Та, ще обясня подробно техниката на изработка която използвам аз за изработка на моите модели:
1. Събирам всичката възможна информация за обекта за моделиране, снимки, чертежи и каквото намериш из нета. Винаги се оказва че началната информация е непълна и доста неточна. Това го разбираш след като сглобиш и почти боядисаш първото прототип на модела.
2. Почваш да търсиш варианти да се снабдиш от колеги със снимки и размери или заплануваш пътуване да си го заснемеш и измериш сам ( когато прототипа не ти е по местоживеене)
3. Почваш да разработваш чертежи или и 3д модел. Изпадаш в дилема кое е вярно - чертежа, снимките или размерите. Чудиш се, но с практиката почваш да улучваш къде е истината.
4. Представяш предварителните чертежи и 3д модел на хора които знаят какво и как трябва да стане.
5.Коригираш и вече си мислиш че си на прав път.
6 Поне аз базирайки се на моята си техника си правя разгъвки на 3Д модела, на чиято база правя програмките за рязане.
снимката е на друг мой модел, не е на серия 18, но техниката и технологията са ориентировъчни.
Обикновено са 2 програмки, едната е за контура по който се реже, другата е за гравирането
7.Да съм честен в практиката си до сега не съм попада на режещ плотер в която и да е рекламна агенция на който да режат нещо по дебело от ПВЦ фолио за букви, затова си ги режа на лазерчето в къщи.
PICT0011 by
Dimitar Stefanoff, on Flickr
То е най обикновено китайче 40W, на което съм махнал оригиналния контролер (голям бъгав буклук) и съм му сложил такъв работещ с G-код.
PICT0013 by
Dimitar Stefanoff, on Flickr
8. След рязането на детайлите ги залепям един за друг с най обикновено цианакрилатно лепило (Каноколит)
PICT0014 by
Dimitar Stefanoff, on Flickr
9. Относно PVC 8-10 мм , всеки занимащ се поне малко с моделизъм знае че се реже с макетен нож като халва, но аз си го калибровам на размер с циркулярчето и го лепя за коша, като пак отбелязвам, че технологията е за вагона, и тази за 18ката може и да мръдне малко от описаното.
PICT0017 by
Dimitar Stefanoff, on Flickr
10. С малко ренденце по преварително направени шаблони си оформям покрива.
PICT0020 by
Dimitar Stefanoff, on Flickr
11. С точна и спокойна ръка и с малко шкурка се постига перфектната форма на покрива.
PICT0022 by
Dimitar Stefanoff, on Flickr
- Вижда се че няма нищо стърчащо или пречещо на шлайфа, което допринася за почти перфектни повърхнини за боядисване, всеки елемент се добавя след финото шлайфане за да не се повреди или замаца докато се подготвя повърхнината.
PICT0055 by
Dimitar Stefanoff, on Flickr
12. Всичко се пръска леко със сърфейсър, колкото да се запълнят несъвършенствата, няма смисъл да се олива с кит като количка от Мач Бокс за да се крие нещо и е готово за боя.
Това е технологиятя за изработка на коруба от ПВЦ 1мм от мен, снимките са за вагон, но няма никаква разлика какво правиш, с тази разлика че ще има една част от покрива, челната дето е фенера принтната на 3д, но без фенера за да може да са шлайфа и да стане като хората.