двигателя...



Има си собствени бленди.

Блендите са от фотополимерна смола, а трансмисията от PETG.  Зъбните колела - класиката в бранша NYLON.

svetljjjo:
Да и задвижването е хубаво . Според мен това зацепване червяк -зъбчатка  е най продуктивно особено за ниски скоротси
върви много гладко и равномерно.

Имам една препоръка само вижда се че закачването към шасито е измесено към задната ос
от мойте експерименти и опити стигнах до извода че за най добро сцепление на всички колоси центъра на тежеста трябва да е разпределен равномерно върху тях ако не е при движение винаги едната от двете колоси не прилепва към релсите заради неравности по трасето а то никога не е перфектно .

pach:
Има и един недостатък обаче.
В практиката е доказано, че червяка сваля рязко
оборотите, но когато е двоен и е пръв от двигателя.
Когато е предпоследен, тоест като тези талиги, пак
сваля оборотите, но там е твърде шумен.
Иначе замисъла е хубав, както и изпълнението до тук!
 :hi:

mitko0888:
Червяците на края не шумят повече. Шуми зъбна предавка преди тях, ако има такава. Тук май няма такава, за разлика от "универсалното" задвижване някъде в друга тема. Но пък с такова задвижване червяците избутват и натискат двете колооси наляво или надясно, в зависимост от посоката на движение. Трябва колоосите да се оставят без луфт към талигата.
С тези два червяка не разбрах как се ограничава оста им (валът) да не мърда напред и назад. От първата снимка виждам че двата червяка са "подпряни" на талигата, а не са центровани с колосите. От едната страна трябва да има поне съчмена подпора, от другата - някаква втулка с ограничител на вала. Освен това така карданът ще е доста далеко от оста на въртене на талигата - ще трябва да е от удължаващите се.
Оста на въртене на талигата не пречи че не е в средата. Ако трябва от дългата страна може кошът да натисне с една пружинираща пластина. За да прилепват хубаво и четирите колела трябва и едната ос да се клати около надлъжната ос, т.е. талигата да се направи триточкова, ако имах принтер аз бих го направил, въпреки че чак толкова не е необходимо да се усложнява.
Все пак ми е интересно как ще е "подпрян" кошът на тези надявам се две задвижващи талиги? Педполагам че няма да се държи само на два винта в дупките.

Nenchev:
pach хубаво ме посъветва в началото на темата да давам повече разяснения по нещатата, които правя, ама на - не си взех поука....Та, ето ги разясненията:

1. Технология на изработка - всички фабрични трансмисии са изработени по технология шприцване, докато тази трансмисия е проектирана да се изработва FDM (FUsed Deposit Modeling).  При шприцването детайла се получава монолитен, плътен.  При FDM технологията се изработва на отделни слоеве, които термично се сплепват един с друг.  Това автоматично води до много по-малка якост и здравина на FDM детайлите.  Поради тази причина се налага увеличаване на размери - дебелени на стени и др.  Само за пример - за една такава шприцвана трансмисия дебелина на стената от 0,8 мм е напълно достатъчно, докато за да се получи същата здравина при FDM-а стените са поне 1,5 мм.

2. Също поради горните причини, шприцваните трансмисии са кутийки от 2 части с малки пластмасови оси за зъбните колелца.  При FDM такива оси ще са много крехки.  Вариант за изработка - метални оси.  Само, че мен не ми се занимава да набивам по 5-6 оси с диаметър 2 мм и дължина 8-10 - доста сръткава работа си е и затова го опростих.

3. Оста, на която са набити червяците е свалена ниско долу - почти на нивото на рамата.  Електродвигателя също е свален максимално ниско - осите на двигателя и на червяците са в една линия - по този начин постигам 2 неща:  избягване на допълнителни чупки в карданите, намаляване триенето и шума и сваляне на центъра на тежестта максимално близо към релсите - прави машината малко по-стабилна.

4. Корубата не се закрепва директно на трансмисията.  Машината има рама/шаси.  На тази рама с помоща на винт се закрепва трансмисията.  Отворът в рамата има луфтове, за да може трансмисията да компенсира накланяне и усукване при движение;

5.  Оста на червяците лагерува в отвори - втулки, като има ограничители в предния и задния край, които да пречат на аксиалните измествания;

6. Радиалните измествания на колелата са направени умишлено - около 0,5 мм в двете посоки - за да компенсират неравности по релсите.  Осите са вагонни - имат остри стърчащи краища, които при максимално изместване опират в конусовидни отвори на блендите/фланците;

7.  Предната и задната страна на трансмисията завършват в триъгълна форма - за да дадат възможност за накланяне на коша.

И не на последно място - отвора за въртене на талигите - умишлено е изместен от центъра, основно поради 2 причини:

1. В конкретния случай с 32, а и с 19 - машината е около 30 см дълга, талигите са в краищата и при завой R1 средната част на машината излиза извън релсовия път.  Излиза сериозно - с малко над една ширина.  Първо, не изглежда добре, второ ако има статични елементи около релсите - особено стълбове може и да опира.  Отворите са преместени по-близо към центъра, за да се намали изнасянето на средната част на машината.  Това води до друг недостатък - изнасяне на предната и задната час, но за съжаление пълно щастие няма и смятам, че това решение е един приличен компромис.

2 Втората и най-важна причина за изместване на вертикалната ос на въртене в задния край е карданът -  при въртене на талигата, карданът се изкривява.  Изкривява се в точката на карето.  Колкото е по-голямо разстоянието между карето и оста на въртене на талигата, толкова по-голям е ъгълът на завъртане на кардана и съответно неговото удължаване.  Поради тази причина оста на въртене е приближена максимално до карето на кардана.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия