Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Чума (Брава Т5 2009)
lubomir:
Когато преди десетина години, от личен опит споделих, че основно заради маркетолози, банкери и прочие икономически субекти, неразбиращи нищо от материалознание, механика, електроника и въобще от техника , а единствено разбиращи от събиране и изваждане на пари, но пък трайно хванали гушата на производителите, водят хобито ни към дъното, никой май не обърна внимание.
В тоя контекст на мисли към оня момент едниствените две фирми(говоря и тогава и сега само за H0, поради липса на детайлен поглед върху другите мащаби), които най-вече заради добри традиции и въпреки финансовите проблеми все още продължаваха(към оня момент) да произвеждат що годе стойностни модели с добро качество, от добри материали и компоненти, детайлировка и ОТК при това на преглъщаеми цени(Роко и Флайшман), бидох подиграван за това. Но времето.... това странно нещо не прощава неправдите :). Всяка лъжа е само въпрос на време да се превърне в истина. Уви стойностните неща стават все по-малко и все по-скъпи и все по-трудоемки....
Нещото, което най-вече ме радва от въпросната снимка е излязлата наяве истина за всичко гореизброено.
Ако мога да си позволя да дам пак съвет, то той е купувайте по-рядко скъпи модели от истински метал, и по-често модели прозведени преди 2009г, с предпочитане да са Made in Germany, или Made in Austria, Швейцария или Япония. Лично аз съм прекратил с купуването на модели, като си давам парите рядко за избрани модели, за които имам представа от техническа гледна(все пак съм механик и електричар) точка, че са подходящи да си харча парите за тях.
Най-хубаво е, че вече дори и тук човек може да си поръча такъв модел, вкл и български.
Да са живи и здрави хора като Краси и Деянов, за да може да продължи тази вече няколко годишна традиция!
На останалите похарчили купища пари за модели като показания по-горе - "Честито"! :) А израза "Хубаво ли е, или е китайско?" става все по актуален.
И понеже уважавам всичко живо и не живо на този свят, оставям отново времето, а не някой друг субект, да докаже дали съм прав или крив. :)
P.S. Понеже сектора на бизнеса ми е такъв, че имам досег с конкурентни продукти от "стомана", произведени във "Великата поднебесна Империя", от това което съм се нагледал, и чул от наши клиенти, оставам с впечатлението, че не съществува боклук, който да не може да бъде прозведен там, без оглед на каквито и да са изисквания за качество, състав и технически параметри, понеже за болшинството от хората е важни само две неща - да прилича на това, за което се продава и второто, да е възможно най-евтинко. Цяло чудо е, че не чуваме ежедневно взривове от скъсани съдове и тръбопроводи под налягане, където масово последните години се ползва стоманени материали с гореизброените "качества".
gregary:
Любо (чест и почитания :hi:), напълно съм съгласен с мнението ти. Както за Роко и Флайшман, така за Краси и Деянов. Относно моделът на Брава, надали бих могъл да кажа нещо съществено по техническият му състав и характеристики (тук има профита в това отношение), освен, че ми е кофти за собственика му. Аз имам два закупени лока на Брава ( през 2010 и 2017), както и един подарен през 2015 и сега ще чакам да видя резултат... :no: ;D
Но, да попитам: как ли е съхраняван моделът след 2016 и има ли отношение съхраняването към моментното му състояние?
Бях чул за наш съфорумец (виждал съм му преди витрината на живо :hi:), който от силното осветление и високата температура (колко пък да е висока? :scratch_ones_head: ) се била изметнала и изкривила част от пластмасата от корубата. Дали в действителност е така, не съм видял, просто слух...
п.п. А за китайските тръбопроводни и водопроводни части, просто нямам думи - онзи ден ми остана в ръката изпускателен кран на външната чешма, при опит да пусна водата след зимата. И като тръгна една вода под налягане... А кранът го монтирах миналото лято.
Vlado:
Митко, знаеш ли как е съхраняван моделът? Защото такова изкривяване и напукване на пластмасата, поне според мен, би могло да се получи, например ако е бил оставен във витрина, огряван често или постоянно от слънчева светлина.
п.п. Сега забелязах и вратата на будката, която също е деформирана сякаш топлинно.
pach:
Сега нещо ме объркахте...Все пак аз съм в ТТ и нямам Брава.
"Чума" не ползвахме ли за белия метал (сплав с цинк)????
За каква пластмаса говорим?
mitko0888:
--- Цитат на: Vlado link=topic=5211.msg114955#msg114955 date=1551950160 ---Митко, знаеш ли как е съхраняван моделът? Защото такова изкривяване и напукване на пластмасата, поне според мен, би могло да се получи, например ако е бил оставен във витрина, огряван често или постоянно от слънчева светлина.
п.п. Сега забелязах и вратата на будката, която също е деформирана сякаш топлинно.
--- Край на цитат ---
Владо, срещнах снимката в един друг форум, заедно с "еталонната" снимка на тази Брава от Фриц, или както му казвате. Корубата е метална, не е пластмасова, какво и как е влязло в цинковата сплав за две години - не знам, може и да и е дошло времето, ако са спестили нещо от самото начало. А може и да са знаели че така ще стане - това не е новост в жп моделите, отдавна е известно при количките и др. Ако се появи нещо по въпроса - ще пиша.
ПП: Новото е, че производителят, по телефона, е поискал да му пратят модела.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия