Автор Тема: Неочаквани колекционерски модели  (Прочетена 6034 пъти)

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Неочаквани колекционерски модели
« -: 11 Ноември 2018, 07:52:23 »
Здрасти хора. Имам тази идея да говорим за модели които в момента са трудно намираеми или надценени но никога не бяха нещо супер интересно докато бяха актуални. 

Сега обаче се намират трудно и диктуват добра надценка, особено в пъните конфигурации (база сет/модел + екстра вагони пр)

- ROCO 4010



- ROCO ICN



- bachmann acela




Добавете за които знаете


gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2041
  • Рейтинг: 1435
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Неочаквани колекционерски модели
« Отговор #1 -: 30 Ноември 2018, 21:37:05 »


Модел на LS Models. 
За жалост мнооого висока цена и не се намира лесно....

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 141
  • Рейтинг: 64
Re: Неочаквани колекционерски модели
« Отговор #2 -: 30 Ноември 2018, 21:51:20 »
Гриша, било ли е възможно пътниците да преминават през вагона с пантографите ? Това моторен вагон ли е, или е имал друго предназначение ?

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2041
  • Рейтинг: 1435
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Неочаквани колекционерски модели
« Отговор #3 -: 30 Ноември 2018, 22:20:36 »
Да, това е двигателния вагон. Би трябвало да се е преминавало през него. Предвид това, че ресторанта е от едната страна и най-малкото е трябвало да има достъп до него и за пътниците от вагоните от другата страна. Все пак, композицията е международна, свързваща Италия с Германия и Италия с Франция през Швейцария...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2416
  • Рейтинг: 1028
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Неочаквани колекционерски модели
« Отговор #4 -: 01 Декември 2018, 11:01:20 »
Това влакче се оказа доста интересно. Цяла нощ се забавлявах (с него). Преразказвам накратко:

Влакът е правен специално за използавне като ТЕЕ (Trans Europe Express) с макс. скорост 160 км/ч и мощност около 2300 kW в зависимост от системата за захранване. В няколкото немски списания, които имам по темата ТЕЕ, не се споменава нищо за това влакче. Също така и снимките най-често са на муцуната на влака и въпросният 6 осен вагон се среща доста рядко.

През 1961 са построени 4 влака, всеки с по пет вагона. Първият (челен вагон) е безкупеен, местата са 2+1 в ред. (ТЕЕ има само първокласни места). Вторият вагон е моторен / машинен, затова и означението му е Ra, както на локомотив, в него е кухнята за ресторанта, както и служебни / сервизни помещения за персонала, както и цялата машинария. През вагона се преминава, доколкото се забелязва от няколко редки снимки - през коридор в едната страна на вагона. Вагонът е шест осен, със 4 задвижващи оси, двете междинни оси в талигата не са задвижени, т.е. А1А-А1А. Третият вагон е ресторант с 54 места. Четвърти вагон е отново безкупеен 2+1 места, пети вагон е идентичен с първи (челен), т.е. безкупеен с 2+1. Така влакът има общо 126 първокласни места плюс 54 в ресторанта.
Построени са четири влака с номера 1051-1054, които обслужват циклично няколко маршрута, като е предвидено на всеки три дни работа по един влак да се обслужва в рамките на един (четвърти) ден Цюрих, въпреки че това води и до един празен курс.

На следващата година влак 1053 се блъска със 140 км/ч в цистерна, намираща се извън габарит на съседен коловоз.

(снимката е от един франски форум).
В продължение на около година и половина (докато ссе възстановява 1053) SBB поддържа планираните ТЕЕ направления без промяна на графика.

През 1966 съществуващите 4 влака са удължени с по още един вагон (с нов номер 2) с 42 места, идентичен с досегашния вагон 4. Вагони 3, 4 и 5 стават съответно 4, 5 и 6, както и е взето решени да се построи още един нов влак, 1055, с новата конфигурация от 6 вагона, който влиза в експлоатация през 1967.

През 1988/89 се спира ТЕЕ и влаковете се преобразуват в ЕС. Цветът става светло  и тъмно сиво, затова са наричани сивите мишки. Двата първи вагона остоват първа класа с общо 84 места, четвърти вагон - ресторанта - е преобразуван в ресторант 39 места плюс места за пътуване втора класа, а вагони 5 и 6 са преобразувани във второкласни вагони 2+2, общо 108 места 2-ра класа.

Влакчетата са отписани и бракувани през 1995 (2 броя) и 1999/2000 (останалите). Влак 1053 е запазен като исторически състав.
Запазеният влак е възстановен в първоначалния си ТЕЕ вид - и като цвят и като обзавеждане. Едновременно с това в него са въведени всички съвременни системи, които се изискват за да може влакът да се движи в мрежата. Някъде срещнах число около 1 200 000, май бяха швейц. франка, за възстановяването му. Не се задълбочих в детайлите (това което следва), но който иска може да си купи членство за 1053 франка, срещу което има право да пътува с един придружител, май веднъж годишно, с това влакче.  Тези членства са ограничени на 100 човека годишно. Ако си купите членство за 10 години, ще ви сложат и табелка на едно от столчетата и ще си имате персонално място. Не разбрах колко пътувания прави годишно и кой не член за колко може да се включи.

За моделите е интересно да се знае например светлините на фаровете. Има по два фара над всеки буфер плюс един горе, общо по пет фара от всяка страна. Двата външни надбуферни и горният фар могат да светят в бяло или червено. Двата вътрешни надбуферни фара могат да светят в жълто или зелено, за да може влакът да е сигнализиран според всичките системи в страните, през които е минавал. В екипажа на влака е имало постоянно в движение "борд инженер" който да се грижи за електриката.
Пантографите с 4, и четирите са различни.
Първи пантограф е широк (1950 мм), с двойна каретка, но с медно-железени плъзгачи и се използва само за DC 1500V. Четвърти пантограф е също широк, също с двойна каретка, но с графитни плъзгачи, и се използва за DC 1500 и 3000V, както и за AC 15kV. Втори пантограф е тесен, 1450 мм, с единична каретка и медно-железен плъзгач и се използва за DC 3000V и AC 25kV. Трети пантограф е още по-тесен, 1320 мм, с единичен алуминиев плъзгач, използван за AC 15kV.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2041
  • Рейтинг: 1435
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Неочаквани колекционерски модели
« Отговор #5 -: 29 Май 2019, 10:03:51 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=5158.msg113669#msg113669 date=1543654880
Това влакче се оказа доста интересно...

Ето едно клипче с това влакченценце...