Автор Тема: Първи впечатления от BR-55 на PIKO-47101/Erste Eindrücke von der BR-55 von PIKO!  (Прочетена 728 пъти)

pach

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 10866
  • Рейтинг: 824
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Първи впечатления от BR-55 на PIKO-47101 /

1. И такааа...“бате“ пристигна. Кутията му е много плътна (от дебел картон)
и няма никакви прозрачни отвори по нея. Това я прави доста плътно затворена
и има още една екстра – от двете къси страни на капака има два еднакви етикета,
които обаче са в различни положения. Вертикално и хоризонтално. Улеснение
за витрини на колекционели и търговци, да редят кутийте с модела както искат.
 Този тук е хоризонталния обозначителен етикет.


2. Красавеца е положен мужду две прозрачни половинки, които освен
познатите найлончета за лесно изваждане и допълнителна мекота, са допънително
облепени на уж по-резките ръбове от прозрачния капак, с меки лепенки.


3. Локомотива е изключително финно изработен - май от PIKO ще трябва
да измислят някакъв нов клас...може би „супер експерт“ (впрочем те са в Н0).
Толкова фин и детайлен парен локомотив до сега май е само BR-75 на “Beckman”!!!
Впрочем въпреки мащаба 1/120 всички надписи са налични и разчитаеми...с лупа.
На конкретние екземпляр от едната страна на тендера малко не са на „фокус“,
но може би просто очите ми са били извън кондиция.



4.Фаровете са перфектни, светодиодни (лунно бяла светлина) средно силно
Светещи (на тъмно ще ги пусна при „товарните“ проби. Еднакви са от пред и от зад.
Превключват се разбира се спрямо посоката на движение. Червени светлини няма.
Както и друго осветление, но в кабината бих сложил заедно със задължителните за
този модел машинисти. Защо (?) ...може би вече се досещате!!!


5.Поглед от зад на тендера (локомотива е трета епоха).
Квадратните отворчета са за допълнителните прикачнИ, които
Впрочем по инструкция могат да го превърнат в изцяло стендов
(витринен) екземпляр, което по мое мнение ще е кощунство!



6.Поглед от към левия борд. Всички видими щанги, прътове и т.н.
(не че са много при BR-55) са метални, финно изработени и занитени (!!!).
И всичките са подвижни до последния тънък „косъм“ под кабината!!!


7. В погледа от долу и сами може д асе уверите колко е детайлен модела,
както и да видите закрепването на „косъма“ под кабината от снимка №6. Мисля,
че това работи като някаква мазилна помпа, но специалистите познаващи в съвършенство
този работяга ще ме поправят вероятно. Моя стар пиковски BR-55 в Н0, не си спомням
да е бил толкова подробен...но минаха години от както го гледах у дома.
Виждате и набора от винтчета които държат цялата конструкция сглобена.
За тези които им се налага по някаква прибина д аго отварят препоръчвам
отверчица тип „звезда“ с номер „000“ (три нули като при четките).


8.Признавам – на снимката автосцепката изглежда огромна,
но на живо въобще не прави впечатление в цялостната визия. Окото
на наблюдателя е привлечено от истинската кука (за винтов спряг) над
нея. Въпреки това припоръчвам при добро прогонване на автосцепките
тя за  бъде заменена с модела от TILLIG  за ТТ с  кат.№08841.
Както вече се досещате (или виждате) автосцепките от PIKO са в нормите
на NEM 359 и са т.н. „шахтови“. Много лесно се подменят.


9.Впрочем тъй като при ходовите проби, въпросната автосцепка (от зад) бе
Сменена с пръпоръчаната по горе, тъй като вагоните за товарната проба са предимно
с такива. Това ми е отвекло вниманието и не мога да ви кажа дали PIKO-вската, е изцяло
пластмасова или има метална примка. Второто значително би улеснило прогонването
на автосцепките от този който реши да си остави оригиналните с модела.


10.Отзад погледа предлага същата кука, която може би е малко по едричка
за мащабен винтов спряг (то и предната е така), но пък привлича погледа от раз,
веднага ти става ясно какво е (дори за лаик) и прави впечатление, как се „вписва“
без да пречи или затруднява работата на моделната автосцепка.


11. Такааааа. Стигнахме до кабината чрез лесно разкачване на комбиниран,
електро/механичен куплунг държащ тендера към локомотива с достатъчна свобода.
По данни от производителя локомотива може да се движи на минимален радиус 310 мм.
Тоест тендера не го ограничава по никакъв начин в това ме движение. В интерес на
истината вече го наблюдавах в движение, а в краткото му представяне чрез клип
на чехите в „Трайнмания“ , локомотива се движи в комплект, без никакви затруднения
и на по-малките радиуси 286 и 267 мм!!! На това ще се върнем по-късно.
Трябва да уточня, че електромеханичния куплунг е на външен вид като вече ползвания
от PIKO в техния комплек с ICE-3, но значително по финно направен.

12. Като стана въпрос за прикачнИ на този модел, ето ги и тях.
Съгласно инструкцийте, локомотива може д абъде „превърнат“ в стендов
чрез демонтаж на часто от „куркинематиката“ (съответно автосцепките)
и от двете страни, с последваща замяната с „капаци“ и съответните действително
съществуващи нитовани плочи на прототипа за модела. За съжаление сега
виждам, че на снимката въпросната нитована плоча (по-малкия червен детайл)
не е излезнала хубаво да си види. Но ви уверявам че е перфектна, колкото и
дребничка да е. Ако тя се сложи вече могат да бъдат добавени и маркучите
и самите винтови спрягове от прототипа. Всички прикачни са пластмасови!!!
(но са дребни като от фотоец!!!)


13.Тендера от долу. ПРедстои ме разглобеване. Става чрез отвиване на
две миниатюрни винтчета умело „завряни“ от страни на блендите
и корубата на тендера. На снимката – кръгличкото челно петно (винтче)
точно под буксата на първата колоос. На живо се виждат перфектно и
достъпа до тях с отверка е лесен. Отвиват се двете винтчета  (съграсно инстр.)
и корубата се повдига и изтегля леко диагонално от пред към задницата.
От зад има един пластмасов зъб зацепен в същия такъв (плоски) на шасито.
На скицата в инструкцията е указано двата винта и вадене нагоре, но е хубаво и
в посока назад, заради въпросните зъби!


14.Тук както съм оставил корубата е шасито в опит да укажа кое
последно се отваря при тези действия. С корубататрябва д асе пипа също
като при целия модел – внимателно. Има изработени и халките по ръкохватките
на тендера. Както и малката квадратна стойка за фенер (лита....нещо си) като трети
фар. Зор видях дори с лупа, да се уверя, че въпросната стойка е отделен детайл
и лепнат на място (в отвор?) толкова чисто и плътна, че не си личи нищо.


15.Поглед към звуковият дешифратор и високоговорителя.
Той е правоъгълен с някаква резонаторна кутийка, която е напълно достатъчна
за перфектен по сила звук. Няма проводничета към високоговорителя, защото
той „ляга“ плътно на две контакти полщадки върху платката, подобно на GSM.
Лесен за разглобяване, може ло е да позлатят контактите, за да не се окисляват,
но това са екстри от електрониката, не от моделните фирми. PIKO  все пак държат
цените доста умерено. Звуковият дешифратор е SmartDecoder v4.1 Sound Next18.
На него ще се спра по-подробно в следващите части на темата.


16.Следва частично (защо частично ще разберете)  разглобяване
на самият локомотив. Впрочем всички тръби и „джиджавки“ по котела
са отделни детайли монтирани допълнително към него. За тях той се води
носещ, докато в кабината има микровдлъбнатини в които влизат.
Не са лепени към кабината, но който няма здрави нерви, точни ръце и очи
зор ще види при обратното сглобяване – особено ако не е видял вдлъбнатините
или е кръстосал (буквално щото са тънки и нежно огъващи се) въпросните тръби.
Но пък никой не се е родил научен и все някога ще му е за „пръв път“!


18.Впрочем в тендера не видях тежест. Поне видима. Ще измеря на кантар
Личното му тегло и ще докладвам. Едва ли има значение при условие че той не е
Задвижен. Тежести има в предната част на котела, и в предната част на кабината.
Виждат се добре на снимката. Още към теглото се добавя и самият двигател, който е
в своеобразна метална предавателна кутия. И това е!!! Това ще го обсъдим
допълнително при товарните проби.


19.Ето го и двигателя с въпросната предавателна кутия. В нея е червяка.
Тоест още там рязко се свалят оборотите на петполигонния Фалхабер електромотор,
Който е с размерите на сечението на котела в който стои. Маховика е месингов (явно)
И на снимката изглежда доста едър, но е не е така. Въпреки това сметам, че перфектно
си върши работата – плавен ход и на най-бавната скорост. А тя наистина е бавна.
Тези двигатели (както и родеещите се с тях) имат един „недостътък“. При продължителна
работа загряват! То и ние хората сме така, ама...за електромоторчетата май е по-важно.
Принципно фирмите които ги монтират в моделите, изрично подчертават да работят не повече
от 15 минути!!! Аз обаче като всеки „нормален“ българин, спазвам принципа, че „...три дена
опити да се пусне дадено устройство – спестяват един час четене на инструкцийте!!!“.
Тоест ще четем инструкциите заедно в следващите дни! За обезпокоените ще кажа – нЕма
да се пУашите – така стана и с моят BR-75 Beckman, но все още работи (слава на принципа)!
В крайна сметка никой моделист не си пуска повече от 15 минути един лок нон стоп...
освен ако не са му дали достъп до  Wunderland  и не си е загубил локчето в
онова „скапано“ мазе на кметството!!!


20.Интересно какво и как нити тези лостчета – това е в 1/120 все пак.


21.Перфектния поглед към кабината. Бих пипнАл тук-там с четка „000“ из
интериора...ма когато имам спокоен ден...пък и на кой ще му пука какво вижда или не
вътре, като се надуе свирката и локчето се задвижи. Все пак това ни отличава съществено
от стендовият моделизъм – може да нямаме перфектния „камуфлаж“ но пък моделите
ни се движат сами (почти де)!!!


22.Още една макро снимка (че после има да чакате такива)!


23.Ха...тук с евижда въпросната стойка н атендера з атрети фенер!!!
Дръжки и ръкохватки изглеждат едри, но само н амакро снимките. Иначе
въобще не правят впечатлени спрямо цялостната визия. За перфекционистите
Може да се препоръча смяната им с месингови телове, ама то тогава и други неща биха се повлекли. Я да оставим локчето така както  го е ...фирма PIKO родила!!!


24.Обртно сглобен и отново в „играта“. Не посмях да разглобя рамата.
напълно, защото прецених, че няма нужда без причина. Достатъчно плоска  е...
И предполагам натъпкана със зъбни колелца, съгласувани перфектно с щанги и лостове
от вън на колата. Може би се оказах прав в светлината на спомените ме за подобно
(но с причина ремонт) разглобяване на BR-52 и двудневни опити „всичко да си дойде
на мястото“. Накрая преди д астане перфектно така с ебях увъртолил, че се наложи
спешно да отварям каталози за снимките му, та да се сетя кое къде е било и как е изглеждало
преди мойто разглобяване. Тогава всичко свърши добре и локомотива весело „перка“ и
до сега, но аз не отварям  освен в краен случай!!!...или по причина – „ да видя какво има вътре“!


26.Цялостно тегло н алокомотивчето ,тендера и батерийте (шегичка) е точно 95 грама!!!
Да ли е достатъчно, ще разберем при товарните проби. А що не се сетих да премеря отделно
двете части...ми не знам!


27.За сега- толкова. Стъпил е впробем на радиус 310 мм.
Всичките колооси са с различен страничен разбег, предвиден и
При нитоването на щангите и лостовете. Всички колооси си имат и реборди.
Изглеждат добре. Една от тях е с гумени пръстени за по-добро сцепление.
Дали това ме помага...да сетихте се вече – пще разберем при товарните проби!


В продължението очаквайте още ...и още ...и още (до три пъти като при .....така де)
Звуци, характеристики на дешифратора, тягови възможности и т.н. и т.н.
Скан на инструкцийте му.....ииии ...каквото се сетя още , или вие попитате.
...Ахь ...даааа и един (поне) видеоклип с него!!!

 :hi: ;D

Очаквайте продъжение.
 ;D

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 254
  • Рейтинг: 87
Браво, Пламене, за подробното описание на локомотива. Някой да го преведе на немски и прати на PIKO  като инструкция към модела. Чакаме продължението и да чуем свирката :hi:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1606
  • Рейтинг: 129
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
С този локомотив BR 55 PIKO надминаха очакванията ми! Както и по - горе Пламен е казал изключително детайлен, с мазен - плавен ход, силен звук.  :hi:
От триете серии на производство на ПИКО, изключвам детската серия, не знам в коя от останалите две попада...........

Та в този ред на мисли, Пламене как изкара звуците на роковската мишка след F 20 - ъпгретна ли мишката - централата с по - новата версия?

pach

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 10866
  • Рейтинг: 824
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Ако си със софтуер на ROCO MultMaus v.1.5
просто трябва да натиснеш два пъти бутон шифт (стрелка нагоре)
Втория път го задържаш при натискане на цифровите бутони,
 вече от F20 и следващите до F29.(също като от F11 до F19)
По любопитно е дали се изключва след два натиска отново но същия бутон!?
Ако си със старата версия в МултиМауса, тоест v.1.4
или V1.2, то трябва да си я актуализираш по познатия начин.
Или през хардуера z21(ROCO 10786-за мен предстоящо) или през компютър и роковскага програма. Можеш също и през (ако имаш) МултиМаус Про (ROCO 10820)
Ето линка с файловете и описание за това ако не си го намерил:
https://www.roco.cc/de/service/downloads/multimaus/index.html

ПП. Впрочем  търся от някой, ако не му трябва един МултиМаус
ROCO 10810. Захранване и бустери има достатъчно. Ще пусна
и обява ако трябва в оказиона  въобще.


« Последна редакция: 28 Януари 2019, 19:46:31 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3314
  • Рейтинг: 533
  • Кефът е над рИализЪма!
Цитат на: pach link=topic=5184.msg114330#msg114330 date=1548697105
Ако си със софтуер на ROCO MultMaus v.1.5
просто трябва да натиснеш два пъти бутон шифт (стрелка нагоре)
Втория път го задържаш при натискане на цифровите бутони,
 вече от F20 и следващите до F29.(също като от F11 до F19)
По любопитно е дали се изключва след два натиска отново но същия бутон!?
Ако си със старата версия в МултиМауса, тоест v.1.4
или V1.2, то трябва да си я актуализираш по познатия начин.
Или през хардуера z21(ROCO 10786-за мен предстоящо) или през компютър и роковскага програма. .

За да ъпдейтнеш софтуъра на мишката или централата z21, ти трябва задължително следната конфигурация:
1. Мишката да е включена в R-Bus порта на централата z21 /отзад на централата, а не на работния порт отпред/.
2. Централата z21 да е включена с LAN кабел в компютърна мрежа.
3. Компютър/лаптоп задължително с Windows към тази мрежа - защото на тоя етап роковската програма върви само на тази ОС.
4. Целият процес - ъпдейт на софтуеър - било на мишка, било на централа z21 - се управлява през роковската програма, която се стартира от компютъра. Няма как да се работи директно през централата, дори на нея да има нужната версия на софтуъра - към днешна дата тя е 1.33 за Z21.
5. Може и да нямаш действащ интернет на компютъра, стига на него да имаш свалена /или на флашка, включена в него/ роковската програма.
6. Ако защитната стена на компютъра блокира пълния достъп на роковската програма по портове, то тя трябва да бъде разрешена ръчно!

Вариантът "или едното, или другото" не работи.

Естествено, че за да изключиш активирана команда над F20 ще трябва да натиснеш два пъти шифта и после бутон. А как изключваш команда на F12 примерно???

« Последна редакция: 01 Февруари 2019, 14:00:04 от Dispatcher »